2025-01-13, 19:45
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Du har rätt, det lär bli flera rättegångsdagar.

Rask det är bara du försonas med farsan, du kommer behöva ett par burkar xanor om du ska våga dig igenom detta.

#Tuffpåburk

#Mackeringåklagaren

Carl-Fredrik vågar bara vara kaxig bakom skynket via Voyd och youtube.

Han är en otroligt feg människa som inte ens klarar av ett simpelt jobb för att förse familjen med tak över huvudet.

Vad fan har han gjort de senaste 15 åren mer än att tjackrunka och leka kändis med Farfars pengar?

Patetisk jävla loser som aldrig kommer bli en MAN.
Citera
2025-01-13, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StekplankAmbros
Alltså i wouldnt get my hopes up, alla här inne vill se baronen skaka galler/ligga på en madrass i fosterställning med tårarna rinnandes ner för kinden. Bara för att en random nisse skrev i en annan tråd att baronen kommer bli tagen för det? Ni som följer honom på instagram, beter han sig underligt eller som vanligt (som ett pissluktande mongo)?

Gillar ändå tanken av baronen som sitter med grov ångest och raderar alla Chrippa videos, på samma sätt som när Donald Trump låste in sig på muggen och försökte spola ner hemliga dokument, getting rid of the evidence liksom
Han beter sig exakt som han gjorde förra gången tills dess att åtalet väcktes och han inte längre kunde förneka det.
Citera
2025-01-13, 20:12
Medlem
abvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Om det blir ett såpass omfattande case som man kan ana sig till tror jag inte han kommer att komma undan med att gömma sig bakom draperiet, utan blir säkerligen hämtad av polis för att inställa sig personligen.
Undrar om han har Ulf på speeddial? Det kan behövas snart...
Carl-Lennart har nog kung Ulf som ICE-kontakt
Citera
2025-01-13, 20:21
Medlem
Saxofonjudes avatar
Det finns inte en chans att Rask skulle bli dömd för förtal igen, han lärde sin läxa förra gången och vet precis hur man ska navigera och uttrycka sig för att det inte ska utgöra förtal.

Han är expert på området. Jag såg en video när han läxade upp Chrippa och Linnea för att syssla med förtal och han skulle anmäla dom för det. Där fick dom så dom teg.
Citera
2025-01-13, 20:28
Medlem
Spritnotas avatar
Om ryktet stämmer, hoppas jag att det är alla utom Chrippa som anmält så att de får sitta inlåsta på samma anstalt.
Citera
2025-01-13, 20:46
Medlem
2023-01-01s avatar
Även jag är av åsikten att det vore för bra för att vara sant att se Rask i klammeri med rättvisan igen. Även fast minst 2 användare varav 1 är väldigt ny, har påstått att det pågår rättsprocesser, så tar jag detta som substanslöst skitsnack. Då menar jag inte skitsnack som i att ni är kassa användare, eftersom jag är största skitsnackaren av alla, jag menar bara att jag tänker inte lägga 1 minut av glädje för att "Rask snart får skaka galler", det krävs mer för att stimulera mig, för att jag ska lägga värde i påståendena.

Jag ser framför mig hur 1 år kommer passera och Rask kommer vid 40 tillfällen flina åt "anonyma hatare på Flashback" som påstått att han ska skaka galler men han sitter där och är en fri man. Jag tänker inte bidra till det flinet.
Citera
2025-01-13, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2023-01-01
Även jag är av åsikten att det vore för bra för att vara sant att se Rask i klammeri med rättvisan igen. Även fast minst 2 användare varav 1 är väldigt ny, har påstått att det pågår rättsprocesser, så tar jag detta som substanslöst skitsnack. Då menar jag inte skitsnack som i att ni är kassa användare, eftersom jag är största skitsnackaren av alla, jag menar bara att jag tänker inte lägga 1 minut av glädje för att "Rask snart får skaka galler", det krävs mer för att stimulera mig, för att jag ska lägga värde i påståendena.

Jag ser framför mig hur 1 år kommer passera och Rask kommer vid 40 tillfällen flina åt "anonyma hatare på Flashback" som påstått att han ska skaka galler men han sitter där och är en fri man. Jag tänker inte bidra till det flinet.

Vad som har sagts är att en anmälan är upprättad. Det är ett långt steg från det till att Bajsmannen är dömd för det. Inte p.g.a att bevisningen inte skulle hålla i.o.f.s, men för att en åklagare även ska fatta ett beslut om det är påkallat ur allmän synpunkt att väcka åtal.

I det här fallet finns det däremot mycket som talar för att det är påkallat ur allmän synpunkt. Den slutsatsen drar jag genom att studera åklagarmyndighetens egna riktlinjer för denna sortens brottslighet, som jag även länkade till ett par sidor bak.

https://www.aklagare.se/globalassets...rolampning.pdf

Det står lite om en lagändring som gjordes 2014 på sida 15, där lagtexten i åtalsprövningsregeln ändrades till att det ”ska vara påkallat från allmän synpunkt” att väcka åtal, och att det skulle möjliggöra att åklagare väcker åtal i fler fall än innan, eftersom förtal typiskt är ett målsägandebrott. Syftet med lagändringen var att behovet att väcka allmänt åtal hade ökat, eftersom dagens samhälle med internet möjliggör stor spridning av förtal.

