2024-12-06, 09:38
Medlem
Tortellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Nu vet jag inte när du började följa dessa två individer du gör jämförelser mellan. Men jag får känslan av att det inte är speciellt länge. För egen del har jag känt till Rask sedan någon gång 2016. Jag har följt den här tråden sedan 2018. Baronen blev en aktiv YouTuber 2015. Innan dess har han gjort många avtryck på internet, med gamla Instagram-konton, gamla Facebook-konton, bloggar, och till och med ett gammalt Flashback-konto, som han skrivit en hel del i den här tråden från.

Om vi tar avstamp i Rasks Flashback-konto, så skrev han redan som 20-åring hur han inte vill ha ett vanligt jobb, han går igång på att starta ett företag och vara chef själv. Det här är något han upprepat under hela sin YouTube-karriär, och det är tydligt genom hans beteende att han försökt uppnå det. Genom att starta diverse olika affärsverksamheter som han aldrig fått att flyga. Att som 20-årig, i princip snorunge, vilja vara chef, får alla varningsklockor att ringa. I den åldern ska man vara intresserad av att lära sig, inte av att bestämma över andra. Därutöver har han stora drömmar på att slå igenom och bli en kändis. För vad kvittar, det är kändisskapet han går igång på.

Under samma tid som Rask hade dessa chefsambitioner, då utbildade sig Chrippa till svetsare. Som han sedermera försörjde sig på att arbeta som under många år. Han hade inga problem med att vara betraktad som en vanlig knegare, och interagera med de andra på arbetsplatsen. För Rask är det uteslutet, för han är viktigare än så. Chrippa kan följa tider och hålla sig till ett schema, Rask kan inte ha ett ordnat liv utan parasiterar på andra för att få vardagen att gå ihop.

Vidare tycks Rask helt sakna empati. Han kan inte relatera till andra människor för fem öre. I Chrippas lives skojar han med följarna, han kommer med motfrågor, det finns en interaktion. I Rasks lives är det endast "JAG, JAG, JAG". Chrippa kan ibland brista ut i gråt spontant i sina videor. Rask gör planerade inslag där han börjar gråta, p.g.a X eller Y-anledning (den verkliga anledningen är manipulation), där allt känns påklistrat. Om Baronen så ska vara glad och trevlig, eller verka upprörd eller ledsen, så känns allt påklistrat. För han har inte dessa känslouttryck på riktigt, då han helt saknar empati.

https://youtu.be/SWeKaTCAWIY?t=475

Må vara att Chrippa har narcissistiska drag. Det har han säkerligen gemensamt med varenda person som är "YouTuber". Men en viktig del av störningen är att man inte har en empatisk förmåga. Det tycks Christofer ha i viss utsträckning. Det har inte Rask.

Rask lever även upp till alla kriterier för någon med antisocial personlighetsstörning. Det blir tydligt i hur han beter sig på sina sociala medier. Där hela drevet mot Chrippa visar hur störd han är. Det räcker inte bara med att angripa honom för det som är sant. Rask har baserat mycket på rena lögner. Han har rättfärdigat beteendet med att Chrippa ska ha hängt ut hans mormor, farfar, barn och hela släkt, trots att det inte är sant. Han har klandrat Chrippa för att ha sett till så att länken till hans porrfilm spreds runt, för efter han skickade den i DM till Chrippa har Rask hållit koll på antalet visningar som gått upp. Rask gick ut med att det måste bero på att Chrippa spridit videon i sina Discord-servrar etc, trots att han vet att det fanns en Flashback-tråd där länkarna låg uppe, en tråd som han själv lyckades få bort. Samma dag han fick ner tråden gick han ut i video med lögnen om att visningarna gått upp sedan Chrippa spridit videon i sina chattrum. Det är väldigt antisocialt. Dessförinnan har han varit väldigt aktiv i att t.ex hänga ut sin far och filmat honom i hans lägsta stunder i livet.

