2024-09-08, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abv
Han kanske har upptäckt att det är dyrt att leva när man inte jobbar nu när veckopengen försvunnit.

Edit: såg precis att han matar skator med påläggsskinka också. Tur att han har investerat så mycket pengar för framtiden.
Kan han göra något öht som INTE är idiotiskt?

Framstjärtarna i kommentarsfältet kommer snart att försöka övertala honom om att det vore bra om Fredrik röjdes ur vägen en gång för alla.
Citera
2024-09-08, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
STDs video…
” Dyr sommar”
Va ända in i helvete har varit dyrt? Ett dagsbehov på gröna Lund som han förstörde. Ett besök på Leos lekland, som han också förstörde ?
Va fan har den jävla bögen lagt pengar på???

Dessa solglasögon:

https://www.versace.com/se/en/men/ac...NUL_color=ONUL

Någon av dessa jackor, mellan 2-3 k:

https://www.leatherfactory.se/10-skinnjacka-herr

Åtskilliga T-shirts med rockbandsmotiv, typ 250 kr styck.

Digitalt trumset, troligen det här:

https://www.gear4music.se/sv/Trummor...waAh5OEALw_wcB

Cyklar till pojkarna, typ 3-4 tusen styck. Elsparkcykel till sig själv och grabben. Bara allt det där är en bit över 20 000 kr. Det är mycket pengar för en person vars lön brukar ligga på 80 000 kr om året, det är 25% av hans årsinkomst.

Sedan, snabbmat, snabbmat, snabbmat. Snus. Godsaker åt sig själv såsom Loka.

Jag tror på Baronen när han säger att det har varit en dyr sommar. Det är tydligt att Baronen inte kan lägga band på sig själv när han har pengar. Han vill ha ett sparande men kan inte låta bli att nalla från den kassan när han vill ha någonting. Så nu har han redan sålt av en massa aktier i syfte att köpa en ny bil. Ingen i Trosa som kan dra förbi Baronen och se vilken bil som står på uppfarten?
Citera
2024-09-08, 15:06
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Dessa solglasögon:

https://www.versace.com/se/en/men/ac...NUL_color=ONUL

Någon av dessa jackor, mellan 2-3 k:

https://www.leatherfactory.se/10-skinnjacka-herr

Åtskilliga T-shirts med rockbandsmotiv, typ 250 kr styck.

Digitalt trumset, troligen det här:

https://www.gear4music.se/sv/Trummor...waAh5OEALw_wcB

Cyklar till pojkarna, typ 3-4 tusen styck. Elsparkcykel till sig själv och grabben. Bara allt det där är en bit över 20 000 kr. Det är mycket pengar för en person vars lön brukar ligga på 80 000 kr om året, det är 25% av hans årsinkomst.

Sedan, snabbmat, snabbmat, snabbmat. Snus. Godsaker åt sig själv såsom Loka.

Jag tror på Baronen när han säger att det har varit en dyr sommar. Det är tydligt att Baronen inte kan lägga band på sig själv när han har pengar. Han vill ha ett sparande men kan inte låta bli att nalla från den kassan när han vill ha någonting. Så nu har han redan sålt av en massa aktier i syfte att köpa en ny bil. Ingen i Trosa som kan dra förbi Baronen och se vilken bil som står på uppfarten?

Som sann kristen är jag konstant nedtyngd av skuld och dåligt samvete inför min Herre.

Men ditt inlägg gav mig lite ljus och hopp. Där är andra som borde må betydligt sämre än mig.

Fy fan vilken jävla ångest han måste vandra omkring med. Fy fan!
Citera
2024-09-08, 17:30
Medlem
LGDs avatar
Jag hade faktiskt kunnat respektera Calle om han lät videon om Prefabandreas ligga kvar. Andreas är en riktigt lurig typ. Det finns material att presentera i form av FUP där Andreas, inte alldeles för längesen, var delaktig i någon utpressning. Hade Rask fortsatt på den banan hade jag haft respekt för honom. Men nu är han ju en feg krake, så det skulle aldrig hända.
Citera
2024-09-08, 17:42
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LGD
Jag hade faktiskt kunnat respektera Calle om han lät videon om Prefabandreas ligga kvar. Andreas är en riktigt lurig typ. Det finns material att presentera i form av FUP där Andreas, inte alldeles för längesen, var delaktig i någon utpressning. Hade Rask fortsatt på den banan hade jag haft respekt förhonom. han ju en feg krake, så det skulle aldrig hända.

