Citat:
Ursprungligen postat av
Blacksabbath87
Carl-Fredrik är förstörd utav all den överstimulans han får av sitt dagdriveri, poddar, netflix, porr, youtube, insta, facebook, spotify, dopaminkickar han får av att skrolla på skärmen som om det vore en slotmaskin man drar i spaken varje gång. Därför han har noll motivation och är helt förstörd, han är en produkt av dagens samhälle, en riktig simp. Han vill inte ha ett jobb som Janne och Kerstin på lagret för han känner sig överlägsen dem, han är ju en rockstjärna liksom som ska vara på sociala medier och leka.
Carl-Fredrik var vaken och aktiv på Instagram för 6 timmar sedan. För egen del är jag övertygad om att han inte hade gått och lagt sig än, och lade upp lite stories för att bevisa för sina följare att han är bättre än Lokal, som har rutiner och är uppe tidigt, medan Lokal går och lägger sig vid den tiden. När sanningen egentligen är att de båda är lika goda kålsupare, som är arbetslösa, uppe på nätterna och sovandes på dagarna, och som båda missbrukar centralstimulantia.
En story han lade upp var en meme med en bild från 1980-talet, med texten "NO CELLPHONE AND NO INTERNET - WOULD YOU GO BACK IN TIME?", sedan kunde man rösta Ja, eller Nej.
Jag tror vi alla vet vad Carl-Fredrik röstade på. Han lever trots allt hela livet på internet, med telefonen vid sig konstant. Är han vaken just nu, är jag alldeles övertygad om att han sitter och fingrar på sin telefon.
Fast han kanske innerst inne vill gå tillbaka? Någonstans förstår han kanske att hans sociala medier-beroende egentligen är sjukligt och att han inte kan hantera det överhuvudtaget. Det är svårt, det kan jag ge honom. Mobiler, datorer och internet kan verkligen sluka ens tid, men de flesta har ändå ett inte helt uppfuckat dopamin-system, och har förmågan att koppla bort telefonen för att lägga tid på något produktivt ibland för man måste. Där är inte Carl-Fredrik, han gör ingenting av sitt liv för hans engagemang på internet upptar hela hans vakna tid.
Han är väldigt, väldigt sjuk i huvudet.