2022-10-01, 21:24
Medlem
erpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Du tror alltså på fullaste allvar att T har över 80 iq poäng?

Give me a break
Vad har du själv?
Citera
2022-10-01, 22:11
Medlem
Borka88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Jag blir så fett irriterad på hur han svarar folk på Instagram. Han låter alltid irriterad på frågorna/svaren han får. Det är väl lika bra att han skiter i att efterlysa svar och frågor om han inte gillar det han får in.

Jag har i några månader forskat runt frågestunden på Rövhattens Instagram och kommit fram till följande:

Det är en evig rundgång av densamma frågor med en variation på innehavarens genmäle. En överhängande del utav angelägenheterna handlar om Let's Feast och personliga ståndpunkter kring skräphögen själv, dessa bör en trogen framstjärt veta svaret på.

Därav har jag kommit fram till slutsatsen: Att dom ärendena vi får se i hans flöde är till ungefär hälften fabricerade av honom själv, för att skapa personlig relevans och påtvinga sitt följe åsikter runt ämnen som inte efterfrågas. De övriga är det som återstår av de som inte undrar hur det var att steka en bajskorv etc. Därav irritationen att han inte får spörsmål av egentyckande relevans.

Angående Let's Feast frågorna (vilka jag tror i överhängande majoritet är påhittade) är det ett sätt att kunna vara relevant och befästa sin position i deras sfär, vilket han känner själv han inte är värdig. Dessa Feastar behöver ju fiskmåsen till diverse trasdocka-spel. När dom själv är helt utfrysta ur den övriga influenser världen.

Sedan har vi den delen av svaren som Ers höghet helt enkelt struntar i att replikera utan helt enkelt tramsar sönder med taggningar och förnuftsvidriga sexanklagelser gentemot den här Mc-Jonka individen. Detta är helt enkelt hans säregna sätt att göra sig uppmärksammad i sin stora idol Joakim Lundell omgivning, efter han erhållit kalla handen av idolen själv. Han hoppas att genom att hänga ut Jonka kanske Joakim uppfattar hans existens.

Till sist: Jag tänker, alltså finns jag.
Citera
2022-10-01, 22:34
Avstängd
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erper
Vad har du själv?
Har så hög IQ att jag kan räkna ut hur mycket anis don demina väger genom att bara kolla på honom under två sekunder.
Citera
2022-10-01, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Haha jävla tönt som kallar 10 minuters podcast och gästande i feasts nya pod för jobb... o jag brukar ändå vara den positiva i tråden som tycker att han får göra vad han vill, men kalla aldrig det ett jobb igen..

Hade mina o dina barn gått i samma klass så hade dina barn varit chanslösa om det uppstod ett tjafs för att mina barn vinner "min-pappa-är-starkare-än-din-pappa" grejen. Hade vi suttit i samma föräldramöte och efteråt pratat jobb med andra gubbar och du nämnde podcast som jobb så hade vi alla efteråt åkt hem till våra familjer och skrattat åt det runt middagsbordet, än mer när vi söker upp den och ser att det är 10 minuter avsnitt.

Jag sliter, vaknar automatiskt innan 06 pga rutin och har ont konstant, är det värt det? Nej inte på tusen år. Men jag kan vara rakryggad, så länge ryggen håller, inför mina grannar, mina barn och vänner. Jag kan peka på gigantiska objekt när jag är ute med barnen och säga att det där har pappa bidragit till att det finns. Jag kan öppna kylskåpet och säga att pappa har bidragit till att det finns, jag kan beställa pizza och säga att det är mitt slit och värk som står för det. Mina barn kommer förmodligen för alltid minnas min väckarklocka och alla svordomar som ekar här hemma medan jag tar på mig arbetskläder och beger mig ut i mörkret. Det är att jobba.

Vi alla vanliga dödliga kan köpa en mikrofon, sätta oss vid datorn, spela in våra röster och redigera lite. Tom barn kan göra det, och det är inte ett jobb.