Det går inte att göra jämförelser som baseras på hur de två ser ut idag. Jag har ingen större koll på Chrille, har haft ögonen på honom i ca 3 år. Rask däremot, honom har jag haft koll på i närmare ett decennium. Men utöver det har han varit rätt pigg på att berätta om sin barndom, och till och med lagt upp gamla videoklipp från den tiden. Som indikerar att han var en liten narcissistisk sociopat redan som barn. Tyvärr verkade inte de vuxna se problemet, utan lät honom hållas. Med följden att han i dag är den odrägliga skithögen vi kommit att känna honom som i vuxen ålder.

Den här bilden tycker jag är talande för vem Rask är:

https://imgbb.com/H2CP2Xq
Fantastiskt bra inlägg av dig.. länken till Rasken när han sitter i bilen och har mött gud/jesus/herren. Herregud vad och vilka preparat hade Rask tagit här? Ännu ett episkt uppträdande av bajsmannen möter herren. Den här mannen är obotlig! Hjulet snurrar men hamstern är död. Tack ännu en gång för länken.
Citera
2024-12-06, 09:46
Medlem
PhilipsDP18s avatar
Citat:
Nu vet jag inte när du började följa dessa två individer du gör jämförelser mellan. Men jag får känslan av att det inte är speciellt länge. För egen del har jag känt till Rask sedan någon gång 2016. Jag har följt den här tråden sedan 2018. Baronen blev en aktiv YouTuber 2015. Innan dess har han gjort många avtryck på internet, med gamla Instagram-konton, gamla Facebook-konton, bloggar, och till och med ett gammalt Flashback-konto, som han skrivit en hel del i den här tråden från.

Om vi tar avstamp i Rasks Flashback-konto, så skrev han redan som 20-åring hur han inte vill ha ett vanligt jobb, han går igång på att starta ett företag och vara chef själv. Det här är något han upprepat under hela sin YouTube-karriär, och det är tydligt genom hans beteende att han försökt uppnå det. Genom att starta diverse olika affärsverksamheter som han aldrig fått att flyga. Att som 20-årig, i princip snorunge, vilja vara chef, får alla varningsklockor att ringa. I den åldern ska man vara intresserad av att lära sig, inte av att bestämma över andra. Därutöver har han stora drömmar på att slå igenom och bli en kändis. För vad kvittar, det är kändisskapet han går igång på.

Under samma tid som Rask hade dessa chefsambitioner, då utbildade sig Chrippa till svetsare. Som han sedermera försörjde sig på att arbeta som under många år. Han hade inga problem med att vara betraktad som en vanlig knegare, och interagera med de andra på arbetsplatsen. För Rask är det uteslutet, för han är viktigare än så. Chrippa kan följa tider och hålla sig till ett schema, Rask kan inte ha ett ordnat liv utan parasiterar på andra för att få vardagen att gå ihop.

Vidare tycks Rask helt sakna empati. Han kan inte relatera till andra människor för fem öre. I Chrippas lives skojar han med följarna, han kommer med motfrågor, det finns en interaktion. I Rasks lives är det endast "JAG, JAG, JAG". Chrippa kan ibland brista ut i gråt spontant i sina videor. Rask gör planerade inslag där han börjar gråta, p.g.a X eller Y-anledning (den verkliga anledningen är manipulation), där allt känns påklistrat. Om Baronen så ska vara glad och trevlig, eller verka upprörd eller ledsen, så känns allt påklistrat. För han har inte dessa känslouttryck på riktigt, då han helt saknar empati.

https://youtu.be/SWeKaTCAWIY?t=475

Må vara att Chrippa har narcissistiska drag. Det har han säkerligen gemensamt med varenda person som är "YouTuber". Men en viktig del av störningen är att man inte har en empatisk förmåga. Det tycks Christofer ha i viss utsträckning. Det har inte Rask.

