Citat:
Ursprungligen postat av
Dirtyone
Farfar Alf (den store) var personen som kom åkandes med matpåsar på kvällarna, lämnade över matpåsar till Tessan..
Alf brukade säga att det går inte och ge Carl några pengar, då köper han pizza,snus och Nocco för pengarna.. Då svälter resterande av familjen ihjäl...
Företagsbaronen lyckades blåsa hela arvet på 1 år även köra ett bolag i botten på samma tid...
Bokföringsbrott, skattebrott, näringsförbud ligger nu även nära baronen...
Även skatter för försäljningen av sommarstugan & bostadsrätten ska in..
Alla pengar är slut & spelar ingen roll om Tessan jobbar 500% hela familjen är körd i botten ekonomiskt...
Rask och Tessan är nog helt klart, dom sämsta föräldrarna i Trosa kommun...
Arvet från Alf den store blev för mycket för Baronen att klara av, slutade i mer skulder...
Hade inte spelat någon roll om han fått ärva en tusenlapp eller tio miljoner, han hade oavsett satt sig i skulder efter att ha bränt upp allt på diverse vansinnesprojekt. Det gamla ordspråket gör sig påmint:
"En dåre och hans pengar går snabbt skilda vägar".
Fredrik, du kan väl låta udda vara jämnt nu och bjuda sonen på lite xannys, känns som att det kommer behövas framöver.
På tal om benso, Baronen som alltid golar ner alla som en liten råtta, golade ju även ner sin morsa som var schyst och gav honom några Sobril när han hade sin "panikångest-period".
Någon mer än jag som minns det, han sa nåt i stil med "jag har fått två Sobril av morsan, men sen hade hon inte fler..."
Skitsnällt gjort Baronen, Sobril är narkotikaklassat och att ge någon av sin receptbelagda medicin är alltså langning. Något hon kunde åkt dit på om någon skulle velat anmäla. Men att du inte tycker dina familjemedlemmar är vatten värda vet vi ju sen länge...
Påminner om snorungar som tjatar på en förälder eller äldre vän om att köpa ut, och när de sedan avslöjas med att vara fulla (av lärare, polis, annan förälder etc) så gråter de ut "det var pappaaa som gav mig spriten,jag villeee inte egentliiiiigen, buhu".
Värsta sortens snitchare, fy fan.
Angående Baronens ekonomiska sinne (

), min man räknade ut att han sparat minst 500 kr i månaden genom att handla på Willys istället för Ica, det hade kanske varit en bra ide för honom att göra...? Han lever mer "för dagen" än många heroinister jag känner gör...
Ni som anmält till soc, har ni tagit med det misstänkta användandet av amfetamin?
Det är ju något som går att bevisa svart på vitt till skillnad från mycket annat jag antar stod i anmälan.