2023-06-04, 22:37
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksabbath87
Kan inte fatta hur man kan vilja gå hemma arbetslös med tre barn och bli försörjd av frugan på hennes levebröd. Så stört asså, Carl-Fredrik ska ha och ha massa ansiktstatueringar och snus, och statusprylar utan minsta ansträngning.

Jag hade känt mig som en jävla nolla om jag hade tre barn och inte ens kunde ta dem till Liseberg en sommar.
Det är det här jag också har lite problem med att greppa, hur man kan ta ett aktivt val och vara en loser. För det är ju vad det är, ett val han gör och är det någon som ifrågasätter honom så svarar han med bortförklaringar, en riktig betasimp är vad han är, hans förfäder kollar på honom från himlen och skäms över den person han blivit.
Citera
2023-06-04, 23:45
Medlem
Hugin86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Han har rytm och rutiner som en tonåring. Att han försöker mästra lokal angående sovtider är löjligt.

Nu börjar sommarlovet om en vecka då är det slut med sovmorgnar och lugn och ro för bajsbaronen för en lång tid framöver

Eller så ligger Baronen plus hans två andra och knoppar till 12-13 tiden medan t jobbar och den lilla är på dagis. Vakna halva nätterna för då kan man mysa till de med ljus rökelser och lite sånt.

Tror knappast någon kommer va uppe 7.00 för att sen vara redo 10.00 för stranden
Citera
2023-06-05, 10:38
Medlem
Citat:
Det är det här jag också har lite problem med att greppa, hur man kan ta ett aktivt val och vara en loser. För det är ju vad det är, ett val han gör och är det någon som ifrågasätter honom så svarar han med bortförklaringar, en riktig betasimp är vad han är, hans förfäder kollar på honom från himlen och skäms över den person han blivit.

Carl-Fredrik är förstörd utav all den överstimulans han får av sitt dagdriveri, poddar, netflix, porr, youtube, insta, facebook, spotify, dopaminkickar han får av att skrolla på skärmen som om det vore en slotmaskin man drar i spaken varje gång. Därför han har noll motivation och är helt förstörd, han är en produkt av dagens samhälle, en riktig simp. Han vill inte ha ett jobb som Janne och Kerstin på lagret för han känner sig överlägsen dem, han är ju en rockstjärna liksom som ska vara på sociala medier och leka.
Citera
2023-06-05, 11:42
Medlem
Citat:
Carl-Fredrik är förstörd utav all den överstimulans han får av sitt dagdriveri, poddar, netflix, porr, youtube, insta, facebook, spotify, dopaminkickar han får av att skrolla på skärmen som om det vore en slotmaskin man drar i spaken varje gång. Därför han har noll motivation och är helt förstörd, han är en produkt av dagens samhälle, en riktig simp. Han vill inte ha ett jobb som Janne och Kerstin på lagret för han känner sig överlägsen dem, han är ju en rockstjärna liksom som ska vara på sociala medier och leka.

Carl-Fredrik var vaken och aktiv på Instagram för 6 timmar sedan. För egen del är jag övertygad om att han inte hade gått och lagt sig än, och lade upp lite stories för att bevisa för sina följare att han är bättre än Lokal, som har rutiner och är uppe tidigt, medan Lokal går och lägger sig vid den tiden. När sanningen egentligen är att de båda är lika goda kålsupare, som är arbetslösa, uppe på nätterna och sovandes på dagarna, och som båda missbrukar centralstimulantia.

En story han lade upp var en meme med en bild från 1980-talet, med texten "NO CELLPHONE AND NO INTERNET - WOULD YOU GO BACK IN TIME?", sedan kunde man rösta Ja, eller Nej.

Jag tror vi alla vet vad Carl-Fredrik röstade på. Han lever trots allt hela livet på internet, med telefonen vid sig konstant. Är han vaken just nu, är jag alldeles övertygad om att han sitter och fingrar på sin telefon.

Fast han kanske innerst inne vill gå tillbaka? Någonstans förstår han kanske att hans sociala medier-beroende egentligen är sjukligt och att han inte kan hantera det överhuvudtaget. Det är svårt, det kan jag ge honom. Mobiler, datorer och internet kan verkligen sluka ens tid, men de flesta har ändå ett inte helt uppfuckat dopamin-system, och har förmågan att koppla bort telefonen för att lägga tid på något produktivt ibland för man måste. Där är inte Carl-Fredrik, han gör ingenting av sitt liv för hans engagemang på internet upptar hela hans vakna tid.

Han är väldigt, väldigt sjuk i huvudet.
Citera
2023-06-05, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Carl-Fredrik var vaken och aktiv på Instagram för 6 timmar sedan. För egen del är jag övertygad om att han inte hade gått och lagt sig än, och lade upp lite stories för att bevisa för sina följare att han är bättre än Lokal, som har rutiner och är uppe tidigt, medan Lokal går och lägger sig vid den tiden. När sanningen egentligen är att de båda är lika goda kålsupare, som är arbetslösa, uppe på nätterna och sovandes på dagarna, och som båda missbrukar centralstimulantia.

En story han lade upp var en meme med en bild från 1980-talet, med texten "NO CELLPHONE AND NO INTERNET - WOULD YOU GO BACK IN TIME?", sedan kunde man rösta Ja, eller Nej.

Jag tror vi alla vet vad Carl-Fredrik röstade på. Han lever trots allt hela livet på internet, med telefonen vid sig konstant. Är han vaken just nu, är jag alldeles övertygad om att han sitter och fingrar på sin telefon.

