2025-02-10, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loversingame
Vad exakt har han gjort som är så illa?
Utnyttjat en man med en psykos på stora belopp, förtal mot barn och lurat följare på pengar. För mig har man förbrukat ganska mycket med sådana handlingar.
Citera
2025-02-10, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loversingame
Får man fråga vad ni får ut av att se en människa lida så som han gör nu? Det är en sak att snacka skit på Flashback om att man inte tycka om någon. Men att attackera hans familj och honom privat, i hemmet. Vad gör du ut av det? Självklart är en någon härifrån.

Någon härifrån? Tror lika lite på att det är någon härifrån som står bakom detta som att det var folk från flashback som förstörde för honom när han "skulle flytta" förra gången.
Har svårt att tro att någon härifrån skulle lägga ner den energin eller pengarna på honom utan att det räcker mer än nog att beskåda vad han orsakar/står bakom/ställer till med på håll och sen får vi tillsammans skratta åt eller förfäras här i tråden.
Och de flesta här vill ju faktiskt hans barn (och även Therese) väl men det är Alexander som själv sätter sin familj i shitty lägen.

Dock har ju "flashbackare" blivit något som alla de uppmärksammade kreatörerna (speciellt hos Rask, Motvikt och Anjo) nu använder för att skylla saker på
Citera
2025-02-10, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slussenyao
Får nog säga att det går inte beställa 1, och är han snål så kostat ju varje överföring till din plånbok på marknaderna brukar bli 200 typ, så köper du 5 xtc blir de kanske 200 avgift och 150 gör dom 5. Och för 10 får du kanske ge 300 alltså 200 plus dom 300. Så är han snål borde han beställt mer. Tror faktiskt han tagit något piller och skickat till sej själv. Han är då kåt på uppmärksamhet

Det finns vissa som ibland säljer en enda tablett. Ibland kan de t.o.m. skänka bort en tablett som varuprov om de har gott om dem. Det är däremot inte särskilt vanligt.
Citera
2025-02-10, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelskribenten
Haha det här är Baronen i sitt esse. Fejkgråter inför polisen, besviken på myndigheter och folk överlag, men han själv är bäst i världen.

Och vad fan är det för retardfråga från Therese? ”Det här har vi varit med om förut, minns du?. Hur fan skulle han ha glömt det?!

Jag uppfattade det som damage control när Kal Fledlik är i totalt upplösningstillstånd. Han är så orolig och skärrad att den lille Kal Fledlik snart exploderar.

”Åh du är så söt som vill ha vantar på dig”
”Det här har ju hänt förut, minns du?

Hon försöker lugna situationen.
Citera
2025-02-10, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumuk20
Jag tycker Rask förtjänar allt skit han kan få. Kanske är jag ensam om det.

Du har inte funderat på att sluta titta på honom istället?
Citera
2025-02-10, 23:26
Medlem
StekplankAmbross avatar
Senaste videon är ett väldigt bra exempel på varför Baronen är så ogillad. Första delen av videon pratar han med polisen och diskuterar vad som hänt, so far so good. Han är upprörd och det skulle de flesta sympatisera med. Sen när polisen väljer att lägga ner anmälan och hon i telefonen inte vill dansa efter hans pipa (skicka ut en patrull för att komma och hämta pillrerna utan hänvisar honom till apoteket), så börjar han direkt smutskasta henne och polisen.

Hajade till när hon sa att ecstasy inte är blått och han replikerar "hur fan vet hon det?", tja hon är trots allt polis och du hämtar din fakta från dina följare. Därefter sitter han och säger att han är skattebetalande medborgare och att polisen är dumma i huvudet. Alexander är så känslostyrd och så fort inte alla är "schysta" mot honom (läs, när Trobo inte var schysta och bjöd på en hyra), så blir det direkt smutskastning och idiotförklaring. Det hjälper inte heller att han alltid har svar på allt, han kan aldrig vara ödmjuk och säga "det här är bortom min kunskap så jag låter proffsen sköta det"
Citera
2025-02-10, 23:27
Medlem
Dr.mjaos avatar
Polis - vi vet ju inte att detta faktiskt är narkotika
Baronen- nää, men det jag tänkte var att ni kan komma och testa det, går ju ganska snabbt.
Polis - nää de gör vi inte. Om det skulle vara aktuellt så lämnar vi in det nationellt for….
Baronen avbryter och halvskriker - NFC!!!