Rask lever även upp till alla kriterier för någon med antisocial personlighetsstörning. Det blir tydligt i hur han beter sig på sina sociala medier. Där hela drevet mot Chrippa visar hur störd han är. Det räcker inte bara med att angripa honom för det som är sant. Rask har baserat mycket på rena lögner. Han har rättfärdigat beteendet med att Chrippa ska ha hängt ut hans mormor, farfar, barn och hela släkt, trots att det inte är sant. Han har klandrat Chrippa för att ha sett till så att länken till hans porrfilm spreds runt, för efter han skickade den i DM till Chrippa har Rask hållit koll på antalet visningar som gått upp. Rask gick ut med att det måste bero på att Chrippa spridit videon i sina Discord-servrar etc, trots att han vet att det fanns en Flashback-tråd där länkarna låg uppe, en tråd som han själv lyckades få bort. Samma dag han fick ner tråden gick han ut i video med lögnen om att visningarna gått upp sedan Chrippa spridit videon i sina chattrum. Det är väldigt antisocialt. Dessförinnan har han varit väldigt aktiv i att t.ex hänga ut sin far och filmat honom i hans lägsta stunder i livet.

Det går inte att göra jämförelser som baseras på hur de två ser ut idag. Jag har ingen större koll på Chrille, har haft ögonen på honom i ca 3 år. Rask däremot, honom har jag haft koll på i närmare ett decennium. Men utöver det har han varit rätt pigg på att berätta om sin barndom, och till och med lagt upp gamla videoklipp från den tiden. Som indikerar att han var en liten narcissistisk sociopat redan som barn. Tyvärr verkade inte de vuxna se problemet, utan lät honom hållas. Med följden att han i dag är den odrägliga skithögen vi kommit att känna honom som i vuxen ålder.

Den här bilden tycker jag är talande för vem Rask är:

https://imgbb.com/H2CP2Xq

Vilket kanoninlägg! Detta borde du lägga i Chrippatråden också.
Citera
2024-12-06, 09:51
Medlem
Hillsongsekts avatar
Såg till min glädje att T ska ut med vänner ikväll.
Det är andra gången på en vecka hon är ute och har det trevligt!

Livet som småbarnsföräldrar kan ju vara tufft minns själv hur jag knappt kom ut mer än en gång i kvartalet. Tror nog att den otrogna baronen håller sig jäkligt kort nu och Låter T komma ut och leva lajf.

Förhoppningsvis kan hennes vänner hjälpa henne att förstå att det hon och baronen har, det är inte normalt och hon förtjänar bättre.

Baronen kan sitta i kojan och tjura " I dont give a fuck"
Citera
2024-12-06, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Fantastiskt bra inlägg av dig.. länken till Rasken när han sitter i bilen och har mött gud/jesus/herren. Herregud vad och vilka preparat hade Rask tagit här? Ännu ett episkt uppträdande av bajsmannen möter herren. Den här mannen är obotlig! Hjulet snurrar men hamstern är död. Tack ännu en gång för länken.

Tror inte han tagit något specifikt där och då. Även om hans viktnedgång hade tilltagit där och han troligen tog Thereses mediciner regelbundet. Minns även att det spekulerades om att han brukade ta benzo på den tiden.

Det här beteendet grundar sig i att han tjatat i videor om "Jag vill jobba men jag kan inte för jag har psykisk ohälsa", men blivit misstrodd. Han kunde efter ett tag inte ljuga ens för sig själv om att det var ohållbart. Så genom rena magin vaknade han och hade kraften att söka jobb. Egentligen är han bara för störd för att erkänna att han aldrig hade psykisk ohälsa på riktigt, det var bara något han skyllde på för att kunna fortsätta gå hemma och filma sig själv utan att bli kritiserad för det.

Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
Vilket kanoninlägg! Detta borde du lägga i Chrippatråden också.

Har skrivit något liknande i Chrippa-tråden någon gång när de diskuterat hur taskig sociopaten Chrippa är mot stackars lilla Rask. Förstår man vem Baronen är inser man att Chrippa gör en god gärning genom att ge sig på Baronen. Det är Baronen som är en mobbare som sparkar på folk som ligger ned, och som ständigt manipulerar sin egen omgivning. Chrippa har pekat ut det i offentlighetens ljus, och därför hatar Baronen honom. Precis som han hatar sin Flashback-tråd. Det är inte för att det förekommer massa lögner här, det är för att det mest förekommer en massa sanningar här. Det försvårar Rasks fortsatta manipulation av sin omgivning.
Citera
2024-12-06, 10:00
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Tessan flaggar på sin insta att hon ska äta taco och drics vin men sina vänner. Hoppas dom går på lokal, och han hon knullar med någon annan.
Kul för henne, det är hon värd. Hoppas dom får den naive fan att öppna ögonen, det är genom sina vänner hon har möjlighet att förändra sitt tankesätt och på lång sikt frigöra sig som fånge i Bajsbaronens liv.

