2024-09-20, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Exakt, stackars lilla flickan som skulle få sitt rum med prinsessor och ena grabben fick så ont i magen och behövde gå hem från skolan 😔
Precis.. Folk tänker ej alls på konsekvenserna. Usch hur lågt människor kan sjunka.
Citera
2024-09-20, 20:27
Medlem
Citat:
Man skrev det här i tråden när filmen kom ut att man hade skickat till skolan för att varna personalen, så gå tillbaka någon månad så kan du finna det.
Ok men det lär ju ingen ha orkat med? Har Alexander påstått det här eller är det bara taget härifrån? Ser inte vad man skulle vinna på att skicka en sexfilm så jag tror inte det stämmer. Han är ju så motbjudande på så många plan så en sexfilm ändrar inget.
Citera
2024-09-20, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonio-puerta
Ok men det lär ju ingen ha orkat med? Har Alexander påstått det här eller är det bara taget härifrån? Ser inte vad man skulle vinna på att skicka en sexfilm så jag tror inte det stämmer. Han är ju så motbjudande på så många plan så en sexfilm ändrar inget.

Det var någon här som skrev att man hade kontakt skolan.
Man kan tycka vad man vill om Rask men det är många här som inte förstår vad dom nyss har gjort mot 3 barn.
Citera
2024-09-20, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tussilago1
Precis.. Folk tänker ej alls på konsekvenserna. Usch hur lågt människor kan sjunka.

Helt sjukt är det. Jag hoppas dom hittar något nytt, rask har fått otroligt många fina kommentarer med folk som vill hjälpa till, så kanske det finns hopp om att flickan får sitt prinsessrum.
Citera
2024-09-20, 20:34
Medlem
Citat:
Helt sjukt är det. Jag hoppas dom hittar något nytt, rask har fått otroligt många fina kommentarer med folk som vill hjälpa till, så kanske det finns hopp om att flickan får sitt prinsessrum.
Håller med dig fullt ut..
Citera
2024-09-20, 20:48
Medlem
Finns det någon som letat upp annonsen på "drömhuset" som tydligen ligger ute igen "till rätt hyresgäst"

Vore kul att se underverket som Rask gick miste om..
Citera
2024-09-20, 20:50
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ryzztroll
Lägg ner, jag tror han är en bra pappa. Har hyresvärden svarat på detta?

Jaså! Intresserant! Utveckla!
Citera
2024-09-20, 20:50
Medlem
Citat:
Det var någon här som skrev att man hade kontakt skolan.
Man kan tycka vad man vill om Rask men det är många här som inte förstår vad dom nyss har gjort mot 3 barn.
Många håller nog med mig om att det helt och hållet är baronens fel. Han har ju svingat vilt i flera år.
Citera
2024-09-20, 20:51
Medlem
Spritnotas avatar
Jag hade aldrig i livet hyrt ut en bostad till den familjen, och protesterat om jag hade minsta lilla att säga till om innan jag fick honom som granne.

Ingen, eller få, tror han hade klottrat på väggarna eller ställt till med kalas i dagarna tre, struntat i att betala hyran eller liknade saker.

De flesta vet, att går tvättmaskinen sönder och det inte åtgärdas omgående så kommer en video. Är tapeterna fula, kommer en video. Skäller grannens hund, blir det en video. Blir grannen häntad av ambulans så berättar Rask det i en video. Allt blir content på kanalen, inget är privat.
Citera
2024-09-20, 20:52
Medlem
DyngSmElls avatar
Citat:
Sorgliga är att folk jävlas med dom gång efter gång, utan en tanke på barnen. Ingen vet alls hur han är med barnen.

Man vet att han skaffat tre stycken barn utan att kunna försörja dom, det är vansinnigt och sjukt oansvarigt.
Citera
2024-09-20, 20:55
Medlem
trasig-axels avatar
Citat:
Sorgliga är att folk jävlas med dom gång efter gång, utan en tanke på barnen. Ingen vet alls hur han är med barnen.
"Ingen vet hur han är med barnen" nejdå, vi vet bara att Soc besöker dom gång på gång.
Citera
2024-09-20, 20:58
Medlem
Krakatoas avatar
Hahaha, Alexander, du läser ju här så varsågod. Börja processa mot hyresvärden och gör klipp av hela resan, fyfan vad kul det skulle vara. "Hörni, så här är det! Som ni vet har ju jag stämt hyresvärden".

https://www.familjensjurist.se/fraga...t-hyresavtal-/

Ett hyresavtal ska vara skriftligt, om antingen hyresgästen eller hyresvärden begär det (12 kap. 2 § JB). Med andra ord behöver det inte vara skriftligt, utan även ett muntligt gäller. Så länge hyresgästen fått ett erbjudande om att hyra av hyresvärden finns ett bindande avtal.

Har hyresgästen accepterat hyresvärdens erbjudande om att hyra bostaden så har ett bindande avtal ingåtts, även om det ingicks muntligen. Det gäller alltså precis lika mycket som ett skriftligt avtal. Skillnaden mot ett skriftligt är dock att det är svårt att bevisa vad som avtalats om och att tvister lättare uppstår när det gäller ett muntligt avtal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in