2023-01-25, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romanche92
Det finns ingen arbetsplats som vill anställa någon som hade sjukanmält sig lika mycket som Rask, snubben myglar utan skam. Hade man varit "Sjuk" som myglaren hade man sökt vård och kollat upp den bakåtliggande faktorn för 10-20 årsen.

Han kommer använda psykisk ohälsa- argumentet hela livet ut. Man kan inte konstant må dåligt hela tiden, då måste man göra något åt det. Men Baronen avskyr och jobba det är där skon klämmer egentligen. Han vill ligga hemma och pilla sig på pungen under en filt och snusa och titta på netflix.
Citera
2023-01-25, 14:16
Medlem
Romanche92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksabbath87
Han kommer använda psykisk ohälsa- argumentet hela livet ut. Man kan inte konstant må dåligt hela tiden, då måste man göra något åt det. Men Baronen avskyr och jobba det är där skon klämmer egentligen. Han vill ligga hemma och pilla sig på pungen under en filt och snusa och titta på netflix.

Jag förstår verkligen inte vad hans mål är 2023. Förra året var det att hitta ett vanligt jobb men det la sig efter en vecka. Vad är hans plan 2023? Att ligga hemma och pilla sig i Pungen och ta sina mys promenader varje dag kl 11 måste vara det mest bortkastade livet jag har hört när man är född i Sverige.

Det finns ju tyvärr de idioter som följer han som uppmuntrar hans beteende angående om hans psykiska ohälsa och menar på att dra "Jag är för sjuk" kortet absolut ett rimligt argument. Det är nog antagligen samma personer som är överviktiga Vuxna Soc fall i sina 30-50 år som sitter hemma och dricker Coca-Cola och äter Chips och går och lägger sig klockan 3 på Morgonen. Det är den bilden jag får utav hans trognaste följare.
Citera
2023-01-25, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksabbath87

Njae. Just nu använder han inte psykisk ohälsa-argumentet för varför han går hemma. Just nu är argumentet att han har en av Sveriges bästa poddar, och behöver alltså inte ha ett vanligt jobb.

Men vi kan byta ut pengar mot uppmärksamhet. Han är just nu rik på uppmärksamhet och då finns det ingen anledning till att må dåligt. Han kan idag peka på sina topplisteplaceringar, skrytsamt berätta att hans ligger före den och den podden som gjorts av den och den rikskända personen, och sedan framställa sig som att han också lever på sin podd. Det viktiga är inte försörjningen, det viktiga är att han kan tuta i tillräckligt många att han inte är en luffare. Försörjningen har hela tiden kommit från farfars håll.

När han däremot inte kan skylta med visningar på youtube, framgångar med podden, försäljning eller annat, då ”mår han dåligt”. För i detta läge så får han kommentarer om att han borde söka ett vanligt jobb, och han kan inte i det läget ens framställa sig som att det går bra för honom på något område. Då kan han skylla på att han inte jobbar pga ”psykisk ohälsa”. För han gör vad som helst hellre än att skaffa ett vanligt jobb, och han behöver inte göra det heller för hans farfar betalar. Detta vet han, men han skulle aldrig våga stå för att så är fallet.
Citera
2023-01-25, 14:26
Medlem
Plastartikels avatar
Jag förstår verkligen inte hur man inte kan bli motiverad att skaffa ett jobb som ger inkomst och ge sin familj en bra tillvaro.
Mår man dåligt finns det hjälp att få och allt.
Pratar av egna erfarenheter.
Jag kan förstå att man vill vara hemma och glassa om man är ekonomiskt oberoende.
Det borde väl knappt gå runt för dom?
Jag stör mig fan på folk som våran kära Baron som vill glida på räkmacka och bara kosta pengar.
Folk med psykisk sjukdom kan arbeta, inte alla men många.
Han är bara lat.
Citera
2023-01-25, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plastartikel
Jag förstår verkligen inte hur man inte kan bli motiverad att skaffa ett jobb som ger inkomst och ge sin familj en bra tillvaro.
Mår man dåligt finns det hjälp att få och allt.
Pratar av egna erfarenheter.
Jag kan förstå att man vill vara hemma och glassa om man är ekonomiskt oberoende.
Det borde väl knappt gå runt för dom?
Jag stör mig fan på folk som våran kära Baron som vill glida på räkmacka och bara kosta pengar.
Folk med psykisk sjukdom kan arbeta, inte alla men många.
Han är bara lat.

