2024-09-21, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Sanningen svider.
Vad är sanningen då?
Citera
2024-09-21, 11:40
Medlem
Citat:
Men gråt lite mer, du fattar vad jag menar spela inte dum.
Jag skiter väl i när annonsen lags ut här min poäng är att det är barnen som har blivit snuvade på detta, och i denna tråd ska man alltid hävda sig och säga att man göra saker för barnets bästa, men det ända man gör är att skada dom 🤮

Om du lyfter blicken lite, ser en pappa som inte håller vad han lovar sina barn. Sen ser du någon som kommenterar att det är taskigt mot barnen. Vem är det då som skadar barnen?

Tänk efter nu, kom igen, du fixar det här. Visa att du är smartare än en 5e klassare.
Senast redigerad av Ralfhead 2024-09-21 kl. 12:01.
Citera
2024-09-21, 11:45
Medlem
Citat:
Omg du skriver så mkt, såklart kan man inte veta vad som sker bakom stängda dörrar, jag är väl medveten om vad som hände i en annan youtube familj, där fanns du det ju tecken redan tidigt på att något inte vad som det skulle från anhöriga.

Jag tror varken att Rask eller Therese gör illa sin barn, jag tror heller inte att dom är så hatade i Trosa som du påstår, det finns saker som tyder ganska bra på det.
Ja och ibland finns det inte ens anhöriga som vet vad som händer eller ens misstänker något.
Sa att gå ut och säga "han skulle aldrig skada sina barn", "han är världens bästa pappa till sina barn" betyder inte något. Förutom att barnen kommer att hålla tyst även om saker sker, eftersom de kommer att tro att deras röst inte spelar någon roll.

Jag har aldrig påstått att de är hatade.. jag sa att han är den mest föraktade. Jag sa ingenting om T.
T är absolut inte avskydd och föraktad så som han är.
Varför är det så då?
Jo för att T har ett samvete, även om hon styrs av sin man i mångt och mycket, men Rask är föraktad och avskydd av de flesta som känner till honom. Det finns endast en liten klick av dessa personer tolererar honom för att de bryr sig om T och av de få som är kvar så är det några som ser upp till eller tycker om honom.
Men du vet att när man går på allt och alla så blir man inte direkt uppskattad och gillad.
Att hota grannarna med att smeta bajs på deras fönster på julafton, skrika på en liten dam i mataffären för att hon stod för nära, hänga ut en hel familj från kommunen, filma en 14åring som kissar för att sedan hänga ut videon på kommunens forum och mycket mer gör att man inte direkt samlar på sig respekt och folk som tycker om en.
Så nej. Han är inte omtyckt.
Citera
2024-09-21, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FightOrFlight1

Men du vet att när man går på allt och alla så blir man inte direkt uppskattad och gillad.
Att hota grannarna med att smeta bajs på deras fönster på julafton, skrika på en liten dam i mataffären för att hon stod för nära, hänga ut en hel familj från kommunen, filma en 14åring som kissar för att sedan hänga ut videon på kommunens forum och mycket mer gör att man inte direkt samlar på sig respekt och folk som tycker om en.
Exakt. Det finns liksom en orsak till varför han själv konstaterar i senaste gråtvideon att han inte umgås med någon i sin egen hemstad. Han tänker inte på det, men han avslöjar själv att han inte har några riktiga vänner över huvud taget. Undrar vad det kan bero på?
Att sedan landets största dagdrivare inte påstår sig "ha tid" att höra av sig till Doris & Christian är ett hyfsat patetiskt statement. Det finns väl en orsak till varför Doris & Christian inte hör av sig till honom.
Citera
2024-09-21, 11:59
Medlem
Citat:
Ja och ibland finns det inte ens anhöriga som vet vad som händer eller ens misstänker något.
Sa att gå ut och säga "han skulle aldrig skada sina barn", "han är världens bästa pappa till sina barn" betyder inte något. Förutom att barnen kommer att hålla tyst även om saker sker, eftersom de kommer att tro att deras röst inte spelar någon roll.

Jag har aldrig påstått att de är hatade.. jag sa att han är den mest föraktade. Jag sa ingenting om T.
T är absolut inte avskydd och föraktad så som han är.
Varför är det så då?
Jo för att T har ett samvete, även om hon styrs av sin man i mångt och mycket, men Rask är föraktad och avskydd av de flesta som känner till honom. Det finns endast en liten klick av dessa personer tolererar honom för att de bryr sig om T och av de få som är kvar så är det några som ser upp till eller tycker om honom.

