2024-09-19, 18:33
Medlem
Om han hade fått möjlighet att verkställa sin plan att göra sig till för husägaren och invaggat honom i falsk ingivelse att raskens är en hederlig och hyvens man som är Karl för sin hatt hade det kunnat sluta illa...
Trolöshet mot huvudman?
Citera
2024-09-19, 18:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zizzoerp
Någon som hittat huset de skulle ha hyrt?
Jag vet inte - men när jag lyssnade på beskrivningen som gavs på huset så kollade jag på objekt i utkanten av Trosa - och jag gissar att det kan vara detta ... https://qasa.se/sv/home/564502
Postadressen är Vagnhärad, men den ligger närmare Trosa mellan Trosa L Kyrka och Hunga.
Övriga jag hittat är för små eller för moderna för att passa in beskrivningen.
Citera
2024-09-19, 18:43
Medlem
nullbytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag vet inte - men när jag lyssnade på beskrivningen som gavs på huset så kollade jag på objekt i utkanten av Trosa - och jag gissar att det kan vara detta ... https://qasa.se/sv/home/564502
Postadressen är Vagnhärad, men den ligger närmare Trosa mellan Trosa L Kyrka och Hunga.
Övriga jag hittat är för små eller för moderna för att passa in beskrivningen.
Det är möjligt att det är första huset som de skulle hyra, Rask har sagt att det låg i Vagnhärad. Det andra huset låg i något område som heter Stensund?

Rask avslutar senaste videon med att gnälla lite på deras bilköp. De betalade 11k, nedprutat från 16k. Men bilen har redan varit inne på verkstad och fått en nota på exakt samma belopp de köpte den för. Han borde hört av sig till sina bästisar Lets Feast, så kunde de säkert valt ut en bil till honom.
Citera
2024-09-19, 18:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronaljuset
Hans hyresvärd gav alltså familjen kontraktet tillbaka efter att dem sagt upp sig och det betalar baronen tillbaka med att hänga ut tjejen som jobbar där med en konspiration. Skithögen vet aldrig när han ska knäppa händerna i knät och hålla sin käft, som han brukar säga.
Det är ett kommunalt bolag som har en hög tolerans och tar stort ansvar över hyresgäster och människor från trakten som behöver bostad.
Det bra bolag som tar ett samhällsansvar som går utanför vad de behöver - så jag är inte förvånad över att de lät kontraktet löpa vidare eftersom de inte hade någon ny hyresgäst än.
Citera
2024-09-19, 18:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nullbyte
Det är möjligt att det är första huset som de skulle hyra, Rask har sagt att det låg i Vagnhärad. Det andra huset låg i något område som heter Stensund?

Rask avslutar senaste videon med att gnälla lite på deras bilköp. De betalade 11k, nedprutat från 16k. Men bilen har redan varit inne på verkstad och fått en nota på exakt samma belopp de köpte den för. Han borde hört av sig till sina bästisar Lets Feast, så kunde de säkert valt ut en bil till honom.
Ok, det har jag missat - det är på andra sidan Trosa och där har jag inte kollat upp objekt.

Betalar man 11K för en bil så får man nog räkna med att den är ganska slut faktiskt. Det är ju mindre än vad en runda däck kostar.
Citera
2024-09-19, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hestbice
Sätter min röv på att hela grejen är fake, båda boendena låter påhittade och allt är för att kunna dra på sig offerkoftan och be om donationer för att visa medlidande.
Helt rätt, och slippa betala in sin frus skulder som han har lovat pga den "oväntade" situationen.
Citera
2024-09-19, 18:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Verkar som nån tjallat till husägaren, har bara sett 9 min av rasks senaste video som är 1 timme lång. Har ju varit en här på fb som varit säker på sin sak att det blir inget hus lol
Det tror inte jag.
Jag tror att husägaren gjorde vad varje vettig människa skulle göra - när denne fick veta att Rask var "stor på Youtube" så satte sig husägaren ner och började titta.
Det hade jag gjort - eftersom man gärna vill ha en uppfattning om vem man hyr ut till, (samma med anställer, säljer bil till mig, ha som inneboende osv osv)
Där kanske intrycket inte blev det bästa. Ligger dessutom videorna kvar från när han klagade på TroBo (vet ej om de gör det) - så skulle jag också dra mig ur.
En hyresgäst som letar fel och hänger ut hyresvärden på internet är inget man vill ha - i synnerhet inte som det är privat uthyrning och hyresvärden riskerar att hängas ut som person.
Citera
2024-09-19, 18:57
Avstängd
granny-pantiess avatar
Här har vi objektet:

https://bostadszonen.se/hyresbostade...i-trosa-92bb57

Stämmer med vad som sades i videon om att uthyraren lagt till i annonsen att det uthyres till rätt hyresgäst.