Han är en vekling, en betahane.
Senast redigerad av Crabby88 2024-09-08 kl. 17:45.
Citera
2024-09-08, 19:11
Avstängd
Crabby88s avatar
Kom att tänka på en sak.
Kan ni föreställa er baronens högmod när han mot all förmodan skulle betala in ens en krona på hennes skuld. Helvete va han kommer mala på om det.
Det kommer han kunna älta om i evighet. Dom första 4 åren kommer han köra det i alla videos.
Samtidigt kommer han använda det som ett triumf kort så fort någon säger något som inte passar honom.

Bög baronen!
Citera
2024-09-08, 20:58
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Kul att det även används AI till podden nu. I det senaste avsnittet (347) hör man att Anjos röst är helt AI-genererad, med märklig intonation och ord som uttalas fel.

Det är ganska low effort att klistra in en text i ElevenLabs och ladda upp det som ett poddavsnitt - speciellt när avsnitten bara är 15 minuter långa.

Edit: Nästa logiska steg är att träna en video-AI på sin Youtube-katalog och därmed outsourca all sin kreativitet till maskinerna. Framtiden är här!
Senast redigerad av -SchmergliN- 2024-09-08 kl. 21:11.
Citera
2024-09-08, 21:12
Medlem
Tortellis avatar
Rask med fru är WT och jag kan tycka mycket om chrippa men Rask säger nuuu ska vi analysera chrippas video. Det handlar bara om att dra in pengar och mjölka för Rask. Och som alla WT så kan Rask inte hålla i pengar. Tänk Rask och fru med ett sparkonto!! Nej det funkar inte. Men mysteriet är följarna Ser inte dom det som vi ser? En uppenbart trasig familj i Trosa. Hade inte Rask varit så elak på andra som chrippa tex, så hade jag inte skrivit såhär elakt om Rask.
Citera
2024-09-08, 21:16
Medlem
Att Carl Fredrik Alexander Rask är så pass sjuk som han är beror på hans egna mor. Hans mor är en stor narcisist oxå. Anledningen till att Rasks pappa Fredrik fick alkohol & drogproblem är modern i hemmet oxå...
En sorglig historia om en mycket sjuk familj, där allt handlar om uppmärksamhet & göra så lite som möjligt....
Citera
2024-09-08, 21:29
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtyone
Att Carl Fredrik Alexander Rask är så pass sjuk som han är beror på hans egna mor. Hans mor är en stor narcisist oxå. Anledningen till att Rasks pappa Fredrik fick alkohol & drogproblem är modern i hemmet oxå...
En sorglig historia om en mycket sjuk familj, där allt handlar om uppmärksamhet & göra så lite som möjligt....

Vilken bra kombo. Uppmärksamhet och lathet.
Citera
2024-09-08, 22:08
Medlem
Ja vilken jävla idiot, han har som vanligt 0 koll. Sitter man med skulder hos kronofogden så betalar man ju för fan den skulden före man köper något på Avanza?

Lågt räknat tickar väl räntan på 7% på skulderna. Förmodligen väldigt lågt räknat.
Hitta en säker investering på Avanza som garanterar den avkastningen, det hittar man inte.

Han är alltså garanterad att han sparar in en hög ränta på varje betalning han gör men investerar istället på Avanza, vilket jävla pucko.

Varför kan han aldrig göra något rätt? Gör en jävla googling eller något baronen.
Citera
2024-09-08, 22:15
Medlem
Och vad i helvete ska baronen göra med en elsparkcykel? Bilen är också totalt efterblivet, behöver familjen verkligen en bil i det här läget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in