Citat:
Missförstod jag dig eller är detta ditt argument att han "jobbar med sig själv"? Jag uppfattade som att du menade att han arbetade på sin påstådda ångest och sociala fobi. Något han mig veterligen aldrig blivit diagnostiserad med utan det är bara hans egna idéer. Han försökte ju få till nån ADD- eller ADHD-utredning också men det gick ju inte. Förmodligen för att han inte har det utan bara vill bli sjukskriven alternativt sjukpensionär.
Han försöker inte skrapa ihop en tillvaro genom YT enligt egen utsago. Han gör det för skoj.
Sen kan man undra hur en så svårt psykiskt sjuk man som inte klarar av att arbeta pga ångest för att "då bryter han ihop och ligger på golvet och grinar på jobbet" (egen utsaga, något parafraserad) kan fläka ut hela sitt liv på internet så att, i princip, hela världen kan beskåda det.
Han försöker inte skrapa ihop en tillvaro genom YT enligt egen utsago. Han gör det för skoj.
Sen kan man undra hur en så svårt psykiskt sjuk man som inte klarar av att arbeta pga ångest för att "då bryter han ihop och ligger på golvet och grinar på jobbet" (egen utsaga, något parafraserad) kan fläka ut hela sitt liv på internet så att, i princip, hela världen kan beskåda det.
Jag ska vara ärlig. Jag såg bara de två senaste video'sarna han gjorde innan jag skrev här. Sedan tog jag mig och tittade en stund till. Sedan lyssnade jag på hans vedervärdiga låt.
Att han har någon diagnos står klart. Men jag tror inte det är ADD eller ADHD utan kanske BPD eller någon annan psykisk sjukdom som gör att man måste få uppmärksamhet precis jämt? Det är illa att han hänger ut sin far och sitter och gottar sig i andras olycka. Det är illa att han inte gör annat än att förtala folk i syfte att få ära och berömmelse. Jag skulle kunna tänka mig att han inte kan jobba, för han kan uppenbarligen inte ta kritik eller ens interagera med andra människor på ett vettigt sätt. Men jag tror inte han inser det själv faktiskt. Det är det som blir lite förbluffande, han sitter där på sina höga hästar och tror minsann att han är fri från synd och minsann kan kasta den första stenen, när verkligheten snarast är raka motsatsen. Finns det ingen som kan hjälpa honom eller få honom att sluta med Youtube? Han skulle behöva hjälp