Citat:
Aldrig får man vara riktigt glad, men hur som haver, så var inte bouppteckningen klar och godkänd när zigenarraskarna drog ut och gapade på Freddans vänner.ö vid stugan, som förmodligen fått lov att slagga där.Om jag förstått det hela rätt så avsäger sig Fredrik allt dock. Det står på sida 9 i dokumentet att han avstår dels arvslotten samt det som testamenterats. Med andra ord så stämmer det att Bajsmannen och hans bror har fått dela på i stort sett allt.
Bajsmannen sa i någon video att hans farfars död och arvet kommer underlätta mycket i hans liv. Jag ställer mig tveksam till det. Det är en slant, men inget man lutar sig tillbaka med. Bajsmannen har ju tänkt fortsätta med sin dagdrivarlivsstil, och det kostar att leva. Han har vidare lovat att 1. Betala Thereses skulder, 2. Köpa en ny bil. 3. köpa en säng. Bara där har det väl gått en halvmille om han håller sitt ord.
Det låter tvärtom som att hans farfars död är början på Baronens fall. Dessa pengar ändrar egentligen ingenting, om han var vid liv så hade han ändå blivit försörjd av gubben. Den enda skillnaden är att han nu har helt fria tyglar med slantarna, och innan arvsskiftet har han redan planerat att köpa en nyare bil, ja ni hör ju själv. Det kan inte annat än att barka rakt åt helvete detta. Vi räknar ner.
Bajsmannen sa i någon video att hans farfars död och arvet kommer underlätta mycket i hans liv. Jag ställer mig tveksam till det. Det är en slant, men inget man lutar sig tillbaka med. Bajsmannen har ju tänkt fortsätta med sin dagdrivarlivsstil, och det kostar att leva. Han har vidare lovat att 1. Betala Thereses skulder, 2. Köpa en ny bil. 3. köpa en säng. Bara där har det väl gått en halvmille om han håller sitt ord.
Det låter tvärtom som att hans farfars död är början på Baronens fall. Dessa pengar ändrar egentligen ingenting, om han var vid liv så hade han ändå blivit försörjd av gubben. Den enda skillnaden är att han nu har helt fria tyglar med slantarna, och innan arvsskiftet har han redan planerat att köpa en nyare bil, ja ni hör ju själv. Det kan inte annat än att barka rakt åt helvete detta. Vi räknar ner.
Jag tycker att det är uruselt och vidrigt, hur Alex och Ludde förmått sin egen far att sättas på bar backe.
Att Alex dessutom ljuger som vanligt angående farfars sista önskan och vilja gällande stugan, är så jävla sorgligt.
Men Alexander, som påstår att han bryr sig så mycket om sin familj, ser bara problem med stugan, han behöver pengar. Fort. Så, farfars önskan betyder ingenting. Frågan är om det kommer sluta/lösas likadant som Doktor Brasa löste sina problem?