Blir dock lite orolig, det innebär att den självupptagna Bajsbaronen ska ta hand om tre barn varav ett litet som behöver tillsyn hela tiden. Hur fan ska det gå?

Eller lämnar man över ungarna till T föräldrar så han som vanligt kan sitta med kameran fastklistrad framför ansiktet?
Citera
2024-12-06, 10:03
Medlem
Dopys avatar
Fina Therese.
Hon verkar ju välja att stanna med Rask. Och då hoppas jag verkligen Rask växer upp, mognar och börjar uppskatta allt T gör för familjen.
Jag hoppas även han söker hjälp eftersom han verkar agera utan att tänka på konsekvenserna och vilka han handlingar sårar.
Citera
2024-12-06, 10:24
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtyone
Saknar den stora entreprenören & direktören, ingen glömmer pälsen som gjorde att han såg ut som en tjock grosshandlare.. Sen en fet ciggar i käften, samtidigt som han gapade & vrålade massa osamnhängande skit som vanligt...

Vem glömmer inte heller när idioten skulle starta städfirma & skulle betala löner som var enorma..
Men det är klart är man idiot så är livet enkelt att leva konsekvenstänk va är det??

Carl-Fredrik Alexander Rask han har gjort avstamp i galenskap för generationer, men dessvärre så har han inte gjort något som någon kan vara stolt över....

Som son till en egenföretagare skrattade jag så mycket jag fick hicka.
Hade min far sätt den videon. Hade han nog avlidit i en skratt

Citera
2024-12-06, 11:00
Medlem
Treschows avatar
Therese ska ha "tacco mys" med sina väninnor till helgen. Kan vi förvänta oss att Carl Fredrik då kommer känna sig bortglömd och inte bekräftad och inleder ännu ett sexchattande-marathon med alla sina beundrarinnor? Kommer det bli del 2 av "särade fittor" och vrålstånd hemma mot fondväggen?

Är Therese förresten dyslektiker? Kvinnan stavar sämre än vad Carl Fredrik är ful.
Senast redigerad av Treschow 2024-12-06 kl. 11:05.
Citera
2024-12-06, 11:08
Medlem
forlatforatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Therese ska ha "tacco mys" med sina väninnor till helgen. Kan vi förvänta oss att Carl Fredrik då kommer känna sig bortglömd och inte bekräftad och inleder ännu ett sexchattande-marathon med alla sina beundrarinnor? Kommer det bli del 2 av "särade fittor" och vrålstånd hemma mot fondväggen?

Är Therese förresten dyslektiker? Kvinnan stavar sämre än vad Carl Fredrik är ful.

Han ger sig nog ut på nätet för lite särad RosaTacos
Citera
2024-12-06, 11:18
Medlem
exexexexs avatar
Citat:
Nu vet jag inte när du började följa dessa två individer ...[/url]
Hej StorTuffBiker, det var inte igår
Jag vill bara säga spot on med ditt inlägg!
Citera
2024-12-06, 11:20
Medlem
Hillsongsekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow

Har inte noterat att hon skulle skriva sämre än genomsnittet.

Det är en fruktansvärd stress att leva under, sitter min make och jobbar med sociala medier nu eller fiskar han nudes. Varje gång han gömmer sig på dass år det pga barnen är jobbiga eller för att gå igenom senaste raggens bilder, jäkla gris.
Citera
2024-12-06, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exexexex
Hej StorTuffBiker, det var inte igår
Jag vill bara säga spot on med ditt inlägg!

Tjena, ja det var ett tag sedan.

Du får gärna skriva i tråden du också, för du är bra på att sätta ord på Baronens beteende med en humoristisk touch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in