2024-08-25, 20:40
Medlem
Dr.mjaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronaljuset
Ja, han sålde den för 25-tusen när han behövde pengar, sen sålde samma man han köpte den av tillbaka den till honom för 175000:-. Han fick ett år på sig att betala av det, och om han inte skulle lyckas skulle säljaren fått behålla allt han betalade in under året och inte behöva ge iväg kanalen om jag kommer ihåg rätt.

Calle hade extrem tur med Chrippa-dramat, innan Januari när det började hade han inte lyckats betala in någonting nästan.

Visst är det så att Rask inte har bolag eller är moms-reggad än? Dumt göra en investering på 175000 + utrustning och inte lyfta momsen om man har en inkomst från sin verksamhet. Gränsen för att man måste vara ha en momsreg är 80 000kr. Han kommer få en skattesmäll som tar hela arvet om han inte ordnar detta.. fast han kommer nog skylla på Chrippa när skattemasen knackar på rövarlyan.
Citera
2024-08-25, 20:46
Medlem
abvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.mjao
Visst är det så att Rask inte har bolag eller är moms-reggad än? Dumt göra en investering på 175000 + utrustning och inte lyfta momsen om man har en inkomst från sin verksamhet. Gränsen för att man måste vara ha en momsreg är 80 000kr. Han kommer få en skattesmäll som tar hela arvet om han inte ordnar detta.. fast han kommer nog skylla på Chrippa när skattemasen knackar på rövarlyan.
Jag tror vi kan utgå från att den där idiotaffären inte gick korrekt till. Som jag förstår det var kanalens "adsense" (eller vad idioterna svamlar om) kopplad till Livros (gissningsvis hans AB då) och calle "jobbade" gratis med att pumpa ut förtalsvideos hela våren tills han han hade dragit in övereskommen summa pengar på kanalen.

Edit: angående Affes firma så tror jag carl-fredrik har kört den totalt i skroten sedan farfarn checkade ut. Jag skulle inte bli förvånad om han plockar ut Youtube-pengarna direkt till sitt privata konto och får en skattesmäll den vägen istället.
Senast redigerad av abv 2024-08-25 kl. 20:48.
Citera
2024-08-25, 20:48
Medlem
Krakatoas avatar
MINA BARN FÅR INTE DRICKA COLA!

... Näe, jag ser det... Lögnbaronen slår till igen...

https://youtu.be/b7ksiuT4alc?si=AB4RWP5TP8YitzSP&t=1667

Obs, Therese Vlogg, använd AdBlocker och disabla autoplay.
Citera
2024-08-25, 20:56
Medlem
Jag rekommenderar kommentarsfältet i senaste videon.

Det är en tjej med svårigheter som kommenterar i både Chrippas och Baronens kommentarsfält, jag såg att baronen hade svarat och tänkte att han skulle ge positiv feedback som man gör mot folk med intellektuella problem. Men nej han kritiserar henne för att hon kommenterar uppmuntrande hos Chrippa också

Haha han är en tvättäkta psykopat, hur fan kan man kritisera någon som har sådana problem?

Ni måste bara läsa det. Har en print om han mot all förmodan skulle radera det, han är helt empatilös.

Det är vidrigaste kommentaren jag har läst under alla mina år på youtube när den är riktad mot en sån tjej.
Senast redigerad av antonio-puerta 2024-08-25 kl. 20:59.
Citera
2024-08-25, 21:04
Medlem
Har idioten någon annan personlighet än att hosta, harkla, låtsas vara sjuk, snacka om penisar, skryta om videos där han gräver frun i fiffi och snacka skit om andra medan han påstår sig vara spirituell?

Påtal om hans snack om penisar. Är det någon annan som märkt hur besatt han är av könsorgan, specifikt penisar? Det nämns i nästan varje video, antingen i sina värdelösa låtar han sjunger i början eller när han ska prata om Chrippa. Bara jag som tycker det är fruktansvärt osmakligt att vara 30+ och prata vitt och brett om både sitt egna och andras könsorgan som han gör? Fruktansvärt äckligt. Vad grundar sig denna besatthet i? Kan inte ens räkna gångerna han pratat sexuellt om snoppar, typ att Chrippa ska suga av honom (med andra ord) och liknande. Berättar i detalj hur ofta han duschar och hur han rengör sina intima delar och hur det luktar där osv. Är han homosexuell och har problem med sin läggning eller vad är det frågan om??!
Citera
2024-08-25, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somosdoslocos
Har idioten någon annan personlighet än att hosta, harkla, låtsas vara sjuk, snacka om penisar, skryta om videos där han gräver frun i fiffi och snacka skit om andra medan han påstår sig vara spirituell?

