2024-07-14, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Ja, den är nere. Antagligen handlade det om att han inte kände sig värdig när visningarna inte var där. Som det alltid handlar om. Han har ju gjort många försök på andra kanaler. Den kanalen han körde det ifrån var från början en engelskspråkig kanal där han recenserade snus. Då gick han in med inställningen att han kan göra det så mycket bättre, eftersom alla andra recensenter är amerikaner och vet ingenting, samt att de är så tråkiga. Medan han är svensk och kan allt om snus, och är en så sprallig och underhållande personlighet. Han försökte även sänka en specifik kanal, Snubie, som han gick hårt åt och menade var en sopa som saknade karisma. Sedan försökte han göra en hårdrockskanal av den, även den engelskspråkig.
[/url]

Word.. Det som blev så bisarrt och halvkomiskt med snuskanalen var just att han gav sig på Snubie nästan direkt, som ju må vara amerikan men genuint intresserad av svensk snuskultur och allt som har med snus att göra.
Snubies intresse sträcker sig så långt att han är fullt beredd att få cancer i käften men det hindrar inte hans uppriktiga intresse och nörderi för snus. Se där en kanal som genererar engagemang även om ämnet är smalt.
Jag kan bara tänka mig hans förvåning när vår spralliga dåre från Trosa ramlar in och börjar attackera honom helt random.
Citera
2024-07-14, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Word.. Det som blev så bisarrt och halvkomiskt med snuskanalen var just att han gav sig på Snubie nästan direkt, som ju må vara amerikan men genuint intresserad av svensk snuskultur och allt som har med snus att göra.
Snubies intresse sträcker sig så långt att han är fullt beredd att få cancer i käften men det hindrar inte hans uppriktiga intresse och nörderi för snus. Se där en kanal som genererar engagemang även om ämnet är smalt.
Jag kan bara tänka mig hans förvåning när vår spralliga dåre från Trosa ramlar in och börjar attackera honom helt random.

Så är det. Carl-Fredrik verkar inte förstå konceptet att det går att göra bra saker utan att sänka någon annan. Man måste inte ställa sig bredvid någon annan och bara "Kolla vad dålig han är. Men kolla på mig, jag är bäst!".

Egentligen är hela hans gärning på Youtube att han har gjort det. Det är då visningarna kommer. Det började med Missbruksbloggen, där han ständigt pekade ut hans fars dåliga sidor, sedan pratade han om sig själv och vilken bra pappa han är, och hur han aldrig skulle bete sig som hans pappa gjort mot honom. Sedan har det bara rullat på. Idag är det nio år han har hållit på såhär, och ännu har han inte begripit att det finns andra, mycket bättre sätt att bli omtyckt på, än att sänka andra för att samtidigt höja upp sig själv. Eller så förstår han det undermedvetet, eftersom inget annat han gör verkar gå hem.
Citera
2024-07-14, 15:29
Medlem
Djungelskribentens avatar
Bestämde mig för att ha Baronens senaste video i lurarna medan jag sysslade med annat, tyvärr.

Det är inget annat än bisarrt att han fortfarande, efter över sjuttio klipp och säkert hundra timmar material, försöker rättfärdiga hans sjukliga förföljelse av Chrippa genom att påstå att Chrippa pratade om Baronen och T ”dagligen i flera år”. Det stämmer ju inte. Tror han på det själv?

Baronen är en ansiktstatuerad outbildad ärkemupp som istället för att ta ett riktigt jobb leker runt på internet och skickar ut sin stackars fru att dra in pengarna för att få hemmet att gå runt. Att frun med jämna mellanrum får sjukskriva sig på grund av utmattning struntar han i, för han har minsann lite ångest! Tänk att ha en pappa som hela ens liv har bråkat med människor på internet.

Jag spyr. Totalt värdelös människa. A waste of oxygen.
Citera
2024-07-14, 15:29
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Idag är det nio år han har hållit på såhär, och ännu har han inte begripit att det finns andra, mycket bättre sätt att bli omtyckt på, än att sänka andra för att samtidigt höja upp sig själv. Eller så förstår han det undermedvetet, eftersom inget annat han gör verkar gå hem.
Det går om man är en härlig person som folk tycker om att vara med. Det säger sig självt varför Kal Fegis inte har några vänner, han är ju omöjlig att tycka om. Han är inte duktig på nånting, han är extremt osäker, han lurar och blåser folk för en femkrona, han är inte särskilt rolig, det enda han kan prata om är hur lång han är och alla fyra Kiss-låtar han hörde en gång när han var åtta år.
Citera
2024-07-14, 15:30
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelskribenten
Det är inget annat än bisarrt att han fortfarande, efter över sjuttio klipp och säkert hundra timmar material, försöker rättfärdiga hans sjukliga förföljelse av Chrippa genom att påstå att Chrippa pratade om Baronen och T ”dagligen i flera år”. Det stämmer ju inte. Tror han på det själv?
Han levde kanske rent-free i Kvastskaftets huvud i flera år...
Citera
2024-07-14, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Det går om man är en härlig person som folk tycker om att vara med. Det säger sig självt varför Kal Fegis inte har några vänner, han är ju omöjlig att tycka om. Han är inte duktig på nånting, han är extremt osäker, han lurar och blåser folk för en femkrona, han är inte särskilt rolig, det enda han kan prata om är hur lång han är och alla fyra Kiss-låtar han hörde en gång när han var åtta år.

Lite så är det, man måste se andra för att själv kunna vara omtyckt. Det funkar inte att vara så uppe i sig själv som han är, folk tröttnar.