Stämmer också med att han både benämner det som hus och lägenhet.

Lägenhet 120m2 uthyres för rätt hyresgäst. I fastigheten finns tre separata lägenheter och denna ligger på det övre planet. Detta är den gamla arbetarbostaden som tillhörde gården men är nu avstyckad på egen fastighet. 500m till havet och 5 km till Trosa C. Stor tomt om 3000m2 som får nyttjas av hyresgäst. Även förrådsutrymme finns. Tre stora sovrum samt stort vardagsrum med öppen spis. Kök med Eldstad. Direktverkande El samt eldning, Ny VVB och i allmänt fint skick. Tillkommer gör El och hyresgäst har eget abonnemang på valfri leverantör. Hyrestid, 1 sep - 1 maj med eventuell förlängning.
Senast redigerad av granny-panties 2024-09-19 kl. 19:03.
Citera
2024-09-19, 19:04
Medlem
Den efterlängtade flytten för den stackars trångbodda familjen blev alltså inte av. Hans video kan givetvis beskådas via alternativa kanaler. Under tiden den processar kan den nås via den här länken:

(Ja den är konstig men den funkar ypperligt!)

https://rr1---sn-5goeenez.googlevide...H5ef0ZaQ%3D%3D

Inom kort kommer den kunna nås här:

https://old.bitchute.com/video/sEhqxlqXkmSi/
Citera
2024-09-19, 19:04
Avstängd
Crabby88s avatar
Kan det vara så, att karma träffade rätt så in i helvete???

Det var en otroligt träffsäker analys på hur vi ser på han, när han sitter och bölar om att han känner sig äcklig och pestsmittad.

Än en gång blir blir dom oskyldiga barnen drabbad av sin bajs baron till pappa.

Se detta som ett tecken rask!
Citera
2024-09-19, 19:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Här har vi objektet:

https://bostadszonen.se/hyresbostade...i-trosa-92bb57

Stämmer med vad som sades i videon om att uthyraren lagt till i annonsen att det uthyres till rätt hyresgäst.

Stämmer också med att han både benämner det som hus och lägenhet.

Lägenhet 120m2 uthyres för rätt hyresgäst. I fastigheten finns tre separata lägenheter och denna ligger på det övre planet. Detta är den gamla arbetarbostaden som tillhörde gården men är nu avstyckad på egen fastighet. 500m till havet och 5 km till Trosa C. Stor tomt om 3000m2 som får nyttjas av hyresgäst. Även förrådsutrymme finns. Tre stora sovrum samt stort vardagsrum med öppen spis. Kök med Eldstad. Direktverkande El samt eldning, Ny VVB och i allmänt fint skick. Tillkommer gör El och hyresgäst har eget abonnemang på valfri leverantör. Hyrestid, 1 sep - 1 maj med eventuell förlängning.
Jag har inte sett sista videon - men gick in och kollade och såg den efter att ha läst här. Jag trodde inte det var den.
Hög mysfaktor på den lägenheten i alla fall.

Fastighetsägarens tillägg får mig att undra faktiskt. Det är en hård formulering om man nobbats att få flytta dit och den tillkommer EFTER det.
Citera
2024-09-19, 19:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Den efterlängtade flytten för den stackars trångbodda familjen blev alltså inte av. Hans video kan givetvis beskådas via alternativa kanaler. Under tiden den processar kan den nås via den här länken:

(Ja den är konstig men den funkar ypperligt!)

https://rr1---sn-5goeenez.googlevide...H5ef0ZaQ%3D%3D

Inom kort kommer den kunna nås här:

https://old.bitchute.com/video/sEhqxlqXkmSi/
Tack - jag inväntar att det landar där innan jag tittar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in