Fast han kanske innerst inne vill gå tillbaka? Någonstans förstår han kanske att hans sociala medier-beroende egentligen är sjukligt och att han inte kan hantera det överhuvudtaget. Det är svårt, det kan jag ge honom. Mobiler, datorer och internet kan verkligen sluka ens tid, men de flesta har ändå ett inte helt uppfuckat dopamin-system, och har förmågan att koppla bort telefonen för att lägga tid på något produktivt ibland för man måste. Där är inte Carl-Fredrik, han gör ingenting av sitt liv för hans engagemang på internet upptar hela hans vakna tid.

Han är väldigt, väldigt sjuk i huvudet.

Precis, medans vi andra kollar internet typ på fikaraster, eller när vi får någon lucka över som en paus eller något från vardagslivet så sitter Carl-Fredrik med kakan i mun hela tiden och skrollar insta. Han är så sjukt beroende av sociala medier att han inte kan göra någonting i sitt liv utan att posta det på insta-story och fråga följarna vad dem tycker. Han måste dela med sig av allt, för att han mår extremt bra av det, få varma kommentarer och bekräftelse är någonting han vill ha hela tiden.

Sen håller jag med dig absolut att det är inte lätt att bli kvitt internetberoende, dessa appar har ju designat dem så vi medvetet ska få samma känsla som dessa slotsmaskiner när vi skrollar. Men Carl-Fredrik kommer aldrig ta sig ur beroendet så länge han inte typ skaffar sig ett jobb där han inte har möjlighet att punda sociala medier dagarna i ända. Men det vet både jag och du att det inte kommer hända.
Citera
2023-06-05, 13:09
För er som undrar över denniskorvdieten, här serveras korv till lunch och middag...🌭🌭

https://youtu.be/dEGEI_WVWM0

Äntligen är påddkäästen tillbaks och en ny video ikväll..
https://streamable.com/s7vksb

Nu är han igång! 🙏
Men varför har han skjortan uppknäppt till mitten på magen? Ser inte bra ut. Alls.🤢
Senast redigerad av Mumsbulle 2023-06-05 kl. 13:18. Anledning: Länk
Citera
2023-06-05, 14:08
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Tecken på dopaminbrist är bla psykisk ohälsa och att inte orka jobba för brödfödan.

Han är värre än en narkoman, trots att hans instagrampundande gjort honom så värdelös som människa att han inte ens kan ta hand om sin familj söker han inte hjälp för det..En mycket sjuk man. Skulle man ifrågasätta detta skulle han svara. Beroende av sociala medier, jag? Det är mitt jobb? 🤷‍♂️

Han skulle behöva åka in minst 6 månader på behandlingshem utan tillgång till internet.
Citera
2023-06-05, 14:27
Medlem
Citat:
Tecken på dopaminbrist är bla psykisk ohälsa och att inte orka jobba för brödfödan.

Han är värre än en narkoman, trots att hans instagrampundande gjort honom så värdelös som människa att han inte ens kan ta hand om sin familj söker han inte hjälp för det..En mycket sjuk man. Skulle man ifrågasätta detta skulle han svara. Beroende av sociala medier, jag? Det är mitt jobb? 🤷‍♂️

Han skulle behöva åka in minst 6 månader på behandlingshem utan tillgång till internet.

Hur skulle det hjälpt? Han hade direkt börjat lägga upp på sin insta ”Jag är tillbaka alla framstjärtar”
Citera
2023-06-05, 14:57
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelhjelm
Hur skulle det hjälpt? Han hade direkt börjat lägga upp på sin insta ”Jag är tillbaka alla framstjärtar”
För att bryta ett beroende måste man avhålla sig några månader för att hjärnan ska hinna återställa sig.

Man behöver också ha viljan och det är väl tveksamt om han har just nu men den kanske kommer på vägen?

Hej! Jag heter Carl-Fredrik och är beroende av min telefon och sociala medier. Har en skärmtid på 95 timmar i veckan.
Citera
2023-06-05, 19:50
Medlem
Vad ska man säga om senaste videon....Ja narcissism är en allvarlig sjukdom. Tänk er själva att stryka skjortan i 2 timmar för att gå ner till lokala ICA butiken och känna sig som en glimmrande sir. Han kan inte ta ett vanligt jobb..bara det säger en hel del om ens inställning. Ajuste glömde att han är poddstjärna, synd bara att den enda som uppskatar podden är han själv. Hur Baronen ens kan gå o lägga sig med gott samvete är fan en gåta. Frugan drar in allt bröd till familjen medans mannen glider runt som hemma fru...HAHAHAH asså....
Citera
2023-06-05, 20:38
Medlem
Hmm han försvarar sig med att han är gammaldags hemmafru och om det hade varit en kvinna som varit hemma och gjort de han gör hade det inte varit konstigt. Okej rask du är så jävla dum att inte inse att hemmafruar ofta blir försörjda av rika män, män som jobbar stenhårt som gör att kvinnan inte behöver jobba. Din kärring är lågavlönad och ni har skulder över öronen så ditt jävla argument håller inte, speciellt inte när ni har ansvar för tre barn. På riktigt sök dig ett jävla arbete och bete dig som en vuxen människa och gör rätt för dig.
Citera
2023-06-05, 21:02
Medlem
Kickassfarsans avatar
Han säger att det hade visat sig i nätverket om man köpt subs och då blir man kickad.

Det är ju precis det han blivit? Tror han vi glömt det eller blev han kickad för någon annan anledning, att han svår och jobba med och använder sin överskottsenergi till att starta konflikter?

Vem definierar sig som hemmaman 2023? Han är en skam för alla män, vad tror ni ex Jordan P eller Andrew Tate hade sagt om hans insats här på jorden? Skämmes Rask, finns inga ursäkter för hur du försummat din familj i 10 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in