Det Baronen gör är faktiskt precis det som man vill beivra genom att väcka allmänt åtal. Det anses finnas ett samhällsintresse att en åklagare går in och åtalar i vissa fall. Här är ett sådant. Det handlar inte alls om att den utpekade är mer skyddsvärd. Det kan vara jordens största avskum. Det handlar om att statuera exempel med personer som agerar på det här sättet. Det sänder signaler till alla som följer spektaklet att det de här människorna gör inte är OK. Det ska inte bedrivas ett pöbelvälde online helt enkelt.
Citera
2025-01-13, 21:13
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtyone
Farfar Alf (den store) var personen som kom åkandes med matpåsar på kvällarna, lämnade över matpåsar till Tessan..
Alf brukade säga att det går inte och ge Carl några pengar, då köper han pizza,snus och Nocco för pengarna.. Då svälter resterande av familjen ihjäl...

Företagsbaronen lyckades blåsa hela arvet på 1 år även köra ett bolag i botten på samma tid...
Bokföringsbrott, skattebrott, näringsförbud ligger nu även nära baronen...

Även skatter för försäljningen av sommarstugan & bostadsrätten ska in..

Alla pengar är slut & spelar ingen roll om Tessan jobbar 500% hela familjen är körd i botten ekonomiskt...

Rask och Tessan är nog helt klart, dom sämsta föräldrarna i Trosa kommun...

Arvet från Alf den store blev för mycket för Baronen att klara av, slutade i mer skulder...
Hade inte spelat någon roll om han fått ärva en tusenlapp eller tio miljoner, han hade oavsett satt sig i skulder efter att ha bränt upp allt på diverse vansinnesprojekt. Det gamla ordspråket gör sig påmint:
"En dåre och hans pengar går snabbt skilda vägar".
Fredrik, du kan väl låta udda vara jämnt nu och bjuda sonen på lite xannys, känns som att det kommer behövas framöver.

På tal om benso, Baronen som alltid golar ner alla som en liten råtta, golade ju även ner sin morsa som var schyst och gav honom några Sobril när han hade sin "panikångest-period".
Någon mer än jag som minns det, han sa nåt i stil med "jag har fått två Sobril av morsan, men sen hade hon inte fler..."
Skitsnällt gjort Baronen, Sobril är narkotikaklassat och att ge någon av sin receptbelagda medicin är alltså langning. Något hon kunde åkt dit på om någon skulle velat anmäla. Men att du inte tycker dina familjemedlemmar är vatten värda vet vi ju sen länge...
Påminner om snorungar som tjatar på en förälder eller äldre vän om att köpa ut, och när de sedan avslöjas med att vara fulla (av lärare, polis, annan förälder etc) så gråter de ut "det var pappaaa som gav mig spriten,jag villeee inte egentliiiiigen, buhu".
Värsta sortens snitchare, fy fan.

Angående Baronens ekonomiska sinne (), min man räknade ut att han sparat minst 500 kr i månaden genom att handla på Willys istället för Ica, det hade kanske varit en bra ide för honom att göra...? Han lever mer "för dagen" än många heroinister jag känner gör...
Ni som anmält till soc, har ni tagit med det misstänkta användandet av amfetamin?
Det är ju något som går att bevisa svart på vitt till skillnad från mycket annat jag antar stod i anmälan.
Senast redigerad av mephedron 2025-01-13 kl. 21:23.
Citera
2025-01-14, 06:06
Medlem
2023-01-01s avatar
Minns ni när Skitstekarbaronen catfishade Magmysmicke och utgav sig för att vara "Naughty Hottie Lottie"? Han skapade (ännu) en fakeprofil på Instagram och stal en tjejs Instagrambilder och lurade Micke att den tjejen var Naughty Hottie Lottie. Sedan skrev han med Micke och sa att "hon" går minsann med på alla sexuella aktiviteter som Micke kan tänkas vilja testa. Vilken virtuell våldtäkt ändå. Skaplig kvinnosyn. Tänk om det var er systers bilder liksom som den här jävla idioten satt och sexualiserade tillsammans med ett annat nästan lika stört mongo.
Citera
2025-01-14, 06:13
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Om ryktet stämmer, hoppas jag att det är alla utom Chrippa som anmält så att de får sitta inlåsta på samma anstalt.

Det är extremt ovanligt att det offentliga väcker åtal för förtal.
Grundregeln är att den som känner sig förtalad får driva åtalet själv med egna pengar.
Ser Chrippa ut som en person som skulle klara av att driva ett eget åtal med egna pengar.
Öh, nej, inte ens med Luggen som juridisk rådgivare.
Idiot...

Citera
2025-01-14, 06:18
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2023-01-01
Minns ni när Skitstekarbaronen catfishade Magmysmicke och utgav sig för att vara "Naughty Hottie Lottie"? Han skapade (ännu) en fakeprofil på Instagram och stal en tjejs Instagrambilder och lurade Micke att den tjejen var Naughty Hottie Lottie. Sedan skrev han med Micke och sa att "hon" går minsann med på alla sexuella aktiviteter som Micke kan tänkas vilja testa. Vilken virtuell våldtäkt ändå. Skaplig kvinnosyn. Tänk om det var er systers bilder liksom som den här jävla idioten satt och sexualiserade tillsammans med ett annat nästan lika stört mongo.
Givetvis gör man det. Spyr av att höra hans fåniga röst när han presenterar sitt alter-ego.
Citera
2025-01-14, 09:26
Tänk er Baronen i något Colombia fängelse, skulle gärna velat se det. Då får vi se om han är karl för sin hatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in