Tycker det är synd om Therese faktiskt. Det är den enda han har kvar. Men jag tycker hon ser så utmattad ut i sina vloggar. Jag tror hon vantrivs i den där relationen. Man såg i Cykelvloggen, skammen i hennes blick när moster svängde förbi och berättade att Baronens gitarr och sång hördes över hela grannskapet. Therese vände sig om och sa "Ta det lugnt". Det är uppenbart att hon inte tycker det är allt för kul att behöva stå ut med det Baronen gör för att få uppmärksamhet på internet. Hon ser så ensam ut i vloggarna. Visst har hon barnen, men hon får skjutsa och hämta. Hon träffar inga andra vuxna människor. Pappa kommer ut ur kojan, gnäller över sina förkylningssymptom och berättar att han tittat på Gilmore Girls hela dagen. Han framstår inte som en 35-årig man, han framstår som sonen i högstadieåldern, som bara ligger hemma och sover för att det är sommarlov. Hon har semester, men det enda hon ser är den där trötta gamla lägenheten. Som förövrigt ser jävligt deppig ut med alla neddragna persienner.

Hon är ett sånt jävla kap för en människa som Carl-Fredrik. Hon är alldeles för bra för honom, det är verkligen inte det omvända här. Men det är det jag tror att han har fått henne att tro, med tanke på hans skryt om kändisvänner och hur han visar upp att kvinnor i DM finner honom sexuellt attraktiv. Tänk vad duktig Carl-Fredrik är på att manipulera mindre begåvade individer via internet, och tänk er sen hur mycket mer han kan göra när han lever med en person under samma tak. Jag tror att han gjort det tydligt och klart för henne vilken fruktansvärd människa hon skulle vara om hon ens kom på tanken att bryta med honom, och vilka trauman HON skulle orsaka för barnen om det hände.
Citera
2024-07-14, 16:04
Medlem
Kickassfarsans avatar
Nu är halva sommaren över och vilket dundersommarlov grabbarna haft hittills.

Jag tänker ofta tillbaka på somrarna som jag gick runt i skogen med familjen och åt ultraprocessad mat innan jag ställde mig i cykelskjulet och slog på säcken.

Jag håller med STB, Therese ser inte bara trött ut, hon ser helt knäckt ut och på det försöker hon hitta piggheten genom att halsa i sig red bull efter red bull, ingen träning, bara massa snabba kolhydrater och skitmat, skulle inte bli förvånad om hon råkar ut för en hjärtinfarkt.

Undrar om hon fortfarande röker, eller räcker bara pengarna till pappisch drogberoende?
Citera
2024-07-14, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Jag tänker ofta tillbaka på somrarna som jag gick runt i skogen med familjen och åt ultraprocessad mat innan jag ställde mig i cykelskjulet och slog på säcken.

Så fint du målar upp det. Garvade till när jag läste det där. Men samtidigt är det faktiskt tragiskt. Man förstår varför den där grabben drar sig till kampsport. Han har mycket aggressioner i kroppen som han måste få ut. Troligen beror det mycket på uppväxten han har, och alla kameror han fått upptryckt i ansiktet så länge han kan minnas. Han verkar vara mindre road av det i dagsläget, han ser rentav tyngd ut när han hamnar i bild. Men han är fortfarande bara ett barn och vågar inte sätta emot. Vänta till han får lite testo i kroppen, då kommer revolten.
Citera
2024-07-14, 18:14
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Therese borde ställa krav på Baronen. Först och främst att han söker hjälp för sin sociala fobi som han påstår sig ha. Även sitt psykiska mående och ångest. Det finns hjälp att få.
Rask gör bara det värre genom att isolera sig i kojan.

När han fått bukt med det ställer Therese kravet att han kommer ut i arbetslivet.
Pga hans sociala fobi osv kan han kanske få arbetsträna på Samhall.
Sedan kan han ta ett lagerjobb som alla klarar av. Där kan han få ut en 22-25 tusen enkelt efter skatt.

Förr eller senare måste Rask ta ett jobb. Eller han kanske har tänkt ligga i kojan tills han fyller 65 och sen gå i pension. Blir inte många kronor om man aldrig jobbat.

Försvara sig mot folk på youtube och ge sig på förståndshandikappade kan han syssla med på fritiden.
Det är ingen heltidssyssla.
Senast redigerad av Vicious-Macki 2024-07-14 kl. 18:39.
Citera
2024-07-14, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Therese borde ställa krav på Baronen. Först och främst att han söker hjälp för sin sociala fobi som han påstår sig ha. Även sitt psykiska mående och ångest. Det finns hjälp att få.

När han fått bukt med det ställer Therese kravet att han kommer ut i arbetslivet.
Sedan kan han ta ett lagerjobb som alla klarar av. Där kan han få ut en 22-25 tusen enkelt efter skatt.

Förr eller senare måste Rask ta ett jobb. Eller han kanske har tänkt ligga i kojan tills han fyller 65 och sen gå i pension. Blir inte många kronor om man aldrig jobbat.

Försvara sig mot folk på youtube och ge sig på förståndshandikappade kan han syssla med på fritiden.
Det är inget heltidssyssla.
helt rätt!
Citera
2024-07-14, 19:30
Medlem
abvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki

Det är ingen heltidssyssla.
Carl vill inte ha en chef som flåsar honom I nacken, han vill vara chefen som flåsar andra I nacken. Han har packat kondomer och pepparkakor och han hatar det!!!!!!
Citera
2024-07-14, 19:33
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abv
Carl vill inte ha en chef som flåsar honom I nacken, han vill vara chefen som flåsar andra I nacken. Han har packat kondomer och pepparkakor och han hatar det!!!!!!

Det handlar inte så mycket om vad han vill
Han måste inse att det är dags att börja arbeta.
Han kommer inte bli nya Alf, en framgångsrik man. Rask verkar tro att bara för Alf och hans egen far var framgångsrika så blir han det på automatik förr eller senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in