2023-03-14, 22:37
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Man undrar vad han försöker försvara sig mot? Det går inte att ha ett försvar mot något som är omöjligt att försvara. Det är inte grundlösa påståenden liksom. Känns nästan som han mest försöker intala sig själv att han har rätt inställning, fastän han innerst inne vet att han är ute och snurrar. För säkerhets skull har han ett gäng följare som är i försvarsläge mer än Skithögen själv
, och ser till att hjälpa honom att stanna kvar i illusionen.

Det är liksom ingen som påstått att barnen inte har kläder, eller att de inte har en bostad. Kritiken handlar om att det inte är Skithögen som ordnat så att de har allt detta. Samt att det är Skithögens förtjänst att de inte har mer än det. Han försöker intala sig själv att de inte vill åka ut och resa, han pratar om att "vi inte har intresse av det", fastän Therese uttryckt att hon har intresse av att åka iväg och sola och bada. De bryr sig tydligen inte om att de har ett för litet boende, men för ett par år sedan var det viktigt, man skulle skaffa ett hus, och sedan när nya ungen var på väg så pratades det om att de självklart måste hitta något större snart, men just nu går det medan ungen är liten. Nu har över två år gått, och ett nytt boende har vi inte sett röken av. Men nu är det inte viktigt längre tydligen. Eller så är det bara Skithögens försvarsmekanism, att förneka att det här överhuvudtaget är viktigt. Han måste alltid göra det, för att överhuvudtaget stå ut med sig själv.

Fortsätt att kämpa, Rasken. En dag kommer det nog gå upp för dig att kampen inte är mot trollen, kampen är emot dig själv. Jag är helt övertygad om att den dagen du slutar att ljuga för dig själv är den dagen du kommer kunna få sinnesfrid på riktigt.
Var väl lite det jag skulle skriva fast med andra ord. Tycker han oftast verkar gå live när han är ensam hemma och narcissister avskyr ensamheten för då är dom ensamma med sina egna negativa tankar. Då gäller det att snabbt gå live så sina ännu mera efterblivna följare kan bumpa upp självbilden och berätta vilken fantastisk pappa han är, en quick fick och det är så det sett ut dom senaste 10 åren.

Bajsbaronen vill ha en förändring men han är för bekväm för att börja jobba för det.
Citera
2023-03-14, 23:50
Medlem
Kickassfarsans avatar
Diskuterades i liven om familjen skulle åka till sälen.

Jag gissar att man har en messengergrupp utan Rask där det diskuteras om vem som ska få nöjet att betala för dököttet detta år eller ska man som tidigare år låta honom stanna hemma i skolådan då ingen pallar pröjsa för mansbebisen.
Citera
2023-03-15, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Diskuterades i liven om familjen skulle åka till sälen.

Jag gissar att man har en messengergrupp utan Rask där det diskuteras om vem som ska få nöjet att betala för dököttet detta år eller ska man som tidigare år låta honom stanna hemma i skolådan då ingen pallar pröjsa för mansbebisen.

Troligtvis! Jag hade ruttnat totalt och tex vara Ludde och ha en bror som är en sån jävla slashas så om man tex vill ta med sina brorsöner och familj till fjällen eller liknande måste man alltid tänka på att ”Jahopp fan då måste jag betala för brorsan eller få barnen att förstå att pappa inte kan följa med på resan” Det måste ju va helt jävla bedrövligt.
Han satt ju nu senast i en Live och ursäktade sitt dagdrivande och ”poddande” med att ingen har med att göra hur han lever sitt liv och att familjen ”klarar sig” i samma stund som han sitter och tigger Swish i en live 😂🤦🏼 Nej absolut ingen har med o göra hur Bajsbaronen lever sitt liv, fan va skönt han hade haft det ok han de senaste 10åren applicerat samma princip gällande sig själv och alla han hänger ut och gapar om och hur skit samhället är och läkare o myndigheter o fan o hans moster! Lätt o gnälla när man ändå inte är med och bidrar till samhället! Då ska man fan bags sitta ned i båten! DET är vad folk stör sig på men det går inte in i Baronens nedkladdade flintskalliga huvud!
Citera
2023-03-15, 22:01
Medlem
Jesusmarychains avatar
Vet inte vad som är underligare, Rasken som persona eller användare härinne med honom som profilbild
Citera
2023-03-15, 22:18
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fisosgrisos
Troligtvis! Jag hade ruttnat totalt och tex vara Ludde och ha en bror som är en sån jävla slashas så om man tex vill ta med sina brorsöner och familj till fjällen eller liknande måste man alltid tänka på att ”Jahopp fan då måste jag betala för brorsan eller få barnen att förstå att pappa inte kan följa med på resan” Det måste ju va helt jävla bedrövligt.
Han satt ju nu senast i en Live och ursäktade sitt dagdrivande och ”poddande” med att ingen har med att göra hur han lever sitt liv och att familjen ”klarar sig” i samma stund som han sitter och tigger Swish i en live 😂🤦🏼 Nej absolut ingen har med o göra hur Bajsbaronen lever sitt liv, fan va skönt han hade haft det ok han de senaste 10åren applicerat samma princip gällande sig själv och alla han hänger ut och gapar om och hur skit samhället är och läkare o myndigheter o fan o hans moster! Lätt o gnälla när man ändå inte är med och bidrar till samhället! Då ska man fan bags sitta ned i båten! DET är vad folk stör sig på men det går inte in i Baronens nedkladdade flintskalliga huvud!
Måste vara ett elände för övriga familjen att dansa runt på äggskal, vad får man säga vad får man inte säga? Luddes ungar är så små än, hur säger man på ett snällt sätt att brorsan är en egoistisk, värdelös farsa och loser som saknar motstycke i modern tid?

