2025-03-23, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdwardStenhard
Det var inte marsvin, det var hamster

Oavsett vad så kommer råttdjur att trivas som fisken i vattnet i det råtthålet
Citera
2025-03-23, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugntsimma
Kalfredrik är typen som anser att det är andras ansvar att se till att hans arsle torkas efter bajsning. Silverskedsbaronen ska givetvis ha en nyrenoverad lya nu när han lyckats smita från den mindre grottan. Ge bajsbaronen hela handen, nu!

Stackars hyresvärd som är fast med det aset

Haha, jo dom har lite att bita i där Trobo.
Tror nog att den tilltänkta hyresvärden som swishade tillbaka depositionen till Raskenstam tackar sin högre makt varje morgon💯😂
Räcker nog med att han kollar 5 min på någon av hans "besiktingsvideos" annars🙏🙏
Citera
2025-03-23, 18:18
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fisosgrisos
Klart att han ljuger om det. Det kom fram under hans förtalsrättegång då han genom att erkänna att kanalen delvis bestod av köpa fejk-följare så trodde idioten att han kunde påstå att färre personer lockats att klicka på hans förtalavideos.

Han ljög även som den mytoman han är om att ”kanalen var raderad” när han frågades ut om hur stor spridning varje enskild video fått, så det ”kunde” han tyvärr inte svara på. Sanningen var att han bara inaktiverat eller redan sålt den till Livros.

Hans senaste video där han leker besiktningsman till synes påtänt med upprepningar som konstant avlöser varandra i över en timme är så jävla efterbliven att det finns inte ord. Han är så satans dum i huvet att det är svårt att förstå hur han inte kan ha stöd via kommunen, LSS etc. Helst så skulle han bo på ett gruppboende så mentalt efterbliven han är. Ser även ut i både kroppen och ansiktet som om han har börjat knarka jävligt hårt. Han ser ut som sin farsa utan hår nu för tiden. Lika utslagen och vilsen.

Citat:
Ursprungligen postat av PeterForsman
Hade inte Therese varit så hade han definitivt haft LSS. Tillsammans blir dom där två halvhjärnorna en hjälpligt fungerande, iaf till de mest basala funktionerna. Men som alla ser, inte mycket mer.

Från JordningsVaronens senaste; "Spindeln klättrade FYSISKT ner!" Jaha, hur klättrar man annars?

Sen tycker jag det känns jävligt oäkta med en häx, spök och höstfantast som inte gillar spindlar och till råga på allt dräper dom med fönsterputs!?

Fy för helvete vad pundigt när han hela tiden återgår till att krypa runt och krafsa i varenda jack i golvet och under listerna i video efter video efter video. Jag blir fan tjackad själv av det
Men alltså. LSS är först och främst och mest av allt en rättighetslag som gör att folk med olika handikapp (diagnoser man har fått fastställda på papper, av en läkare alltså) får rätt till vissa saker som andra inte får (du kan ju tex inte gå och kräva en lägenhet samt ett team som städar och lagar mat åt dig med motiveringen ”jag är lat”, men det kan alltså människor som har diagnoser som faller under LSS-rättighetslagen göra).
Man får ju lite Baronen-feeling, som när han sa ”Micke är satt under LSS ” som om det vore någon slags tvångsvård.
Det räcker inte med att vara dum i huvudet, det finns hur många idioter som helst där ute i samhället som inte kan ta hand om sig själv, sin ekonomi eller sitt hushåll och det skiter staten högaktningsfullt i, det är i så fall anhöriga som får kämpa för att de ska få stöd och hjälp, och knappt då en gång.
Kolla bara på alla som är med i Lyxfällan, på Rasks farsa, på psykiskt sjuka du ser ute på stan som pratar med sig själv, osv.
Ni har orimligt höga förväntningar på vad samhället/staten ”gör” för sina medborgare.
Min mans fd skolkamrat (psykiskt sjuk anorektiker) svalt sig långsamt till döds och avled för något år sedan i sin egen lägenhet, då antar jag att den självsvälten knappast tog bara några månader att slutföra utan det hade pågått i åratal, med vårdpersonalens kännedom. Hon hade inga anhöriga som brydde sig om henne - då är det ”sink or swim” som gäller.
Tiden då Socialdemokraterna daddade med medborgarna från BB till Fonus är förbi, på gott och ont.
Citera
2025-03-23, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
Men alltså. LSS är först och främst och mest av allt en rättighetslag som gör att folk med olika handikapp (diagnoser man har fått fastställda på papper, av en läkare alltså) får rätt till vissa saker som andra inte får (du kan ju tex inte gå och kräva en lägenhet samt ett team som städar och lagar mat åt dig med motiveringen ”jag är lat”, men det kan alltså människor som har diagnoser som faller under LSS-rättighetslagen göra).
Man får ju lite Baronen-feeling, som när han sa ”Micke är satt under LSS ” som om det vore någon slags tvångsvård.
Det räcker inte med att vara dum i huvudet, det finns hur många idioter som helst där ute i samhället som inte kan ta hand om sig själv, sin ekonomi eller sitt hushåll och det skiter staten högaktningsfullt i, det är i så fall anhöriga som får kämpa för att de ska få stöd och hjälp, och knappt då en gång.
Kolla bara på alla som är med i Lyxfällan, på Rasks farsa, på psykiskt sjuka du ser ute på stan som pratar med sig själv, osv.
Ni har orimligt höga förväntningar på vad samhället/staten ”gör” för sina medborgare.
Min mans fd skolkamrat (psykiskt sjuk anorektiker) svalt sig långsamt till döds och avled för något år sedan i sin egen lägenhet, då antar jag att den självsvälten knappast tog bara några månader att slutföra utan det hade pågått i åratal, med vårdpersonalens kännedom. Hon hade inga anhöriga som brydde sig om henne - då är det ”sink or swim” som gäller.
Tiden då Socialdemokraterna daddade med medborgarna från BB till Fonus är förbi, på gott och ont.
Det beaktat, skulle han bli lämnad ensam skulle han behöva boendestöd för att klara av vardagen. Att han anser att Trobo ska skicka personal till hans råtthål och byta ut ett 9 volts batteri säger mig att trobo troligen behöver tiilahandahålla toalettassistans också
Citera
2025-03-23, 18:36
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laidbackwoff
Jag själv har marsvin och kan nog säga Rasken snart får de sålda. Det är mer jobb och pengar än vad man tror, bur måste städas 1/2 gånger i veckan, alltid hö varje dag, nytt vatten med c vitamin i, klippa klor, veterinärbesök, kan lätt få irriterande ögon. Stackars marsvin
Baronen kommer städa aldrig palla städa buren, kommer efter några dagar ligga högar av bajs i hela lådan.