Börja skratta så jag väckte både sambo och barnen haha jävla psykopat!
Citera
2025-02-10, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StekplankAmbros
Senaste videon är ett väldigt bra exempel på varför Baronen är så ogillad. Första delen av videon pratar han med polisen och diskuterar vad som hänt, so far so good. Han är upprörd och det skulle de flesta sympatisera med. Sen när polisen väljer att lägga ner anmälan och hon i telefonen inte vill dansa efter hans pipa (skicka ut en patrull för att komma och hämta pillrerna utan hänvisar honom till apoteket), så börjar han direkt smutskasta henne och polisen.

Hajade till när hon sa att ecstasy inte är blått och han replikerar "hur fan vet hon det?", tja hon är trots allt polis och du hämtar din fakta från dina följare. Därefter sitter han och säger att han är skattebetalande medborgare och att polisen är dumma i huvudet. Alexander är så känslostyrd och så fort inte alla är "schysta" mot honom (läs, när Trobo inte var schysta och bjöd på en hyra), så blir det direkt smutskastning och idiotförklaring. Det hjälper inte heller att han alltid har svar på allt, han kan aldrig vara ödmjuk och säga "det här är bortom min kunskap så jag låter proffsen sköta det"
Det jag stör mig rejält på är att han blåljuger lika lätt som han talar. När han blir varse att han måste betala dubbla hyror så berättar han om att han vet flera personer som också är hyresgäster hos Trobo och dom har fått flytta utan att betala dubbla hyror för Trobo har "varit schyssta". Han är som en tonåring, han vet inte hur vuxenvärlden fungerar. Rask, i 10 fall av 10 så betalar man dubbelhyror, när man flyttar så som du gjort.
Citera
2025-02-10, 23:38
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.mjao
Polis - vi vet ju inte att detta faktiskt är narkotika
Baronen- nää, men det jag tänkte var att ni kan komma och testa det, går ju ganska snabbt.
Polis - nää de gör vi inte. Om det skulle vara aktuellt så lämnar vi in det nationellt for….
Baronen avbryter och halvskriker - NFC!!!

Börja skratta så jag väckte både sambo och barnen haha jävla psykopat!
Bajsis tar för givet att brevet kommer dna testas för att få fram förövaren.

Han vill att dom sköter detta på samma vis som om det vore ett mordfall.

Nu har han iaf efter mycket snack tjatat till sig ett hembesök av polisen som givetvis kommer filmas.
Citera
2025-02-10, 23:50
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Bajsis tar för givet att brevet kommer dna testas för att få fram förövaren.

Han vill att dom sköter detta på samma vis som om det vore ett mordfall.

Nu har han iaf efter mycket snack tjatat till sig ett hembesök av polisen som givetvis kommer filmas.

Fyfan vilken nolla han är asså🤣🤣 tror på allvar att polisen ska DNA-testa ett par gamla piller som någon tallat på detta är inte ett gammalt styckmord direkt...

Löjligt att ta upp polisens resurser i såna här fall när kebabtekniker och lakritstomtar springer runt med sprängladdningar och automatvapen på daglig basis. Kan tänka mig att polisen måste garva sönder i fikarummet i Sörmland åt denna dagdrivare.

Gubbar! Vad tror ni Carl-Fredrik ens gör en vanlig veckodag? Starta en diskmaskin? Sen ligga och stönrunka och glo Gilmour Girls?
Citera
2025-02-10, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Det finns alla skäl för polisen att misstänka Baronen för dessa narkotikabrott. Plocka av hans devices. Kontrollera om han köpt bitcoin i närtid. Kolla om han haft TOR Browser installerat på telefonen.

Jag är övertygad. Det här är ett desperat trick för Baronen att skapa drama och göra visningar när han inte kan prata om Chrippa mer. Lyssna på fejkgråtandet med polisens handläggare. Han har inte dessa känslouttryck på riktigt.

Oavsett vad är det en otrygg miljö för barnen med en pappa som gör content av händelsen, oavsett om han är upphovsman eller inte.

EDIT

Gillar också att Baronen gör alla dessa drag för att försöka få polisen att komma hem till honom så han får smaskigt content, men de skiter högaktningsfullt i det.

Om han fortsätter hålla på som han gör får han se upp med en husrannsakan.

Från en sak till en annan, har någon tipsat Trobo om belastningsregistret. De kanske har som policy att inte bevilja nya hyreskontrakt om det finns brottslig historik?
Citera
2025-02-10, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StekplankAmbros

Man får också tänka på att Rasken sitter och argumenterar självsäkert för sin sak trots att han inte gått gymnasiet och aldrig haft ett riktigt jobb i hela sitt liv. Han har aldrig varit en del av samhället i vuxen ålder men utger sig för att vara expert på allt.
Senast redigerad av Ralfhead 2025-02-10 kl. 23:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in