Ditt bästa inlägg i tråden.

Har T slutat jobbat? Familjen gräver sig djupare och djupare….

Snart har det gått 3 år sen T lovade killarna en flytt……
Senast redigerad av Fiskmasen7 2022-10-01 kl. 23:49.
Citera
2022-10-02, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmasen7
Ditt bästa inlägg i tråden.

Har T slutat jobbat? Familjen gräver sig djupare och djupare….

Snart har det gått 3 år sen T lovade killarna en flytt……

Stämmer, jag vet inte när hon senast jobbade dock…

Att hon inte sätter press visar tydligt att det är ett familjeproblem och inte ett Alexanderproblem.
Citera
2022-10-02, 10:44
Medlem
Citat:
Ja alltså hela hans person och allt han tar I blir till skit, det måste vara en tuff tanke när ångesten kryper på, man förstår ju varför han måste vara grandios för att överleva.

Har man vid 31 års ålder ännu inte lyckats komma in på arbetsmarknaden lär det aldrig hända.

Jag menar, vilken seriös arbetsgivare skulle vilja ge honom en chans? Det räcker att kolla hans cv som är lika stort som 1/2 post it lapp för att förstå att Rask är en livsstilsluffare, en obotlig systemhotande parasit som i resten av sitt liv kommer suga på samhällstutten.

Det måste verkligen ta på krafterna att varje dag behöva ljuga för sig själv att man är någonting annat än en komplett börda för familjen.

Grejen är att Baronen ju har tagit sig in på arbetsmarknaden en gång i tiden. När han i tidiga tjugoårsåldern arbetade inom äldrevården etc. Om han idag gav sig fan på att skaffa sig ett jobb på ett äldreboende så tror jag han hade kunnat landa ett. Även om det är längesedan han hade ett sådant jobb. Den branschen är ju lite så att de inte riktigt kan tacka nej till folk på vissa håll. Sverige har en åldrande befolkning, och man tar in folk som knappt kan språket, för man är tvungen. Så kommer Rask in med en ansökan, där han även kan berätta att han har erfarenhet av jobbet, då har han en anställning.

Det hänger inte enbart på att Skithögen gått och dragit fötterna efter sig, och därför inte är anställningsbar. Det handlar om hans egna inställning till sig själv och livet. Att Rask inte tar ett jobb i äldrevården handlar främst om att ett sådant jobb inte fungerar ihop med hans egna höga tankar om sig själv. Han är en kändis, en rockstjärna, en kille som driftade ihop 140 000 prenumeranter, en kille som folk känner igen när han går ut på stan. Det funkar inte att mata dementa människor om man är en sådan fantastisk människa som Rask. Dessutom kokar det ned till att han inte heller behöver, han har fått sin farfar till en medberoendeställning, där han verkligen kan gå och dra fötterna efter sig utan att ifrågasättas. Han vet att han inte behöver jobba för att försörja sina barn och sig själv, och eftersom han är en parasiterande narcissist så kommer han heller inte göra det. Han ser inte värdet i att stå på egna ben.

Därför kommer vi aldrig se Baronen i arbetslivet. Det duger inte. Det ska satsas på egna varumärken och nya poddar och kanaler. Det är sådant som framstående kändisar som Rask sysslar med. Du ser inte Jockiboi eller Filip och Fredrik ta sig ett vanligt kneg. Det är dessa som Carl-Fredrik tror att han har mest gemensamt med, och inte med arbetslösa luffare som lever på soc.
Citera
2022-10-03, 00:19
Avstängd
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Grejen är att Baronen ju har tagit sig in på arbetsmarknaden en gång i tiden. När han i tidiga tjugoårsåldern arbetade inom äldrevården etc. Om han idag gav sig fan på att skaffa sig ett jobb på ett äldreboende så tror jag han hade kunnat landa ett. Även om det är längesedan han hade ett sådant jobb. Den branschen är ju lite så att de inte riktigt kan tacka nej till folk på vissa håll. Sverige har en åldrande befolkning, och man tar in folk som knappt kan språket, för man är tvungen. Så kommer Rask in med en ansökan, där han även kan berätta att han har erfarenhet av jobbet, då har han en anställning.