Vilken tur att Rasks barn inte vill åka iväg på fjällresor och såna världsliga saker utan nöjer sig med att sitta och häcka på 8 kvadrat med två småsyskon.
Citera
2023-03-15, 23:42
Medlem
Kul fråga Baronen fick.

"Ska du och Therese skaffa hus i Trosa?"7

Skithögen är snabb och svarar

"Ska man ha hus i Trosa ska man ha jättemycket pengar"

Frågan du borde ställa dig, Rask, det är varför du inte har pengar. Jättemycket är också en definitionsfråga. Det är klart att det handlar om ett par millar, närheten till Stockholm gör att det är attraktivt läge att köpa i. Men man måste ju inte casha för huset, de flesta tar ju lån. Eller måste man vara mångmiljonär för att ha råd att köpa ett hus i Trosa?

Sanningen är den att det förstås går. Det finns garanterat flera personer i din ålder som gör det. Men det är klart att det är omöjligt, om man aktivt väljer att leva på existensminimum. Hade du och Therese jobbat så hade det tagit ett par år till ni hade sparat ihop till en kontantinsats, då hade ni haft ert hus.

Det är det vi försöker att banka in i din skalle. Ingen har påstått att du inte klarar livhanken, ingen har påstått att du inte har kul med familjen, ingen har påstått att du är en dålig far på alla sätt. Kritiken handlar bara om att du vägrar att växa upp och ta ansvar. Det är därför ni inte har en villa. Inte för att det är jättedyrt med hus i Trosa, det är bara för att du vägrar göra det som krävs för att ha råd med det. För du tycker att din Youtube-karriär och din podcast är viktigare. Så du ägnar hela dagarna åt det istället för att skaffa dig det där huset.

Du lever i så grav förnekelse. Det är obehagligt att se dig vara så snabb på att kategoriskt svara på allt kritiskt med att det antingen inte är så eller att alla gör så. Det är uppenbart att du inte ens kan hjälpa dig själv, du är programmerad att i alla lägen försvara dig när du får utstå kritik. Även när du kritiseras för sådant som är omöjligt att försvara.
Citera
2023-03-16, 00:38
Medlem
Citat:
Kul fråga Baronen fick.

"Ska du och Therese skaffa hus i Trosa?"7

Skithögen är snabb och svarar

"Ska man ha hus i Trosa ska man ha jättemycket pengar"

Frågan du borde ställa dig, Rask, det är varför du inte har pengar. Jättemycket är också en definitionsfråga. Det är klart att det handlar om ett par millar, närheten till Stockholm gör att det är attraktivt läge att köpa i. Men man måste ju inte casha för huset, de flesta tar ju lån. Eller måste man vara mångmiljonär för att ha råd att köpa ett hus i Trosa?

Sanningen är den att det förstås går. Det finns garanterat flera personer i din ålder som gör det. Men det är klart att det är omöjligt, om man aktivt väljer att leva på existensminimum. Hade du och Therese jobbat så hade det tagit ett par år till ni hade sparat ihop till en kontantinsats, då hade ni haft ert hus.

Det är det vi försöker att banka in i din skalle. Ingen har påstått att du inte klarar livhanken, ingen har påstått att du inte har kul med familjen, ingen har påstått att du är en dålig far på alla sätt. Kritiken handlar bara om att du vägrar att växa upp och ta ansvar. Det är därför ni inte har en villa. Inte för att det är jättedyrt med hus i Trosa, det är bara för att du vägrar göra det som krävs för att ha råd med det. För du tycker att din Youtube-karriär och din podcast är viktigare. Så du ägnar hela dagarna åt det istället för att skaffa dig det där huset.

Du lever i så grav förnekelse. Det är obehagligt att se dig vara så snabb på att kategoriskt svara på allt kritiskt med att det antingen inte är så eller att alla gör så. Det är uppenbart att du inte ens kan hjälpa dig själv, du är programmerad att i alla lägen försvara dig när du får utstå kritik. Även när du kritiseras för sådant som är omöjligt att försvara.
Hans självbedrägeri börjar bli smärtsamt att kolla på. Den här människan kommer ingen vart, oavsett hur mycket jobb han enligt egen utsago lagt ner på sin personliga utveckling.