Jag har aldrig sagt att han är världens bästa pappa eller att han aldrig skulle göra något mot sina barn.
Jag håller med om att han inte har gjort så bra saker och det har filmats en massa skit från honom, dock tycker jag att han har försökt förändrats och är en annan person idag men för de stöttar jag inte allt han säger och gör MEN just nu blir barnen utsatta för saker från allmänheten som säkert är riktat mot Rask men barnen får ta smällen.
Citera
2024-09-21, 11:59
Medlem
Citat:
Men gråt lite mer, du fattar vad jag menar spela inte dum.
Jag skiter väl i när annonsen lags ut här min poäng är att det är barnen som har blivit snuvade på detta, och i denna tråd ska man alltid hävda sig och säga att man göra saker för barnets bästa, men det ända man gör är att skada dom 🤮

Oavsett orsaken till att de inte fick hyra, så är det fortfarande på både Rask och T's ansvar och skuldsaldo att barnen blivit "snuvade" på EM ny bostad.
Hade de haft lite vett i huvudet och faktiskt brytt sig om barnens bästa, så hade de [b]aldrig[b]nämt flytten och bostaden för barnen förs kontraktet var skrivet.
Barnen hade till och med kunnat åka dit och titta med förklaringen "om allt går som det ska så kanske vi kan flytta hit, vad tror ni om det? Vilket rum skulle ni vilja ha isåfall?"
Nu lovade de barnen varsitt sovrum och sa "vi ska åka och titta på huset som vi ska bo i, så nu kan ni välja vilket rum ni vill ha".

De var ansvarslösa föräldrar.
Speciellt efter det första fiaskot, där de avstod för att han inte kan låta bli att gå runt och filma.
Citera
2024-09-21, 12:02
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Jag har aldrig sagt att han är världens bästa pappa eller att han aldrig skulle göra något mot sina barn.
Jag håller med om att han inte har gjort så bra saker och det har filmats en massa skit från honom, dock tycker jag att han har försökt förändrats och är en annan person idag men för de stöttar jag inte allt han säger och gör MEN just nu blir barnen utsatta för saker från allmänheten som säkert är riktat mot Rask men barnen får ta smällen.

Om man lyfter blicken och raderar hans skitvideos och tänker att han knypplar samma tid.

Det är sick.
Citera
2024-09-21, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Exakt. Det finns liksom en orsak till varför han själv konstaterar i senaste gråtvideon att han inte umgås med någon i sin egen hemstad. Han tänker inte på det, men han avslöjar själv att han inte har några riktiga vänner över huvud taget. Undrar vad det kan bero på?
Att sedan landets största dagdrivare inte påstår sig "ha tid" att höra av sig till Doris & Christian är ett hyfsat patetiskt statement. Det finns väl en orsak till varför Doris & Christian inte hör av sig till honom.
Ja precis, folk umgicks med dem i början. Men varje gång någon gick emot dem och gav kritik så hängdes de ut, det snackades skit osv. Så folk backade, de lärde sig ta avstånd och hålla sig borta och desto värre han blev, desto mer föraktad blev han och desto fler såg vem han egentligen är.

Han hör inte av sig till C & D eftersom de inte längre spelar in videos på mötena och lägger upp på sin kanal. Han har därför inget att vinna på relationen och det gör att han inte bryr sig det minsta om dem.
Skulle han se chansen till att vinna följare genom deras kanal, då hade han kommit tillbaka direkt.
Citera
2024-09-21, 12:17
Medlem
Faltas avatar
Är man en Youtuber som Rask är! Så borde han ta sitt ansvar och hålla käften med en så viktig sak som att flytta till ett hus som dom ska hyra. Kallas föräldrar ansvar. Nu hänger rask ut husägaren och en kvinna som arbetar på bostadsförmedlingen,att hon ska medvetet göra så familjen Rask inte får en större lägenhet! Och chrippa får sig en anklagelse i kommentarerna. Det är Alltid alla andras fel. Människor som Alexander och Therese skyller allt på alla andra. Är man offentlig som Rask så måste man lägga band på sig själv,men istället sitter han som ett barn och gråter. Synd om barnen absolut, men det är konsekvenserna av pappa Rasks pratande.
Citera
2024-09-21, 12:21
Medlem
Citat:
Ja precis, folk umgicks med dem i början. Men varje gång någon gick emot dem och gav kritik så hängdes de ut, det snackades skit osv. Så folk backade, de lärde sig ta avstånd och hålla sig borta och desto värre han blev, desto mer föraktad blev han och desto fler såg vem han egentligen är.