Det hänger inte enbart på att Skithögen gått och dragit fötterna efter sig, och därför inte är anställningsbar. Det handlar om hans egna inställning till sig själv och livet. Att Rask inte tar ett jobb i äldrevården handlar främst om att ett sådant jobb inte fungerar ihop med hans egna höga tankar om sig själv. Han är en kändis, en rockstjärna, en kille som driftade ihop 140 000 prenumeranter, en kille som folk känner igen när han går ut på stan. Det funkar inte att mata dementa människor om man är en sådan fantastisk människa som Rask. Dessutom kokar det ned till att han inte heller behöver, han har fått sin farfar till en medberoendeställning, där han verkligen kan gå och dra fötterna efter sig utan att ifrågasättas. Han vet att han inte behöver jobba för att försörja sina barn och sig själv, och eftersom han är en parasiterande narcissist så kommer han heller inte göra det. Han ser inte värdet i att stå på egna ben.

Därför kommer vi aldrig se Baronen i arbetslivet. Det duger inte. Det ska satsas på egna varumärken och nya poddar och kanaler. Det är sådant som framstående kändisar som Rask sysslar med. Du ser inte Jockiboi eller Filip och Fredrik ta sig ett vanligt kneg. Det är dessa som Carl-Fredrik tror att han har mest gemensamt med, och inte med arbetslösa luffare som lever på soc.
Tror aldrig heller vi kommer få se honom skaffa ett jobb igen, han har jobbat i några månader på ett "mupphem" för över 10 år sedan, det är ingen vidare arbetslivserfarenhet för en man i hans ålder..

Kommer dock bli stora problem när Alf dör för då tillfaller arvet Freddan, som han klippt kontakten med och hur sugen tror du han är på att dela med sig till sonen som förstört hans liv genom att filma honom i hans absolut svagaste stunder. Det är något jag skulle tänka på om jag var Bajsmannen.

Hans liv är ju rätt jävla värdelöst som det är men det kan bli mycket värre, barnen kan och kommer troligtvis bli omhändertagna då Alf taggar vidare pga ekonomiska skäl bla. Då står han helt plötsligt vid vägens ände, vem ska betala räkningarna då och mat till 3 tonåringar, morsan? knappast
Citera
2022-10-03, 02:24
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Blöjor som familjen förmodligen fått gratis pga att någon i familjen är sängvätare…..

Gissningsvis Alexander själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Jag vill inte heller jobba, men jag gör det fan ändå.

Låter ju omåttligt korkat.

Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
CFAR's energi är obehaglig.

Mycket obehaglig.

Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Hade mina o dina barn gått i samma klass så hade dina barn varit chanslösa om det uppstod ett tjafs för att mina barn vinner "min-pappa-är-starkare-än-din-pappa" grejen. Hade vi suttit i samma föräldramöte och efteråt pratat jobb med andra gubbar och du nämnde podcast som jobb så hade vi alla efteråt åkt hem till våra familjer och skrattat åt det runt middagsbordet,

Jag kan peka på gigantiska objekt när jag är ute med barnen och säga att det där har pappa bidragit till att det finns. Jag kan öppna kylskåpet och säga att pappa har bidragit till att det finns, jag kan beställa pizza och säga att det är mitt slit och värk som står för det.

Detta var nog det mest cringea jag läst i hela tråden INKLUSIVE vad Rask själv hävt ur sig.

Grattis Tanakh till pinsammaste jäveln på hela Flashback.
Citera
2022-10-03, 05:09
Medlem
[quote=Kickassfarsan|81868201]Tror aldrig heller vi kommer få se honom skaffa ett jobb igen, han har jobbat i några månader på ett "mupphem" för över 10 år sedan, det är ingen vidare arbetslivserfarenhet för en man i hans ålder..

