2025-07-15, 14:05
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Tror jag har nämt tidigare! En sak på agendan för Baronen är nog att mygla till sig sjukbidrag. Men det är nog inte så lätt idag att få det. Men fy fan vad obehagligt att lyssna på hans lögner och samtidigt låter han så förtroende ingivande, eller försöker iallafall. Freakshow av guds nåde..
Att vara en latmask är ingen giltig anledning till sjukpenning.

Dessutom är hans lön ett skämt, vad skulle han ens få ut efter skatt 3500?

Det är nästan en bedrift att tjäna så lite som han gör.
Citera
2025-07-15, 14:14
Medlem
EdwardStenhards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azper
7.40 in i filmen-

"Rask - Jag har glömt att fråga, men vill ni käka här? för i sånna fall tänkte jag att ni får köpa kött och grilla å skit..."

Fattighjonet har inte ens en tanke på att bjuda på middag, som normala människor gör till sina vänner.

Nu vill jag verkligen inte vara den som försvarar Rask, men jag tycker det är ganska tydligt att han faktiskt säger "för i sådana fall tänkte jag att VI kan köpa kött att grilla..."
Citera
2025-07-15, 14:15
Medlem
Lailatjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Att vara en latmask är ingen giltig anledning till sjukpenning.

Dessutom är hans lön ett skämt, vad skulle han ens få ut efter skatt 3500?

Det är nästan en bedrift att tjäna så lite som han gör.

Skulle han mot förmodan fiffla till sig sjukersättning så blir det garantibeloppet som alla utan tidigare inkomst får. Ca 10-11 papp efter skatt. Sen bostadstillägg på det.
Citera
2025-07-15, 14:22
Medlem
Vad är det för fel på Rask egentligen, nu ska han kötta på videos om Simon "vad är problemet" är han så desperat att försöka få in visningar han hittar ett nytt "offer" hela tiden
Citera
2025-07-15, 14:27
Medlem
Azpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdwardStenhard
Nu vill jag verkligen inte vara den som försvarar Rask, men jag tycker det är ganska tydligt att han faktiskt säger "för i sådana fall tänkte jag att VI kan köpa kött att grilla..."

Du har rätt, nu när jag lyssnar noggrannare så säger han VI.

Men hans vänner var inte så sugna på grillkväll och stack avlöningar, och kvar blev Black Jim som blev bjuden på Tacos.
Citera
2025-07-15, 14:58
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Skulle han mot förmodan fiffla till sig sjukersättning så blir det garantibeloppet som alla utan tidigare inkomst får. Ca 10-11 papp efter skatt. Sen bostadstillägg på det.
Räcker inte ens till familjens fasta kostnader.

Undrar hur mycket familjen hjälper till, måste ju röra sig om minst 10k i månaden.

Snart medelålders och blir försörjd av sin svärfar och han verkar liksom vara nöjd över det. Jävla loserbaronen, ryck upp dig
Citera
2025-07-15, 15:05
Medlem
Narrativ-baronen har gått och blivit fotnots-baronen!
Citera
2025-07-15, 15:12
Medlem
Lailatjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan

Snart medelålders och blir försörjd av sin svärfar och han verkar liksom vara nöjd över det.

Jag tror seriöst att han ÄR helt nöjd med det.
Vad som helst utom att behöva ta ett jobb, underkasta sig en chef, få sina prestationer bedömda på en rättvis grund.
Tvingas vistas i en verklig miljö där han inte kan radera och blocka all kritik, där han inte kan KONTROLLERA NARRATIVET!

Jag ser inget konstigt i detta överhuvudtaget, med kännedom om hans personlighet och psyke skulle allt annat däremot förvåna mig mycket.

Han ser sig dessutom som mycket finare, viktigare och bättre än både Therese och hennes familj/släkt. Och troligen även sin egen.
Så det är helt ok att låta dom(eller vem som helst annars faktiskt) försörja honom tills det flyger. Lite som med kungafamiljen och oss skattebetalare - inget konstigt alls.
Senast redigerad av Lailatjej 2025-07-15 kl. 15:29.
Citera
2025-07-15, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avantgarde19
Narrativ-baronen har gått och blivit fotnots-baronen!

Och däremellan var han rundligt-baronen i en video.
Citera
2025-07-15, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Jag tror seriöst att han ÄR helt nöjd med det.
Vad som helst utom att behöva ta ett jobb, underkasta sig en chef, få sina prestationer bedömda på en rättvis grund.
Tvingas vistas i en verklig miljö där han inte kan radera och blocka all kritik, där han inte kan KONTROLLERA NARRATIVET!

Jag ser inget konstigt i detta överhuvudtaget, med kännedom om hans personlighet och psyke skulle allt annat däremot förvåna mig mycket.

Han ser sig dessutom som mycket finare, viktigare och bättre än både Therese och hennes familj/släkt. Och troligen även sin egen.
Så det är helt ok att låta dom(eller vem som helst annars faktiskt) försörja honom tills det flyger. Lite som med kungafamiljen och oss skattebetalare - inget konstigt alls.
Det finns inga gränser för hur långt baronen kan gå för att slippa göra rätt för sig - och det gäller alla situationer i livet, inte bara lönearbete. Ljugandet, gaslightandet och manipulerandet ÄR hans personlighet och inget kommer någonsin att ändra på det.Lättjan och dumheten är en feature, inte en flaw. Vore han intelligent skulle han vara direkt farlig för andra, som tur är förstår 99% av människor att hålla sig borta från honom irl. Chatgpt är hans enda riktiga vän.
Citera
2025-07-15, 16:51
Medlem
Dr.mjaos avatar
Såg yt igår när han pratade om hur många kompisar han har kvar.
Exempel han gav:
Anjo och han pratar med varje dag via text.
Lets feast som ofta hör av sig men baronen orkar inte svara.

Tror vi att någon av dessa skulle kunna tänka sig att hjälpa Baronen med trädgården eller måla om barnens sovrum.

Nu är detta dock saker som Baronen aldrig skulle göra då han inte bryr sig om sin gård då endast Tessan & barnen hänger där.
Hade barnens rum varit finare hade inte gynnat Baronen så skulle han aldrig göra.
Citera
2025-07-15, 21:18
Medlem
Det är något allvarligt fel i huvudet på Rask, nu sitter han alltså i bilen i sin senaste video och pratar med ChatGPT i 40 minuter och använder den som någon typ psykolog för att försöka förklara saker om skilleras och medvikt kommer han sitta i bilen som 70 åring och skrika med chatgpt sen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in