2025-02-26, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Billy-Boy
Lite statistik. Snittmånadshyran på hyresrätter i Trosa är 120 kr per kvm i månaden. Råttboet var väl på 110 kvadrat? Så det är runt medelbeloppet. Men då finns det nybyggda hyreslägenheter som drar upp genomsnittpriset.
Men den här lägenheten är gammal och långt under medel när det kommer till skick. Så då bör läget vara bra, ligger den på huvudgatan vid kanalen eller? Han har ju alltid velat bo där. Eller är det område där socialen och annat löst folk hamnar? Personen som bodde där innan måste ju haft rejäla problem såsom i det skick han lämnar läggan.

Hyressättning funkar inte på det sättet. Man utgår från lägenhetens skick, inte läget. Därför kan du gå in på bostadsförmedlingen i Stockholm, och hitta extremt eftertraktade lägenheter på fina adresser på Östermalm och Vasastan för låg hyra, eftersom husen där är gamla och inte nyrenoverade. Men alla vill ha dem, och man måste ha köpoäng i typ 40 år för att ha en chans. Medan lägenheter långt från stan kan ha tokhöga hyror, men de är nybyggda och har typ handdukstork, och då kan de ta mycket mer för det. Dessa lägenheter vill ingen ha, inte bara för att hyrorna är höga, utan även för att de brukar ligga i någon avlägsen förort.
Citera
2025-02-26, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
toaletten är en ifö spira. den är av senaste snitt. det har jag 100% koll på.

Korrekt!
Citera
2025-02-26, 20:10
Medlem
EdwardStenhards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnj-vel
9 sep 2024, VI SKA FLYTTA: https://lolcow.se/archive/old/2024/R...TFag0uA%5D.mp4

13 nov 2024, JAG HAR RÅD MED T SKULDER: https://lolcow.se/archive/old/2024/R...V7XUpY%5D.webm

1 dec 2024, VAR DET CLUEE: https://lolcow.se/archive/old/2024/R...exY2TU%5D.webm

18 jan 2025, ANMÄLNINGAR TILL SOC, VI FICK LÄGENHETEN: https://lolcow.se/archive/old/2025/R...7WO2-Y%5D.webm

2 feb 2025, DET RÄCKER NU, ÄNNU FLER SOCANMÄLNINGAR: https://lolcow.se/archive/old/2025/R...3fDYCE%5D.webm

Jag postade diverse som jag hittade på lolcow.se och den från 18 Jan 2025 verkar vara vad du söker.

Cp-traktorn på bitchute är lite bättre, t.ex. thumbnails på videos och funkar på alla enheter: https://old.bitchute.com/channel/bwu9pWOi3GJj/

Tusen tack! Risken finns ju att han tar bort avsnitt där han har prisat den nya lägenheten innan han har sett den
Citera
2025-02-26, 20:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
han har alltså inte flyttat mer än några hundra meter? bra att han har nära till soc. där kommer han ju bli tvungen att springa snart. och då ska han stå till arbetsmarknadens befogande. fan vi har matchboll i hur komiskt det här kommer bli.
Går man på gångvägarna runt området så ca 650 meter, går man igenom området så max 400 meter.
Jag hade dock fel om Socialtjänsten. Det blir 100 meter närmare dit från nya adressen.
Citera
2025-02-26, 20:12
Medlem
Wooqiprwos avatar
Vilken dag som helst kommer en video: "Hörrni, nu har jag bokstavligen gått runt med telefonen i handen hela dagen för att jag väntar på att den där kärringen på Trobo ska ringa och besvara mina frågor. Ska det vara såhär. Ni som kan sånt här, kan man inte kräva att få det här åtgärdat?! Kommentera nedan!"
Citera
2025-02-26, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Går man på gångvägarna runt området så ca 650 meter, går man igenom området så max 400 meter.
Jag hade dock fel om Socialtjänsten. Det blir 100 meter närmare dit från nya adressen.

Hur vet ni nya adressen, Baronen sa ju att han hade pratat med Skatteverket och polisen och fått godkänt om skyddad adress för bara någon video sen
Citera
2025-02-26, 20:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Hur vet ni nya adressen, Baronen sa ju att han hade pratat med Skatteverket och polisen och fått godkänt om skyddad adress för bara någon video sen
De har ju lagt ut bild på radhuslängan i bl a Therese vlogg.
Citera
2025-02-26, 20:15
Medlem
Citat:

skönt. vi vill ju inte att han ska drabbas av träningsvärk när han ska in på kontoret.
Citera
2025-02-26, 20:18
Har vi hört något om intervjun SvD skulle göra, precis tyst va?
Citera
2025-02-26, 20:18
Medlem
Hillsongsekts avatar
Citat:
De har ju lagt ut bild på radhuslängan i bl a Therese vlogg.

Jag förstår inte riktigt, den nya lägenheten ligger den i en nedgången del av trosa den ser ju ut som en riktig soc-lägenhet.
Hur fan kunde de tacka ja till lägenhet utan visning?
Citera
2025-02-26, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hillsongsekt
Jag förstår inte riktigt, den nya lägenheten ligger den i en nedgången del av trosa den ser ju ut som en riktig soc-lägenhet.

I detta fall är nog storleken viktigare, speciellt när man är 5st att gå från typ 69 kvadrat till 110 eller vad den nya nu är. Barnen får äntligen egna rum.
Citera
2025-02-26, 20:21
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hillsongsekt
Vore ju kul om Trosas finest bor i huset, passar ju honom som handen i handsken.

Han hade aldrig vågat gå ut om det springer runt pundare där.

Kan det vara så att historien om T pappa är borgenär är lögn? Kanske rent av är soc som fixat lägenheten då dom inte ville att 3 barn skulle bo i samma jävla rum med skynken mellan sängarna.

Det där att han tackade ja utan att sett den kan också vara lögn. Kan vara så att soc sa den här är det enda vi kan erbjuda som passar eran familj på 5.

Jag anar ugglor i mossen.. tror att våra soc anmälningar äntligen gjort lite hjälp åt familjen youre welcome Karl...
Senast redigerad av knark-kungen 2025-02-26 kl. 20:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in