2025-05-29, 14:00
Medlem
Dr.mjaos avatar
Instagram update:
Story 1)
Kommentar från @mammappappa-c1b på baronens senaste film:
“Alex, hoppa bara på Skilleras stream och surra om det. Det här meningslösa bollandet fram och tillbaka i videor leder ingenstans och det kommer definitivt inte betala din 60 000-kronorsfaktura. Dags att sluta låtsas som att raljanta monologer är mod, när det du egentligen undviker är riktiga samtal där du kan få nya perspektiv och faktiskt kan bemöta allt direkt, utan missförstånd.”

Kommentar från @CarlFredrikAlexanderRask:
“Surra om VAD? Och varför i hans live? Var kommer han in här? Det blir på min kanal isf.”

Story 2:
Film där axel säger att dom skulle kunna streama samtidigt.
”Du har helt rätt varför ska du prata med mig, jag skiter fullständigt i dig. Du borde prata med är medvikt för dom har riktat kritik mot dig som du vägrar att bemöta utan istället svamlar du i din bil och är konstig. Lättast är om du bjuder in medvikt till en live hos dig… du är väll inte rädd”
Story 3: film där axel fortsätter
”jag känner att jag har koll på nog mycket Rask lore för att kunna ha en del som du har svårt att svara på. Du är en orm, du ljuger, du slingrar dig och du skyller på andra.
Det kan vi ju snacka om på streamen eller kan jag hoppa på don stream det soelar ingen roll för mig.
Men jag vet du aldrig kommer våga detta för du är fegaste människan på jorden. Du kommer absolut inte våga sätta dig med Medviktarna för att dom kommer att (konstpaus) mosa dig”

Så var inte så farligt eller värt att skaffa instagram för. Rask är feg som vanligt
Citera
2025-05-29, 14:04
Medlem
Bra att Skilleras också fått upp ögonen för Ormen och försöka tvåla dit han
Citera
2025-05-29, 14:22
Medlem
kirugumis avatar
Förlåt, det var dumt av mig.Jag hann helt enkelt inte skärmfilma eller citera, jag hade bara en kort rast. Dr.Mjao gjorde jobbet åt mig.
Citera
2025-05-29, 14:23
Medlem
kirugumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.mjao
Instagram update:
Story 1)
Kommentar från @mammappappa-c1b på baronens senaste film:
“Alex, hoppa bara på Skilleras stream och surra om det. Det här meningslösa bollandet fram och tillbaka i videor leder ingenstans och det kommer definitivt inte betala din 60 000-kronorsfaktura. Dags att sluta låtsas som att raljanta monologer är mod, när det du egentligen undviker är riktiga samtal där du kan få nya perspektiv och faktiskt kan bemöta allt direkt, utan missförstånd.”

Kommentar från @CarlFredrikAlexanderRask:
“Surra om VAD? Och varför i hans live? Var kommer han in här? Det blir på min kanal isf.”

Story 2:
Film där axel säger att dom skulle kunna streama samtidigt.
”Du har helt rätt varför ska du prata med mig, jag skiter fullständigt i dig. Du borde prata med är medvikt för dom har riktat kritik mot dig som du vägrar att bemöta utan istället svamlar du i din bil och är konstig. Lättast är om du bjuder in medvikt till en live hos dig… du är väll inte rädd”
Story 3: film där axel fortsätter
”jag känner att jag har koll på nog mycket Rask lore för att kunna ha en del som du har svårt att svara på. Du är en orm, du ljuger, du slingrar dig och du skyller på andra.
Det kan vi ju snacka om på streamen eller kan jag hoppa på don stream det soelar ingen roll för mig.
Men jag vet du aldrig kommer våga detta för du är fegaste människan på jorden. Du kommer absolut inte våga sätta dig med Medviktarna för att dom kommer att (konstpaus) mosa dig”

Så var inte så farligt eller värt att skaffa instagram för. Rask är feg som vanligt
Tack Mjao.
Citera
2025-05-29, 14:51
Medlem
SethPutnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Ett av hans större problem för tillfället, är att han inte har någon att skapa drama mot som kommer att dra tittare i den utsträckning han behöver. Temu-sekten har kanske 10k subs totalt. De består dessutom av arga tänkare med personligt agg mot Baronen och utgör därför formidabla motståndare i jämförelse med t ex Chrippa. Han hade också en 20ggr större tittarskara än Temu och en bror som har en av Sveriges största YT-kanaler.

Ingen större tittarmassa kommer att bry sig om att Baronen sitter tjackad i mamsens bil och skriker på en tjej som redan ägt sönder honom verbalt.

Första halvtimmen eller så hade han trots allt en del poänger men sen regurgiterar han bara på ett tröttsamt sätt.

Det han inte kan välja eller bestämma över är att om han sysslar med självutlämnande content och en del drama, så kommer det en del jobbiga privata detaljer diskuteras. Oavsett vad som är rätt eller fel där så är det väldigt svårt att styra över.

Då kommer en del beskriva saker han själv upplevt på ett annat sätt, ibland mer rätt, ibland mer fel, och i båda fallen kommer det vara påfrestande för en person med dålig självkänsla.
Citera
2025-05-29, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Ja, det verkar inte bättre. Nu räknade den på 75% monetisering, dvs 25% kanske har adblock, kollar inte hela osv. Men jag tror att även med 100% monetisering så går det inte att leva med så få visningar. w

Nu gör ju Rask nästan uteslutande långa videos.
Vilket borde generera mer å andra sidan?
Citera
2025-05-29, 15:21
Medlem
StorTuffBikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHae86
Nu gör ju Rask nästan uteslutande långa videos.
Vilket borde generera mer å andra sidan?