Tror att hans farfar är mer eller mindre ekonomiskt oberoende och det är därför han kan leva som han gör. Det vittnar aktieägartillskotten på hundratusentals kronor in i företaget Baronen kör tuben med, det vittnar kontantlån på över hundra k som han hostar upp när hans bortskämda barnbarn vill köpa en fin bil, det vittnar hans betalning av Skithögens skattesmäll om. Sånt där kan inte en person som inte har rejäla tillgångar göra. Jag tror att hans farfar har sitt på det torra och kan leva på avkastningen på hans aktier.

Det som är förvånansvärt är väl att Bajshögen är fine med att vara en belastning för hans gamle farfar. Att han kan kolla sig i spegeln med vetskapen att det är en annan man som försörjer hans barn. Det är väl ungefär så cuckigt det kan bli. Rask är helt enkelt en jävla brat bara.
Citera
2023-01-25, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Njae. Just nu använder han inte psykisk ohälsa-argumentet för varför han går hemma. Just nu är argumentet att han har en av Sveriges bästa poddar, och behöver alltså inte ha ett vanligt jobb.

Men vi kan byta ut pengar mot uppmärksamhet. Han är just nu rik på uppmärksamhet och då finns det ingen anledning till att må dåligt. Han kan idag peka på sina topplisteplaceringar, skrytsamt berätta att hans ligger före den och den podden som gjorts av den och den rikskända personen, och sedan framställa sig som att han också lever på sin podd. Det viktiga är inte försörjningen, det viktiga är att han kan tuta i tillräckligt många att han inte är en luffare. Försörjningen har hela tiden kommit från farfars håll.

När han däremot inte kan skylta med visningar på youtube, framgångar med podden, försäljning eller annat, då ”mår han dåligt”. För i detta läge så får han kommentarer om att han borde söka ett vanligt jobb, och han kan inte i det läget ens framställa sig som att det går bra för honom på något område. Då kan han skylla på att han inte jobbar pga ”psykisk ohälsa”. För han gör vad som helst hellre än att skaffa ett vanligt jobb, och han behöver inte göra det heller för hans farfar betalar. Detta vet han, men han skulle aldrig våga stå för att så är fallet.

Jo det är ju sant de du säger, men han lyfter ändå då och då sin "psykiska ohälsa" Men han kommer fortfarande köra med det argumentet livet ut för att slippa jobba. Du nämnde en riktigt bra sak här som jag glömde poängtera. När det går bra för honom då hör man ingenting om hans extrema psykiska ohälsa.
Podden är dessutom galet kass, han förvränger sin röst så jobbigt, nog för att hans gnälliga trosamål låter jobbigt så är rösten i podden ännu värre.

Får sluta titta på skithögens kanal orkar inte titta på den tönten mer, Carl-Fredrik kan dra åt fanders och hålla käft!
Citera
2023-01-25, 16:28
Medlem
Hugin86s avatar
hade kunna respektera han om han körde typ onlyfans där han gjorde sina galna ungdoms gräjer som steka skitkorv, tandborstar i röven bajsa i soffan å smeta i de. Då hade han fått en inkomst på att folk ville se sjuka saker. men leva på sin farfar/soc pengar när man är vuen man fyy fan säger jag bara skamlig
Citera
2023-01-25, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Tror att hans farfar är mer eller mindre ekonomiskt oberoende och det är därför han kan leva som han gör. Det vittnar aktieägartillskotten på hundratusentals kronor in i företaget Baronen kör tuben med, det vittnar kontantlån på över hundra k som han hostar upp när hans bortskämda barnbarn vill köpa en fin bil, det vittnar hans betalning av Skithögens skattesmäll om. Sånt där kan inte en person som inte har rejäla tillgångar göra. Jag tror att hans farfar har sitt på det torra och kan leva på avkastningen på hans aktier.

