2024-10-12, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krecik
Det är INGET fel med att tycka om Rask!!!!
Det är HELT vanliga människor också!!!! Man får tycka om PRECIS vem msn vil. SÅ DET SÅ!!!!!!!!!!!!
Det här cementerar att alla hans fans är helt jävla förståndshandikappade. På tal om det så såg jag att mitt ex följer honom. Snygg som satan, men dummare än min golden retriever.
Citera
2024-10-12, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
Det här cementerar att alla hans fans är helt jävla förståndshandikappade. På tal om det så såg jag att mitt ex följer honom. Snygg som satan, men dummare än min golden retriever.

Det stämmer INTE. Vissa är dumma vissa är väldigt intelligenta som med ALLT! Så det så!
Citera
2024-10-12, 22:21
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarliKorv
Nej, Carl Fredrik har inte ens ett jobb.

Han har jobbat som tryckare ( tryckte en tröja hos Lets feast)
Han har dricer eget företag i form av någon budget butik med inriktning kläder.
Sen gjorde han sig ekonomiskt oberoende när han sålde sitt skägg olja och den unika CBD olja .
Han han jobbat inom vården. Men framfört allt. Så har han erfarenheter som 50 åringar!
Citera
2024-10-12, 22:31
Medlem
Kollade en video tidigare med en youtuber som påstod att han fick ca en halv cent per view på youtube. (Det här var en person som hade videos på 500k views så ingen lallare som baronen).

Det skulle innebära ca 5 öre per view.
Om vi räknar lite högt att han får 40 000 views per video, släpper 20 i månaden.

Då har vi 800000*0,05 = 40000.
Sen ska vi dra av skatt på det, så säg 20000. Så ca 20000 kvar och då räknar jag till baronens fördel

Några synpunkter? Har jag gjort en tankevurpa i mina uträkningar?
Citera
2024-10-12, 22:49
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonio-puerta
Kollade en video tidigare med en youtuber som påstod att han fick ca en halv cent per view på youtube. (Det här var en person som hade videos på 500k views så ingen lallare som baronen).

Om vi räknar lite högt att han får 40 000 views per video, släpper 20 i månaden.

Sen ska vi dra av skatt på det, så säg 20000. Så ca 20000 kvar och då räknar jag till baronens fördel

Youtube tar hälften och efter det ska Rask skatta på det som blir över.
Citera
2024-10-12, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Youtube tar hälften och efter det ska Rask skatta på det som blir över.
Tror jag missade den detaljen, som jag förstod det betalar youtube 5 öre per visning. Men dom plockar ändå hälften av det?
Citera
2024-10-13, 00:04
Medlem
abvs avatar
Är det sant att bilen har brakat ihop helt?

"Motorn eller kopplingen eller något"

Hmm är det kopplingen som de inte nämnde ett ord om i blocket-annonsen? Det är lite kul när den ständiga oärligheten slår tillbaka mot provkörar-baronen. Blir det att sälja stereon och skrota skiten eller behålla den på uppfarten som kontor? Stjärtvärmen fungerar utan koppling *brofist*
Citera
2024-10-13, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krecik
Finns MYCKET som han gör bra!!!
Han lyfter upp VIKTIGA ämnen och har hjälpt kanske tusentals människor!!! Men man får Absolut tycka som man vill!
Snälla säg en sak som han gjort bra, och nämn en människa som han har hjälpt.
Vi här kan spräcka hål på din lilla bubbla så lätt.
Citera
2024-10-13, 00:32
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarliKorv
Rask är bättre än dig fan!

Rask är bäst på vara sämst. Det ända han är bra på.
Citera
2024-10-13, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonio-puerta

Ja, du har gjort en fullständig tankevurpa då youtube inte funkar på det sättet överhuvudtaget.

100k views på en snygg tjej som poserar i bikini har inte samma värde som t.ex 100k views på en video om ekonomiska investeringar. Vad annonsörer betalar för att synas i olika kategorier och innehåll skiljer sig väldigt mycket.

Sen talar du om cent, så det låter inte som att du jämför med någon Svensk.. Är det en amerikan du jämför med så ska du tänka på att svensk trafik inte har samma värde som amerikansk trafik.

Det finns tjänster som gör betydligt bättre beräkningar än vad du gjort, t.ex https://socialblade.com/youtube/chan...Ka-WDgEcwST2Hw

Där uppskattas hans inkomst för senaste 30 dagarna att vara någonstans mellan 1400kr och 23000kr, innan skatt. Men det är också en ren gissning, rask gör väl inte direkt den typen av content som är väldigt högt värderat av annonsörer.
Citera
2024-10-13, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myztico
Ja, du har gjort en fullständig tankevurpa då youtube inte funkar på det sättet överhuvudtaget.

100k views på en snygg tjej som poserar i bikini har inte samma värde som t.ex 100k views på en video om ekonomiska investeringar. Vad annonsörer betalar för att synas i olika kategorier och innehåll skiljer sig väldigt mycket.

Sen talar du om cent, så det låter inte som att du jämför med någon Svensk.. Är det en amerikan du jämför med så ska du tänka på att svensk trafik inte har samma värde som amerikansk trafik.

Det finns tjänster som gör betydligt bättre beräkningar än vad du gjort, t.ex https://socialblade.com/youtube/chan...Ka-WDgEcwST2Hw

Där uppskattas hans inkomst för senaste 30 dagarna att vara någonstans mellan 1400kr och 23000kr, innan skatt. Men det är också en ren gissning, rask gör väl inte direkt den typen av content som är väldigt högt värderat av annonsörer.
Bra input, så vi kan med ganska god sannolikhet säga att han tjänar under 40000 kr som också ska skattas.
Citera
2024-10-13, 03:47
Medlem
LandetsMinstaKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7hhh
Jag har iaf hört att Rask varit otrogen men T kan inte lämna pga skulder.

Det förklarar varför han har varit ute och cyklaT/spelat in sitt skit utomhus sista tiden ibland.

Var det någon annan som han se IG inlägget han la ut ang att han kastar ut kanterna som han inte äter från pizzan?(till sina skator)
såg den och skulle skärminspela men han tog bort den i samma sekund 😂
trodde han var en förespråkare till att bröd inte har några kanter , det är bara lite extra rostat
OCH VÄND PÅ MÖSSAN WALTER SÅ DÄR GÅR DU INTE MED MIG , FOLK TROR JU VI ÄR HELT DUMMA I HUVUDET DÅ!!! ÄR DET HAN SOM BESTÄMMER ELLER?????
"Jag är bäst på uppfostran , det är min grej! Resten sköter Therese"
Senast redigerad av LandetsMinstaKuk 2024-10-13 kl. 03:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in