Påtal om hans snack om penisar. Är det någon annan som märkt hur besatt han är av könsorgan, specifikt penisar? Det nämns i nästan varje video, antingen i sina värdelösa låtar han sjunger i början eller när han ska prata om Chrippa. Bara jag som tycker det är fruktansvärt osmakligt att vara 30+ och prata vitt och brett om både sitt egna och andras könsorgan som han gör? Fruktansvärt äckligt. Vad grundar sig denna besatthet i? Kan inte ens räkna gångerna han pratat sexuellt om snoppar, typ att Chrippa ska suga av honom (med andra ord) och liknande. Berättar i detalj hur ofta han duschar och hur han rengör sina intima delar och hur det luktar där osv. Är han homosexuell och har problem med sin läggning eller vad är det frågan om??!
Enligt baronen själv så har han blivit sprutad i ansiktet över hundra gånger i bukkakefester med vännerna back in the days.
Citera
2024-08-25, 21:11
Medlem
knark-kungens avatar
Man hinner inte ses så ofta för att man har fullt upp säger Therese som nyligen sagt upp sig från jobbet.

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om Therese vloggar, spontant känner jag att hon inte har den karismatiska personligheten man behöver för att bli en framgångsrik youtuber, hon kan dock vara lite underhållande att kolla på ändå.
Citera
2024-08-25, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonio-puerta
Enligt baronen själv så har han blivit sprutad i ansiktet över hundra gånger i bukkakefester med vännerna back in the days.
Tror jag kräks. Man börjar ju undra om det verkligen är Tasken som tagit avstånd från sin far. Tror snarare det är tvärtom.
Citera
2024-08-25, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Man hinner inte ses så ofta för att man har fullt upp säger Therese som nyligen sagt upp sig från jobbet.

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om Therese vloggar, spontant känner jag att hon inte har den karismatiska personligheten man behöver för att bli en framgångsrik youtuber, hon kan dock vara lite underhållande att kolla på ändå.
Hon känns varm och snäll (eller trög och naiv, vilket man vill) men karisma och utstrålning är det sista hon har. Som vloggande youtuber måste man ha ett driv, få med sig dom som kollar och hålla intresset uppe. Jag kollade en video hon gjort och sen orkade jag inte mer, höll på att slå huvet i bordet när jag nicka till. Så tråkig var hon. Tror hon får ta tillbaka sin uppsägning och återgå till jobb om hon inte vill hamna på gatan med ungarna. Det skulle ändå vara snäppet värre än att de tvingas ligga ovanpå varandra likt en bunker.
Citera
2024-08-25, 21:18
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonio-puerta
Det är väl ingen som gjort det på ett tag så han har abstinens…

Ska bli kul att se om BJS kommenterar syrligt igen. Den som lyckades komma undan.

För övrigt. Det är så jävla trist med allt detta fokus på Chrippa att man bara tänker:
MEN FÖR FAN! SKÖT DIG SJÄLV OCH SKIT I VAD ANDRA GÖR!

Fast då är han ju bara en fattig, arbetslös misslyckad Dregen-wannabee missbrukare som aldrig kommer någonstans med försörjningsstöd för en hel familj och det är ju inget kul.

#SnartFlygerDet
#NollKoll
#Årsredovisning2023
Citera
2024-08-25, 21:23
Medlem
Citat:

Det är ett uttryck för hans narcissism.

Carl-Fredrik går igång på att göra uppseendeväckande saker. Av den anledningen har han under hela sin uppväxt klätt sig utmärkande och färgat hår, piercat sig, haft konstiga linser, etc. När han kom upp i vuxen ålder började han även tatuera sig. Inte bara tatueringar, utan på alla synliga kroppsdelar som inte kan täckas med kläder.

Av samma anledning har han ett sexuellt språk. Han slänger in ett knullskämt, börjar prata om kuken eller rövhålet från ingenstans. Detta eftersom det är lite tabu och får människor att haja till, och det är det Carl-Fredrik alltid är ute efter.

Citat:
10 Surprising Ways to Spot a Narcissist on Social Media

6. Using sexual language.

Narcissists are known for having a short-term mating strategy—and in particular, for engaging in a "game-playing" love style in which partners are used as pawns. Researchers recorded college students going about in their everyday lives and found that narcissists are not only more extraverted and less agreeable, but that they also use more sexual language (e.g., naked and other words that need to be censored). Take it as a potential warning sign when someone seems a little bit too obsessed with sex—they may be trying to lure you in as their next conquest.

Källa: https://www.psychologytoday.com/us/b...0d27fc88506811
Senast redigerad av StorTuffBiker 2024-08-25 kl. 21:37.
Citera
2024-08-25, 21:25
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Hon känns varm och snäll (eller trög och naiv, vilket man vill) men karisma och utstrålning är det sista hon har. Som vloggande youtuber måste man ha ett driv, få med sig dom som kollar och hålla intresset uppe. Jag kollade en video hon gjort och sen orkade jag inte mer, höll på att slå huvet i bordet när jag nicka till. Så tråkig var hon. Tror hon får ta tillbaka sin uppsägning och återgå till jobb om hon inte vill hamna på gatan med ungarna. Det skulle ändå vara snäppet värre än att de tvingas ligga ovanpå varandra likt en bunker.
Hon är för snäll för sitt eget bästa och otroligt godtrogen, hon köper allt som oftast Rasks lögner helt utan att ifrågasätta något.

Bra omdöme att ladda upp bilder på sitt nakna barn också, dessutom så hänger inte ens censureringen med Nu är jag ingen expert men en sån där kan väl tas bort om man vet vad man håller på med?

Denna vlogg var ingen höjdare, båda föräldrarna vill hålla på med youtube men skådespelarna vill inte vara med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in