2025-05-17, 13:34
Avstängd
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Att alla skulle ljuga är en överdrift. Klart att alla inte går runt och säger sanningen hela tiden. Det hade kunnat leda till tråkiga situationer. Men folk är inte som Baronen, och ljuger hela tiden. För Baronen är lögnen alltid nära till hands. Det är ett sätt för honom att lösa situationer, slippa ta ansvar, berika sig själv, skaffa sig fördelar, och alla människor är verkligen inte så. De flesta har det inte i sig att blåljuga intet ont anande människor rakt upp i ansiktet för att man vill ha ersättning för saker man inte har förlorat, för att man vill ha sympati, eller för att man vill slippa att bli kritiserad när man har betett sig fel. Så gör endast störda personer.

Men det är också ytterligare ett exempel på Baronens antisociala personlighet. Det är just hans avsaknad av en empatisk förmåga som gör att han inte kan föreställa sig något annat än att alla andra är lika ohederliga och lögnaktiga som han är. Det krävs att man kan leva sig in i hur andra människor fungerar för att förstå att alla inte är som en själv. Eftersom han inte har den förmågan så kan han blåsa folk och ljuga för människor som gillar honom. För han utgår ifrån att alla andra gör det mot honom om det skulle vara gynnsamt för dem.

Precis, han ljuger lika lätt som han andas.
Han är en tvättäkta förbrytare som egentligen behöver psykiatrisk vård – eller kriminalvård.
Citera
2025-05-17, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StekplankAmbros
Vardagsrummet är färdigt och ser ut som leopardkojan 2.0 med röda gardiner och ljusslingor i taket. Nytt tillägg är ett nummer 13 med två spadar sprejat på väggen (är det en bandlogga?). Det är verkligen udden av Baronens egoism som lyser igenom. Han utmålar hela lägenheten efter vad HAN tycker är snyggt. Vad är att ta hänsyn till resterande familjemedlemmar? Tankarna går direkt till en tonårspojke i en vuxen mans kropp. Mannen du är 30 år, du kan inte frivilligt inreda en lägenhet som en blandning av en pundarkvart+spökhuset på Gröna Lund för att du tycker det är "häftigt"

Han har verkligen blivit så jävla knäpp sedan ”sin förändring”. Efter folk började se honom som dryg och wannabe-rik, så har han blivit besatt av att ”vara sig själv”, vilket enligt Baronen är att gå tillbaka till stilen han hade som barn. Det blir tydligt att han inte har någon egen personlighet. Han tycker att han är det han gör. Han lyssnar på hårdrock och kollar skräckfilmer, och då är det den han är. Därför måste han ha kläder på sig med bandtryck och karaktärer från filmer som han tycker är häftiga. Han har inget mer djup än så.

Han var mer sig själv förut, när han gick klädd i finkläder, raljerade över bidragstagare, framställde sig som en företagare, osv. Idag försöker han bara vara antitesen till det då han märkte att folk började avsky honom för det. Eftersom ”den personen” tyckte spiritualitet var hokuspokus, har han gått in för att framställa sig själv som spirituell. Eftersom han inte är det på riktigt, så blir det också så uppenbart tillrättalagt. Då spiritualiteten tycks handla om att tända rökelser och ljus, och tatuera in symboler och hänga upp lustiga affischer om häxkonst på väggarna. Inte tron på något större än en själv.

På tal om spiritualitet, så med tanke på vad vi diskuterade tidigare, så är det väldigt ”ospirituellt” att ljuga. Enligt alla religiösa läror, oavsett om det är monoteistiska trosuppfattningar eller österländska läror, så är det alltid synd eller dålig karma att ljuga. Men Baronen gör det, hela, hela tiden. Han är rena rama satan.
Citera
2025-05-17, 13:58
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Vardagsrummet är färdigt och ser ut som leopardkojan 2.0 med röda gardiner och ljusslingor i taket. Nytt tillägg är ett nummer 13 med två spadar sprejat på väggen (är det en bandlogga?). Det är verkligen udden av Baronens egoism som lyser igenom. Han utmålar hela lägenheten efter vad HAN tycker är snyggt. Vad är att ta hänsyn till resterande familjemedlemmar? Tankarna går direkt till en tonårspojke i en vuxen mans kropp. Mannen du är 30 år, du kan inte frivilligt inreda en lägenhet som en blandning av en pundarkvart+spökhuset på Gröna Lund för att du tycker det är "häftigt"

Som Rask skulle säga Det faller på sin egen RIMLIGHET!
Citera
2025-05-17, 14:14
Så jävla pinsamt och skämmigt att kolla på luven när han blir sur bara någon ifrågasätter honom. Ett barn i vuxen kropp.
Citera
2025-05-17, 14:25
Medlem
Stämmer det att det han som fejkat att det postats kulor hem?

