Citat:
Ursprungligen postat av
EXTREMFETMA
Det går om man är en härlig person som folk tycker om att vara med. Det säger sig självt varför Kal Fegis inte har några vänner, han är ju omöjlig att tycka om. Han är inte duktig på nånting, han är extremt osäker, han lurar och blåser folk för en femkrona, han är inte särskilt rolig, det enda han kan prata om är hur lång han är och alla fyra Kiss-låtar han hörde en gång när han var åtta år.
Lite så är det, man måste se andra för att själv kunna vara omtyckt. Det funkar inte att vara så uppe i sig själv som han är, folk tröttnar.
Tycker det är synd om Therese faktiskt. Det är den enda han har kvar. Men jag tycker hon ser så utmattad ut i sina vloggar. Jag tror hon vantrivs i den där relationen. Man såg i Cykelvloggen, skammen i hennes blick när moster svängde förbi och berättade att Baronens gitarr och sång hördes över hela grannskapet. Therese vände sig om och sa "Ta det lugnt". Det är uppenbart att hon inte tycker det är allt för kul att behöva stå ut med det Baronen gör för att få uppmärksamhet på internet. Hon ser så ensam ut i vloggarna. Visst har hon barnen, men hon får skjutsa och hämta. Hon träffar inga andra vuxna människor. Pappa kommer ut ur kojan, gnäller över sina förkylningssymptom och berättar att han tittat på Gilmore Girls hela dagen. Han framstår inte som en 35-årig man, han framstår som sonen i högstadieåldern, som bara ligger hemma och sover för att det är sommarlov. Hon har semester, men det enda hon ser är den där trötta gamla lägenheten. Som förövrigt ser jävligt deppig ut med alla neddragna persienner.
Hon är ett sånt jävla kap för en människa som Carl-Fredrik. Hon är alldeles för bra för honom, det är verkligen inte det omvända här. Men det är det jag tror att han har fått henne att tro, med tanke på hans skryt om kändisvänner och hur han visar upp att kvinnor i DM finner honom sexuellt attraktiv. Tänk vad duktig Carl-Fredrik är på att manipulera mindre begåvade individer via internet, och tänk er sen hur mycket mer han kan göra när han lever med en person under samma tak. Jag tror att han gjort det tydligt och klart för henne vilken fruktansvärd människa hon skulle vara om hon ens kom på tanken att bryta med honom, och vilka trauman HON skulle orsaka för barnen om det hände.