2023-11-13, 00:30
Medlem
Bajsbaronen får väl köpa ett tält till farsan Fredrik, kan inte vara så svårt att lura in en missbrukare i tältet, om han är drogad eller full...

Om pengarna måste in för herr rask så finns det inga skruppler..
Citera
2023-11-13, 00:55
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, fast det är ju en bostadsrätt som han bott i tillsammans med Alf - de andra har inte varit ägare till det, så jag tror inte ens de kan kräva det faktiskt.
De kan välja att renovera eller att sälja i det skick den är.
Det är så dumt att rasken filmar och berättar om pågående vanskötsel och förstörelse av bostadsrättsföreningens egendom.
Den som står ansvarig för lägenhetens skick, antal nycklar mm, är den som äger lägenheten, oavsett om en "hyresgäst" levt rövare och trashat sönder allt, så åligger det ägaren att återställa lägenheten.

Hur stor förödelsen är, vet vi inte, men man kan ju konstatera att det rasken påstår, inte stämmer överhuvudtaget.
Citera
2023-11-13, 09:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är så dumt att rasken filmar och berättar om pågående vanskötsel och förstörelse av bostadsrättsföreningens egendom.
Den som står ansvarig för lägenhetens skick, antal nycklar mm, är den som äger lägenheten, oavsett om en "hyresgäst" levt rövare och trashat sönder allt, så åligger det ägaren att återställa lägenheten.

Hur stor förödelsen är, vet vi inte, men man kan ju konstatera att det rasken påstår, inte stämmer överhuvudtaget.
Det som är riktigt korkat är ju att han sänker försäljningsvärdet när han sprider ut att det bott narkomaner som misskötts sig. Dels för Alfs lägenhet om han hävdar att den vanvårdats, dels för grannarnas lägenheter eftersom det inte är så många som vill bo granne med stökiga narkomaner.
Lägenhetens skick på insidan slår mest tillbaka på dem själva eftersom de är de som får betala renovering eller sälja ett objekt i behov av renovering.
Så det han gör är ungefär som att försöka sälja en bil som man berättar att polarna brukar kräkas och röka i samtidigt som de fraktar ett gäng blöta får.
Det höjer inte värdet direkt.
Citera
2023-11-13, 09:59
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Det som är riktigt korkat är ju att han sänker försäljningsvärdet när han sprider ut att det bott narkomaner som misskötts sig. Dels för Alfs lägenhet om han hävdar att den vanvårdats, dels för grannarnas lägenheter eftersom det inte är så många som vill bo granne med stökiga narkomaner.
Lägenhetens skick på insidan slår mest tillbaka på dem själva eftersom de är de som får betala renovering eller sälja ett objekt i behov av renovering.
Så det han gör är ungefär som att försöka sälja en bil som man berättar att polarna brukar kräkas och röka i samtidigt som de fraktar ett gäng blöta får.
Röker Fredrik mkt? Är han en sån som alltid har en cigg i munnen när man ser honom?

Hur som helst lär det knappast bli billigt att sanera lägenheten efter två gammpundare.
Citera
2023-11-13, 10:15
Citat:
Hahaha, precis.
Men Alexander ser sig som en man med talets gåva, han kan sälja sand i öknen...iallafall om han själv får bedöma.

Tänk bara på all skit han försökt sälja via instastory, mikrofoner som han fisit och rapat i...
Ett uppblåsbart spabad, eller det där trasiga AMG-däcket på fälg?!

Sjaviga skor och pimpade plastjackor...

Återstår att se om brf har några synpunkter rörande ägandeförhållandena..
Citera
2023-11-13, 10:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Röker Fredrik mkt? Är han en sån som alltid har en cigg i munnen när man ser honom?

Hur som helst lär det knappast bli billigt att sanera lägenheten efter två gammpundare.
Jag har ingen uppfattning om det.

Citat:
Hahaha, precis.
Men Alexander ser sig som en man med talets gåva, han kan sälja sand i öknen...iallafall om han själv får bedöma.

Tänk bara på all skit han försökt sälja via instastory, mikrofoner som han fisit och rapat i...

Det normala är att arvtagarna får sälja bostadsrätten. Det finns ingen skyldighet hos Bostadsrättsförmedlingen att godkänna dem som medlemmar - utan de skall i så fall prövas på samma sätt som andra nya medlemmar.
De flesta bostadsrättsföreningar godkänner inte medlemmar som inte själva skall bo där utan vill ha lägenheten för att hyra ut i andra hand.
Däremot har dödsboet upp till tre år på sig att sälja - och under den tiden kan en tidigare boende (som Fredrik är) bo kvar, eller någon av dödsbodelägarna nyttja bostaden.
Hur det ser ut i just den föreningen gällande att äga och inte bo vet jag inte. De kan ha andra stadgar än vad som är det vanliga.
Citera
2023-11-13, 10:35
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Jag har ingen uppfattning om det.