Kommer dock bli stora problem när Alf dör för då tillfaller arvet Freddan, som han klippt kontakten med och hur sugen tror du han är på att dela med sig till sonen som förstört hans liv genom att filma honom i hans absolut svagaste stunder. Det är något jag skulle tänka på om jag var Bajsmannen.

Hans liv är ju rätt jävla värdelöst som det är men det kan bli mycket värre, barnen kan och kommer troligtvis bli omhändertagna då Alf taggar vidare pga ekonomiska skäl bla. Då står han helt plötsligt vid vägens ände, vem ska betala räkningarna då och mat till 3 tonåringar, morsan? knappast[/QUOTE

Han klarar inte av att behålla ett enkelt arbete med sina diagnoser
Som tur är, är det idag mkt svårare tigga till sig förtidspension, annars hade Rasken gjort det
Citera
2022-10-03, 10:02
Avstängd
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Han klarar inte av att behålla ett enkelt arbete med sina diagnoser
Som tur är, är det idag mkt svårare tigga till sig förtidspension, annars hade Rasken gjort det
Vad ska vi göra med han då? Han kan inte jobba ett vanligt jobb för enligt hans störning är han en framgångsrik youtuber / rockstjärna / kändis.

Han har inte heller vad som krävs för att vara farsa. Han är en börda för alla utom han själv, ingen vill betala för fanskapet förutom hans farfar som är sjukt medberoende och tycker synd om barnen.

Vi kan inte skicka honom till Umedalen och dagens psykvård har inte vad som krävs för att behandla honom.

Det bästa vore väl egentligen att sätta in han på ett mupphem men finns inga lagar som tillåter att göra det under tvång.
Citera
2022-10-03, 11:57
Citat:
enligt hans störning är han en framgångsrik youtuber / rockstjärna / kändis.

Om han inte vore så motbjudande, osympatisk och allmänt vidrig så är det en rätt bisarr och festlig störning att ha ändå.
Citera
2022-10-03, 13:02
Medlem
Citat:
Tror aldrig heller vi kommer få se honom skaffa ett jobb igen, han har jobbat i några månader på ett "mupphem" för över 10 år sedan, det är ingen vidare arbetslivserfarenhet för en man i hans ålder..

Hans liv är ju rätt jävla värdelöst som det är men det kan bli mycket värre, barnen kan och kommer troligtvis bli omhändertagna då Alf taggar vidare pga ekonomiska skäl bla. Då står han helt plötsligt vid vägens ände, vem ska betala räkningarna då och mat till 3 tonåringar, morsan? knappast

Innan Rask började med tuben deklarerade han runt 100 k något år, och över 200 k ett annat. Det talar för att han jobbat en del. När han snackar om att han hade en fast rad på ett äldreboende en gång i tiden, då tror jag han talar sanning. Det pekar året då han tjänade över 200 k på.

Problemet är Carl-Fredriks egen självbild. Jag skulle tro att han redan då hatade att vara på¨en arbetsplats, mest för att han ser sig som lite förmer och lite för bra för att göra skitgöra mot låg betalning. När han sedan blev ett namn på Youtube, och fick massa props, uppmuntrande ord och beröm från tusentals människor, plus reklamintäkter, sponsoravtal och obeskattad swish, då grusades helt tankarna på att gå tillbaka till arbetslivet helt och hållet. För då fick han bekräftelse på att hans egna tankar om sig själv stämmer.

Det fungerar alltså inte att gå tillbaka, för han har fått smak för att vara en kändis. Kändisar går inte till vanliga jobb, de startar varumärken och håller på med mediala saker.

Så jag vidhåller att Baronen inte är totalt oanställningsbar, problemet är bara att han aldrig skulle kunna tänka sig att göra det han har chans att bli anställd till att utföra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in