Att Therese fortfarande knegar på och inte slänger ut honom kan jag inte greppa. Hennes jobb gör antingen eller, familjen är fortfarande trångbodda, finns inga pengar att hitta på något med familjen och skulderna bara ökar. Det om något skulle verkligen döda min motivation att stiga upp på morgonen, dags att se om sitt eget hus & framtid för någon villa, vovve och volvo kommer det inte bli medans hon tillåter sig utnyttjas av Alexander the podcaster.
Citera
2023-03-16, 00:55
Citat:
Men han kanske inte vill ha villa? Alla vill inte ha villa. Med villa kommer en helvetes massa kostnader och extraarbete som man inte har i lägenhet, eller som i familjen Rasks fall, ett slags mellanting mellan radhus och lägenhet på hyreskontrakt. De har en liten uteplats och bor på markplan men de slipper krånglande vitvaror, dyr villaolja eller pellets, massor av gräs att klippa, rabatter att sköta så att inte grannarna blir arga osv. Alla vill inte hålla på med sånt.

Och vad spelar det er här i tråden för roll att han inte har villa? Ni som försöker banka in ert icke efterfrågade tyckande i hans skalle? Eller är problemet att han är nöjd med vad han har, att han i era ögon saknar ambitioner? Är det vad som skaver? Alla människor har inte ambitioner heller, och det är helt okej. Att ha det någotsånär idag är lika bra som att ha en massa drömmar om hur man kanske skulle kunna ha det i framtiden. Att nöja sig med det lilla och inte sträva efter överflöd, det är en hedersam konst.
Citera
2023-03-16, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Men han kanske inte vill ha villa? Alla vill inte ha villa. Med villa kommer en helvetes massa kostnader och extraarbete som man inte har i lägenhet, eller som i familjen Rasks fall, ett slags mellanting mellan radhus och lägenhet på hyreskontrakt. De har en liten uteplats och bor på markplan men de slipper krånglande vitvaror, dyr villaolja eller pellets, massor av gräs att klippa, rabatter att sköta så att inte grannarna blir arga osv. Alla vill inte hålla på med sånt.

Och vad spelar det er här i tråden för roll att han inte har villa? Ni som försöker banka in ert oönskade tyckande i hans skalle? Eller är problemet att han är nöjd med vad han har, att han i era ögon saknar ambitioner? Är det vad som skaver? Alla människor har inte ambitioner heller, och det är helt okej. Att ha det någotsånär idag är lika bra som att ha en massa drömmar om hur man kanske skulle kunna ha det i framtiden. Att nöja sig med det lilla och inte sträva efter överflöd, det är en hedersam konst.
Det stämmer inte, Rask vill bo i hus. Han har flera gånger delat med sig av sina drömhus på instagram.

Han är inte nöjd med vad han har bara för han säger det ibland, Rask är inte som dig som är nöjd med ett spartanskt liv bekostat av skattebetalarna. Detta kommer du få se när arvet trillar in, då blir det pompa och ståt i några månader tills det ekar tomt på kontot.
Citera
2023-03-16, 01:06
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Det stämmer inte, Rask vill bo i hus. Han har flera gånger delat med sig av sina drömhus på instagram.
Ja, det har jag inte sett. Han har blockat mig på Instagram, den fan. Och jag orkar inte göra ett nytt trollkonto bara för den sakens skull.

Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Han är inte nöjd med vad han har bara för han säger det ibland, Rask är inte som dig som är nöjd med ett spartanskt liv bekostat av skattebetalarna. Detta kommer du få se när arvet trillar in, då blir det pompa och ståt i några månader tills det ekar tomt på kontot.
Ja, det är möjligt. Rask har svårt att hålla i pengar och budgetera. Tyvärr tror jag inte att Therese är bättre på det. Vi får väl se hur det går. Ett arv på ett par millar hade med rätt hushållning kunnat skapa en trygghet för familjen åtminstone ett par årtionden framöver. Sparsamhet är som sagt en dygd.
Citera
2023-03-16, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg

Och vad spelar det er här i tråden för roll att han inte har villa? Ni som försöker banka in ert icke efterfrågade tyckande i hans skalle? Eller är problemet att han är nöjd med vad han har, att han i era ögon saknar ambitioner? Är det vad som skaver? Alla människor har inte ambitioner heller, och det är helt okej. Att ha det någotsånär idag är lika bra som att ha en massa drömmar om hur man kanske skulle kunna ha det i framtiden. Att nöja sig med det lilla och inte sträva efter överflöd, det är en hedersam konst.

”Den enda drömmen jag har med mitt liv är att köpa en liten fristående villa där vi alla får plats”

13:14 in i klippet
https://youtu.be/Y1R_A0slrbE
Citera
2023-03-16, 07:36
Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer
”Den enda drömmen jag har med mitt liv är att köpa en liten fristående villa där vi alla får plats”

13:14 in i klippet
https://youtu.be/Y1R_A0slrbE
Ja, där ser man. Han la iofs till ett radhus efteråt men visst, det verkar som att Rask siktar på villa (och nyare bil).

Ja, jag är inte sämre än att jag kan erkänna att jag hade fel i det här fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in