Ja eller nej, inget tror?
Citera
2025-05-17, 14:31
Medlem
Dr.mjaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelhjelm

Har faktiskt för mig att det hade poststämpel i Umeå. Baronen är för lat för att fejka så bra.

Drogerna han fick dagar då posten inte delades ut är högst troligt hans egna stash.
Han beställde vilt för att lura polisen ifall dom skulle hitta de större paketet han beställde till sig själv. Tycker Soc borde kräva drogtest på Baronen samt hans internetflört Anjo och jocke.
Citera
2025-05-17, 14:41
Bannlyst
Citat:

Kulorna skickades nog av någon random unge, men drogerna har han skickat till sig själv. Det är bevisat då han i sina videos helt öppet hävdade att han med egna ögon sett postbilen lämna knarket i brevlådan 2 dagar i rad (han glömde detaljen att Postnord har varannandags-utdelning).
Citera
2025-05-17, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.mjao
Har faktiskt för mig att det hade poststämpel i Umeå. Baronen är för lat för att fejka så bra.

Drogerna han fick dagar då posten inte delades ut är högst troligt hans egna stash.
Han beställde vilt för att lura polisen ifall dom skulle hitta de större paketet han beställde till sig själv. Tycker Soc borde kräva drogtest på Baronen samt hans internetflört Anjo och jocke.

Okej nä tror inte han tar sig till Umeå. Har svagt minne att det var någon 15-16 årig som postade, men kan minnas fel.

Så många som knarkar, personligen ser inga problem med det sålänge ingen skadas utav det, vilket det inte verkar vara fallet för Rask familj, ännu.
Citera
2025-05-17, 14:56
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Okej nä tror inte han tar sig till Umeå. Har svagt minne att det var någon 15-16 årig som postade, men kan minnas fel.

Så många som knarkar, personligen ser inga problem med det sålänge ingen skadas utav det, vilket det inte verkar vara fallet för Rask familj, ännu.
Inga problem? Hela hans familj påverkas ju av hans knarkande av sociala medier och uppmärksamhet, hur tänker du egentligen?
Citera
2025-05-17, 15:06
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Han utmålar hela lägenheten efter vad HAN tycker är snyggt. Vad är att ta hänsyn till resterande familjemedlemmar? Tankarna går direkt till en tonårspojke i en vuxen mans kropp. Mannen du är 30 år, du kan inte frivilligt inreda en lägenhet som en blandning av en pundarkvart+spökhuset på Gröna Lund för att du tycker det är "häftigt"
Hörru!! Bara för det kommer snart en video där frun förklarar att hon också ville ha den där bandloggan mitt på väggen!
”Liksom, jag hatar att alla tror att de känner mig! Jag liksom gillar den där bandloggan och färgen! Liksom eller jag vet inte, kan inte folk låta oss vara?! Vi trivs jättebra här och har köpt hamstrar! Sen säger alla att jag inte trivs, eller jag vet inte…”
Citera
2025-05-17, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Hörru!! Bara för det kommer snart en video där frun förklarar att hon också ville ha den där bandloggan mitt på väggen!
”Liksom, jag hatar att alla tror att de känner mig! Jag liksom gillar den där bandloggan och färgen! Liksom eller jag vet inte, kan inte folk låta oss vara?! Vi trivs jättebra här och har köpt hamstrar! Sen säger alla att jag inte trivs, eller jag vet inte…”
Sedan kommer hennes kompis i bakgrunden, 'Alex valde ju inte färgen, det var du, som har sån stark personlighet', varpå T svarar, 'Gud ja! Det är ju den! Låt Alex och T vara nu basunerar kompisen ut, 'Ja men lite så' svarar T på det. Det är ju farligt att prata som ni gör!
Citera
2025-05-17, 15:25
Avstängd
Jasper.Newtons avatar
Exempel på Rasks psykiska sjukdom, 1 minut 10 sekunder in: https://lolcow.se/archive/old/2024/R...tTDj9g%5D.webm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in