Citat:
Jaså, i ditt fall är svepskälet att familjen uppbär bostadsbidrag som är förklaringen till just ditt engagemang i drevet? 
Jag är iofs inte helt uppdaterad på regelverket men jag har svårt att tro att ett gift par med två vuxna sammanboende föräldrar får bostadsbidrag. De här bidraget betalas ut till ungdomar, ensamstående singelmammor och pensionärer med låg pension. Och även om det skulle vara så att familjen får någon tusenlapp i bostadsbidrag, sticker denna tusenlapp så i ögonen på dig att den motiverar dig att skriva 1.210 inlägg i tråden om Rask?
Självklart inte. Det är bara ännu ett svepskäl.
Citat:
Här har vi nog den verkliga anledningen till uppbragtheten. Rask skäms inte för sin arbetsskygghet. Han ber inte om ursäkt för att han inte kliver upp 05.30 fem dagar i veckan. Han skäms inte för att visa sig utomhus privatklädd under kontorstid. Han har inte ångest över att han drar täcket över sig när det blåser snålt ute. Han känner inget ansvar för att "dra sitt strå till stacken". Det retar dig och alla andra som deltar i det här drevet. Det stör er så in i helvete att han sitter i sängen och pratar i kameran om oviktigheter mitt på dagen när ni själva står på fabriksgolvet eller sitter på AMS-kursen för att få ut era korvören som ändå försvinner i inflation innan månaden gått in i tredje veckan. Och han verkar dessutom trivas. Han leker och lattjar och spelar in podcast och lyssnar på musik och tar inte livet på så stort allvar. Det sticker i ögonen på Bröderna Duktig, för ska ni tvingas slita så ska fan alla slita. För annars är det inte rättvist. *stampar hårt i marken och gråter* 
Därför att lite salt i maten är gott och nyttigt. Jag är saltet i er gröt. Jag dyker in här ibland och ifrågasätter ett bullrunkande och det stör er. Ni blir arga. Det är bra för er.