Borde och borde. Jag tror ett problem med hans långrandiga cirkelresonemangsvideor är att en hög andel som klickar på videon inte ser på den från början till slut. Något som folk hade varit mer benägna att göra om han höll det kort och koncist.

Han har redan skitit ur sig över 3 timmar video genom att reagera på en mer än 6 gånger så kort video. Om han kollade på den innan och förberedde sina repliker, eller om han bara kom på sig själv med att sluta upprepa saker som ”Chrippa har pratat om mig i flera år, det är han som öppnar dörren och bla bla bla”, då hade han kunnat reagera på allt på en timme. Man behöver liksom inte upprepa samma replik 100 gånger. Om någon inte sett honom säga det än, då är det inte en person som är värd att tillfredsställa genom att säga det en till gång. Låt bara videon du reagerar på löpa på om du redan tycker att du besvarat det. Det blir bara tjatigt annars.

Carl-Fredrik gör kaffepengar på sin kanal. Jag tror deklarationen kommer visa att även under förra året var siffrorna ingenting att hänga i granen. Han gjorde en antydan till det i senaste videon, antagligen för att förekomma kommentarerna om det. Hade han dragit in en halv mille efter skatt så hade deras levnadssätt sett annorlunda ut, med tanke på att de även hade arvspengar och Thereses lön. Det är arvet som betalade för aktiviteterna under sommarlovet. Nu är pengarna slut. Så jag tror vi kan spika att det inte kommer bli en motsvarande tripp under sommaren 2025, och definitivt inte lika mycket McDonalds och hämtpizza.
Citera
2025-05-29, 16:50
Avstängd
SimonSesss avatar
Bekräftade Rask i sin senaste video i introt att anmälningarna mot Chrippa och Linnéa var nerlagda men inte mot en tredje person? 2 minuter in

Jaha det var det ni menade med att Rask inte förstår vad nerlagt och betalningsföreläggande betyder. Vad fan menar han?! Han säger att det har blivit nedlagt i Chrippas och Linnéas fall "för betalningsföreläggande"? Nu är ju inte jag någon jurist men t.o.m. jag vet att det innebär väl att det inte alls är nedlagt utan tvärtom så fortsatte processen och betalningsföreläggande kom på tal som accepterades och sedan var domen klar. Så blev det nerlagt eller blev dom dömda?!
Senast redigerad av SimonSess 2025-05-29 kl. 16:56.
Citera
2025-05-29, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SimonSess
Bekräftade Rask i sin senaste video i introt att anmälningarna mot Chrippa och Linnéa var nerlagda men inte mot en tredje person? 2 minuter in

Jaha det var det ni menade med att Rask inte förstår vad nerlagt och betalningsföreläggande betyder. Vad fan menar han?! Han säger att det har blivit nedlagt i Chrippas och Linnéas fall "för betalningsföreläggande"? Nu är ju inte jag någon jurist men t.o.m. jag vet att det innebär väl att det inte alls är nedlagt utan tvärtom så fortsatte processen och betalningsföreläggande kom på tal som accepterades och sedan var domen klar. Så blev det nerlagt eller blev dom dömda?!
Betalningsföreläggande har ingenting med detta att göra. Det är ett krav på pengar från kronofogden om du har skulder. Om Linnea inte är skyldig honom pengar så kommer kronofogden inte att skicka något betalningsföreläggande till henne. Om han säger det så vet han inte vad han pratar om.
Citera
2025-05-29, 18:22
Medlem
rikishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
Betalningsföreläggande har ingenting med detta att göra. Det är ett krav på pengar från kronofogden om du har skulder. Om Linnea inte är skyldig honom pengar så kommer kronofogden inte att skicka något betalningsföreläggande till henne. Om han säger det så vet han inte vad han pratar om.

Vad fan yrar han om, betalningsföreläggande har inget med domstolsbeslut att göra alls.

Menar han då att han själv är borgenär och Linnea gäldenär i någon form av privatlån dom slutit mellan varandra, låter helt sinnessjukt?

Allt sådant här hanteras dessutom av Kronofogden..

Men som vanligt så sitter han ju bara och kastar ut sig skit, och ord han nyss lärt sig.
Citera
2025-05-29, 18:28
Avstängd
SimonSesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
Citat:
Ursprungligen postat av rikish
Vad fan yrar han om, betalningsföreläggande har inget med domstolsbeslut att göra alls.

Menar han då att han själv är borgenär och Linnea gäldenär i någon form av privatlån dom slutit mellan varandra, låter helt sinnessjukt?

Allt sådant här hanteras dessutom av Kronofogden..

Men som vanligt så sitter han ju bara och kastar ut sig skit, och ord han nyss lärt sig.
Nej det var jag som var för snabb, han säger "strafföreläggande". Så ta mitt förra inlägg igen men med rätt ord... Förlåt!
Citera
2025-05-29, 18:30
Medlem
rikishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SimonSess
Nej det var jag som var för snabb, han säger "strafföreläggande". Så ta mitt förra inlägg igen men med rätt ord... Förlåt!

Alright, du är förlåten

Strafföreläggande borde dock den fina Baronen ha full koll på själv!

De är ju etc. de vi dödliga gör när vi åker på en fortkörningsböter, erkänner på plats och sen får vi ett strafföreläggande hem med x summa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in