Han hör inte av sig till C & D eftersom de inte längre spelar in videos på mötena och lägger upp på sin kanal. Han har därför inget att vinna på relationen och det gör att han inte bryr sig det minsta om dem.
Skulle han se chansen till att vinna följare genom deras kanal, då hade han kommit tillbaka direkt.

Det mest talande är väl Thereses föräldrars avståndstagande från honom.
Citera
2024-09-21, 12:22
Medlem
Citat:
du tycker att han har försökt förändrats. Ja, du kan ju tycka vad du vill, finns ingen som stoppar dig där. Men det faktum att hans "förändring" endast var en mask för att smöra tillbaka nya och de få gamla följare han kunde få tillbaka är ett faktum.
Han är precis likadan nu som då.
Han hänger fortfarande ut samma person som han är dömd för att ha hängt ut. Enda förändringen är att han inte längre gör hela videos om henne och hennes familj, men det behövs inte för att man ska fatta vad och vem han pratar om. Det räcker med en googling så vet man vad han sagt och vilka det handlar om.
Dottern till MS som precis lyckats bygga upp sitt liv igen, kommer snart att behöva gå under jorden och börja om igen om han fortsätter.
Detta trots att hon varken yttrat sig offentligt eller varit taskig mot varken honom eller T.

De skickar fortfarande orosanmälningar till soc mot dottern som satte dit Rask för grovt förtal. Trots att det gått 5 år och den dottern endast vill få vara ifred och att hennes barn och syskonbarn inte ska behöva råka illa ut av mobbning i skolan, av den skada som de falska anmälningarna orsakar hennes barn.
Detta gör dem trots att den dottern till och med skänkte kläder till T när hon var gravid, eftersom hon anser att T inte har med domen att göra.

Familjen har bett om att de ska sluta terrorisera dem, sluta nämna något som kan kopplas till dem. Ändå fortsätter han, trots att han fått veta att barnen råkar ut för mobbning pga vad som sagts om deras familj.
Då gick han ut i en live och sa att han aldrig kommer att sluta och att han njuter av att se andra människor lida.

Så när det kommer till att straffa barn och skita i barnens välmående, där är Rask den som är herren på täppan. Han bryr sig inte vad som händer med varken sina egna eller andras barn, så länge han får ut något från det han gör.

Ingen här vill barnen illa och kanske att en eller två på detta forum skulle kunna tänkas eventuellt ringa till hyresvärdar, men skulle förmodligen inte göra det eftersom det inte finns någon poäng med det. För precis som med uthängningarna av tidigare målsäganden så finns allt om honom och allt han sagt på nätet en googling bort.
Citera
2024-09-21, 12:24
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Jag har svårt att tro det. Det är sjuka personer som ringer samtal för att förstöra för andra.

Men har det hänt så är det välförtjänt, Rask har grävt sin grav. Hur många gånger har han uppmanat sina följare att anmäla Chrippa, utan några belägg, till olika instanser? Han ville förstöra för chrippa till vilket pris som helst och får känna på början på karma. Åtal och dom för grovt förtal är givet.
Förhoppningen är att han börjar reflektera över hur gränsöverskridande hans häxjakt på Linnea och Chrippa är och att han får sig en ordentlig funderare.

Förmodligen har hyresvärden tagit ut hans inkomstdeklaration för att få uppgifter om han verkligen har en stabil inkomst. Hans tidigare verksamma år som youtuber har han inte kunnat försörja sig om jag har förstått saken rätt.

Hyresvärden har förmodligen också kontrollerat brottsregister.

Har hen läst här vet hen att Rask delat med sig att porr med sin fru.

Hyresvärden har väl också sett en video för att känna lite på Rask och förstått att han är en livsstilsförtalare och att förtal är hans vapen för att styra dom som inte går honom till mötes. Rask är ytterst taskig och kränkande i nästan alla videos. Det går lite stick i stäv med vad han har framställt sig som inför värden, en mjuk och omtänksam hemmafamiljefar.

Där har ni det enkla svaret.
Hyresvärden har fått en bild uppmålad för sig, en förskönad och censurerad bild och när hen skrapade på ytan var inget som han trodde.

Jag håller med dig i varenda ord!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in