Det normala är att arvtagarna får sälja bostadsrätten. Det finns ingen skyldighet hos Bostadsrättsförmedlingen att godkänna dem som medlemmar - utan de skall i så fall prövas på samma sätt som andra nya medlemmar.
De flesta bostadsrättsföreningar godkänner inte medlemmar som inte själva skall bo där utan vill ha lägenheten för att hyra ut i andra hand.
Däremot har dödsboet upp till tre år på sig att sälja - och under den tiden kan en tidigare boende (som Fredrik är) bo kvar, eller någon av dödsbodelägarna nyttja bostaden.
Hur det ser ut i just den föreningen gällande att äga och inte bo vet jag inte. De kan ha andra stadgar än vad som är det vanliga.
tre år?!

Nu börjar Bajsbaronen fila på en plan att likvidera Fredrik, skulle inte förvåna mig om han dör inom några månader och obduktionen visar fentanyl i blodet.

Rasken kommer bli känd som en manlig Johanna Möller.
Citera
2023-11-13, 10:42
Medlem
abvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
tre år?!

Nu börjar Bajsbaronen fila på en plan att likvidera Fredrik, skulle inte förvåna mig om han dör inom några månader och obduktionen visar fentanyl i blodet.

Rasken kommer bli känd som en manlig Johanna Möller.
det räcker nog med Johanna Möller
Citera
2023-11-13, 10:57
Medlem
Citat:
Hahaha, precis.

För att inte tala om när han sålde CBD-olja, som gick som smör i solen. Hade det inte varit för att han blev motarbetad av staten hade han väl varit miljardär vid det här laget. Men säljknepen lever ändå kvar.

https://streamable.com/g7rz3f

”Så här är det, hur sjukt det än låter, jag får inte berätta om hälsofördelar för Läkemedelsverket, för då menar de att vi säljer det som medicin vilket vi inte gör. Jag är säker på att du kan hitta hälsofördelarna på Google”.

”Handen på hjärtat, jag är riktigt nujd med vår olja, handen på hjärtat har jag aldrig provat en så högkvalitativ produkt, den enda oljan jag använder mig av är vår egna”.

Det är bara till att köra vidare på Rasks koncept med vad ni än säljer. Han vet hur man marknadsför en produkt!
Citera
2023-11-13, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
För att inte tala om när han sålde CBD-olja, som gick som smör i solen. Hade det inte varit för att han blev motarbetad av staten hade han väl varit miljardär vid det här laget. Men säljknepen lever ändå kvar.

”Så här är det, hur sjukt det än låter, jag får inte berätta om hälsofördelar för Läkemedelsverket, för då menar de att vi säljer det som medicin vilket vi inte gör. Jag är säker på att du kan hitta hälsofördelarna på Google”.

”Handen på hjärtat, jag är riktigt nujd med vår olja, handen på hjärtat har jag aldrig provat en så högkvalitativ produkt, den enda oljan jag använder mig av är vår egna”.

Det är bara till att köra vidare på Rasks koncept med vad ni än säljer. Han vet hur man marknadsför en produkt!
Var det CBD oljan som även dubblade som skäggolja och glidmedel?
Citera
2023-11-13, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker

Undra hur många gånger ämnen som detta upprepats i tråden haha
Dock så är det lika kul nu som då hahaha vilken jävla entreprenör han är bajsbaronen 😂 Framgången är bara runt knuten för honom! 😂
Nu leker jag såklart med tanken då det aldrig kommer att ske, men förstå om Bajsbaronen hade nått framgång med något av sina hjärndöda projekt! Går det ena att föreställa sig vilken fullblods ”glimrande sir” skitstövel han hade blivit? Det hade blivit underhållning till tusen! Dock mindre kul att utstå för hans omgivning kanske hehe. Han är en av få personer som nog faktiskt mår bättre av att vara fattig och arbetslös! For skulle han börja dra in pengar hade han varit så odräglig att hälften vore nog.
Citera
2023-11-13, 11:21
Avstängd
KungPungPats avatar
Det var säkert så att Rask insåg att det finns fortfarande vissa klandervärda människor som han kan göra videos om utan att bli dömd för att han babblar om klandervärda människor i varje video han gör.
Så det blev fadern som förtalades, säkra kort, och en missbruksvlogg eller rättare sagt typ missbrukspod med tanke på att han bara pratar istället för att video-vlogga missbruket så att vi får se hur hemskt det är.

Fadern kommer aldrig polisanmäla, vilket betyder att det inte ens är förtal förutom om målaren polisanmäler dvs men Rask chansar väl på att fadern ser till att hans polare inte anmäler hans son för förtal.

Ska man gå på tunn is så kan man lika bra dansa över den tunna isen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in