Hur mycket kostar marsvinen dig i månaden?
Citera
2025-03-23, 18:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron

Jag är mkt väl insatt i vad LSS är. Tycker du Varonen är en person som inte skulle utnyttja en rättighetslag om han inte hade Therese att mamma honom?

Jag känner en alkis som tjatat åt sig LSS för att slippa städa, handla och annat så han bara kan supa och lata sig. En annan som är fullt arbetsför men har lurat till sig LSS för att slippa städa m.m.

Och kolla på de där två idioterna som driver Eurocop?

Jag står fast vid mitt inlägg.
Citera
2025-03-23, 18:41
Medlem
abvs avatar
Lystring! dagen är här! Carl-Lennart försöker sälja sin förjävligt fula "pimpade" leopardjacka. Nu har ni chansen att sticka ut och dra till er allas blickar i vår när ni går runt i city och blastar hårdrock från en högtalare på axeln en tisdag förmiddag. Skynda fynda för det här kommer gå fort! En sån här chans får man bara en gång i livet. Den har tydligen blivit för stor för rockstjärnan eller så kanske han är pank? Skitsamma! Skynda!!

Fuck yeeeaaaahhh
Citera
2025-03-23, 18:48
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abv
Lystring! dagen är här! Carl-Lennart försöker sälja sin förjävligt fula "pimpade" leopardjacka. Nu har ni chansen att sticka ut och dra till er allas blickar i vår när ni går runt i city och blastar hårdrock från en högtalare på axeln en tisdag förmiddag. Skynda fynda för det här kommer gå fort! En sån här chans får man bara en gång i livet. Den har tydligen blivit för stor för rockstjärnan eller så kanske han är pank? Skitsamma! Skynda!!

Fuck yeeeaaaahhh
Den där kommer ju gå för hur mycket som helst. Jag är blockad men lägger ett bud på 5000.
Citera
2025-03-23, 18:51
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterForsman
Jag är mkt väl insatt i vad LSS är. Tycker du Varonen är en person som inte skulle utnyttja en rättighetslag om han inte hade Therese att mamma honom?

Jag känner en alkis som tjatat åt sig LSS för att slippa städa, handla och annat så han bara kan supa och lata sig. En annan som är fullt arbetsför men har lurat till sig LSS för att slippa städa m.m.

Och kolla på de där två idioterna som driver Eurocop?

Jag står fast vid mitt inlägg.
Det skulle han säkert.
Det jag ifrågasatte var fisosgrisos ”jag fattar inte att han inte är satt under LSS?”
Vilket jag tolkade som att vederbörande menade:
”LSS” skulle arbeta likt polisen eller liknande myndighet, och ha koll på individer och gripa in när dessa ”ska få det”.
Så någon lämnar ett tips ”titta på Rask, han kan ju inte ta hand om sig själv för fem öre!” Och skickar med klipp från hans kanal som ”bevis”.
Varpå ”LSS” inleder span och utreder det hela, för att när de anser sig ha tillräckligt på fötterna storma in i hans lägenhet och göra en ”husrannsakan” och ”gripande”.
”Du är härmed arresterad under LSS!”
Meningen ”varför har han inte satts under LSS ännu?” är ju svår att tolka på något annat sätt.
Däremot, om Rask själv ansökte om det och låg i är det mycket möjligt att han skulle få det, det skulle också kunna bli så att han ruttnade i sin lägenhet som sakta förföll (precis som anorektiker-tjejen jag nämnde). Sånt varierar mellan kommuner samt ren tur.
Det fisosgrisos verkar tro är att ”man sätts under LSS” som nåt slags tvång från staten.
Citera
2025-03-23, 18:57
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Baronen kommer städa aldrig palla städa buren, kommer efter några dagar ligga högar av bajs i hela lådan.

Hur mycket kostar marsvinen dig i månaden?
Med mat och allt till att städa buren så kanske det är typ 500 i månaden, inte jätte mycket men för baronen är det som en miljon
Citera
2025-03-23, 19:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Den där kommer ju gå för hur mycket som helst. Jag är blockad men lägger ett bud på 5000.
Det är nog för snålt. Du får tänka på att lukten av baronsvett ingår, den lär ju inte vara tvättad
Citera
2025-03-23, 19:30
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abv

Fuck yeeeaaaahhh
Om den store RunkBaronen lägger ut kläder till försäljning, då är det illa! Riktigt illa!

Vad hände förresten med hans idé om att massproducera sådana jackor? Jag tror att han helt enkelt inte orkade (som vanligt).
Hade han däremot fått ett företag där han skulle vara chef och andra gjorde jackorna åt honom, då ni!

Ridå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in