Det som är förvånansvärt är väl att Bajshögen är fine med att vara en belastning för hans gamle farfar. Att han kan kolla sig i spegeln med vetskapen att det är en annan man som försörjer hans barn. Det är väl ungefär så cuckigt det kan bli. Rask är helt enkelt en jävla brat bara.

Hans farfar är verkligen inte ekonomiskt oberoende. Han bor i en husvagn när han besöker Kroatien varje vinter. Ni har alldeles för höga tankar om farfarn härinne.
Citera
2023-01-25, 17:37
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trosacrew
Hans farfar är verkligen inte ekonomiskt oberoende. Han bor i en husvagn när han besöker Kroatien varje vinter. Ni har alldeles för höga tankar om farfarn härinne.
Så det Rask hävdar är ett hus i Kroatien är en husvagn i ett trailertrashghetto? Vilken vändning

Då blev Rask just precis ännu en större skithög som utnyttjar Stackars Alf, vore det inte för Rask skulle Alf lätt kunnat köpa sig en lägenhet där nere, nu får han som 80 åring istället betala mat, blöjor och snus så sitt barnbarn kan sova halva dagarna och kolla gilmore girls när vettigt folk är på jobbet.

Rask! Dina barn kommer aldrig respektera dig det vet du va?
Citera
2023-01-25, 17:53
Medlem
2020-01-01s avatar
Tjejer laddar upp rumpbilder på Instagram för att få likes.

Rask laddar upp kalsongbilder, pratar om bajs, delar filmer där folk drar pruttskämt och ljuger om att han är sjuk för att få likes.
Citera
2023-01-25, 17:57
Medlem
2020-01-01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmasen7
Alexander
15 - 100 300kr
16 - 58 700kr
17 - 52 700kr
18 - 88 700kr
19 - 250 700kr (här tjänade han mer i månaden än vad T gjorde på ett halvår enligt Alexander själv)
20 - 83 900kr
21 - 80 300kr

Therese
2015 - 189 900kr (här startar Alex YT)
2016 - 254 100kr
2017 - 251 100kr
2018 - 285 600kr
2019 - 254 900kr
2020 - 236 900kr
2021 - 205 400kr (senaste siffran)
Att Alex säger att han tjänar mer än T på ett halvår - kan det vara så att Rask fick en klumpsumma pengar på något sätt (samarbeten, sålda tillgångar, "donationer"), kan det måhända vara så att Rask påstod detta tidigt på året och såg sin chans att för en gångs skull kunna skryta? Och han väljer sin fru som måltavla?
Citera
2023-01-25, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trosacrew

Ekonomiskt oberoende handlar väl snarast om att man kan leva på sitt kapital och inte behöver jobba. Nu är visserligen hans farfar pensionär. Men även om han plockar ut en pension så tycks han inte vara beroende av den.

Så bara för att man är ekonomiskt oberoende betyder det inte att man kan bo på lyxhotell i ett halvår per år. Det handlar som sagt om att man har ett visst kapital undanstoppat. Gör man idiotaffärer som att okynnesbo på hotell för dyra tusenlappar bara för att man kan så går det snabbt innan man inte är ekonomiskt oberoende längre.

Att han har hundratals miljoner är det ingen som sagt dock. Han har ett par millar som förmodligen ligger i fonder och aktier och blir större.

Det är ett faktum att han tog pengar ur egen ficka och lät Baronen låna för att köpa en bil för 140. Det har kommit in aktieägartillskott på över 100 k i bolaget, som Alf är enda aktieägare i. Man har ganska bra pengar om man kan göra något sådant, så är det bara.

EDIT

Rask har även sagt att hans farfar betalat hans farsas banklån på hundratusentals kronor ur egen ficka. Det enda sättet han skulle kunna betala dessa summor på utan att ha millar på banken vore om han tog banklån själv för att bekosta det, det är inte troligt.
Senast redigerad av StorTuffBiker 2023-01-25 kl. 18:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in