Citat:
Ursprungligen postat av
abv
Haha Raskis ska motanmäla Chrille och Jacke för förtal och ber sina följare om bevis och skärminspelningar som han ska använda som underlag. Har han inte frågat efter det en gång redan? Jag ska skicka en
print där Chrippa skriver att Rask är en arbetslös nolla som bor i en skokartong så han kan lämna över det beviset till sin personliga kontakt hos polisen.
https://gofile.io/d/EDVp4g
Det finns inte på kartan att det Baronen blivit ”utsatt för” faller under allmänt åtal, även om vissa saker rent tekniskt skulle kunna vara förtal. Han har själv varit sju resor värre, och är därigenom inte skyddsvärd överhuvudtaget.
Möjligen att inte heller Chrippa skulle ha någon framgång med en polisanmälan rörande förtal mot Bajsmannen. För han har själv varit bra på att fäkta tillbaka. Detta kan han däremot inte peka på i förhållande till Jacke, eller någon av hans familjemedlemmar. Även Linnea har inte hållit på att sprida massa skit om Rask i den utsträckning han har gjort mot henne. Det är nog snarare så att det är idioten som ligger pyrt till.
Jag tycker det lutar åt att Anjo och Rask kan åka på jobbiga konsekvenser för sitt beteende under det senaste året. Det talar det kommande reportaget i SvD för, som, vad det verkar, kommer att handla om drevet mot Chrippa och Linnea. Det finns inte en chans att det inte kommer beröra laglighetsaspekten beträffande de här människornas beteende och vad de valt att publicera i videor, med tanke på att det är en seriös publicist som har koll på de här bitarna. Jag tänker mig att det är precis i sådana fall som det från allmän synpunkt är påkallat att väcka åtal. När det blir omtalat i en stor dagstidning och staten behöver sätta ned foten för att statuera exempel.
Det Baronen bör göra är att radera samtliga sina förtalsvideor, inte producera några nya, och hoppas på att inget hunnit bli rippat och polisanmält och att YouTube inte hinner göra manuella granskningar av materialet när det blir påtryckningar efter reportaget. Han riskerar att både straffas och bli av med det han håller som allra mest kärt, sin kanal. Det är min bedömning av den här situationen.