2022-04-08, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
https://streamable.com/ajrisu
Den hårt arbetande fadern, som rullat iväg för att få myskänsla..
Han behöver er hjälp, han vill göra en påskspecial och har en ide, men om någon vill hjälpa honom så ska man kontakta honom..
Någon frivillig?

Han undrade även tidigare om namnet på podden, tycker ni att det är bra?

Min hjärna börjar tänka elaka tankar...

Nu kom jag på vem Rask försöker låta som i sin podkäst, Det är som när Jonas Malmsjö läser Snabba Cash 3 och andra böcker av Lapidus
Citera
2022-04-08, 15:48
Han är verkligen ett musikaliskt geni vår käre Baron

https://youtu.be/_WkUXVUGQHU
Citera
2022-04-08, 16:25
Citat:
Ursprungligen postat av Cannon666
Nu kom jag på vem Rask försöker låta som i sin podkäst, Det är som när Jonas Malmsjö läser Snabba Cash 3 och andra böcker av Lapidus
Ja, kanske. Tycker mest rasken låter som en utvecklingsstörd pedofil..
Lite kul att Chrippa kommenterade att han skulle sluta använda sin poddröst...då bet raskis ifrån...

https://streamable.com/d28nsy
Citera
2022-04-08, 16:27
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Han är verkligen ett musikaliskt geni vår käre Baron

https://youtu.be/_WkUXVUGQHU
Gulligt, han tror inte att hans grabbar har hört den, eftersom han har koll på vad barnen gör på nätet...🙄😂😂
Citera
2022-04-08, 16:41
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
https://streamable.com/ajrisu
Den hårt arbetande fadern, som rullat iväg för att få myskänsla..
Han behöver er hjälp, han vill göra en påskspecial och har en ide, men om någon vill hjälpa honom så ska man kontakta honom..
Någon frivillig?

Han undrade även tidigare om namnet på podden, tycker ni att det är bra?

Min hjärna börjar tänka elaka tankar...
Har Bajsbaronen gjort sig fredagsfin? Ser ut som han sminkat sig.
Citera
2022-04-08, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Håller inte med alls. Angående CB får du öppna ögonen.

Finns ingenting som tyder på att Chrille är psykopat. Han uppvisar inga tecken på bristande empati, ser inga manipulativa tendenser hos honom.

Rasken visar dock upp flera psykopatiska tendenser:

Länk: https://drpsychotoday.com/13-clear-t...ath-spot-them/

Citat:
13. Disregard for rules, laws, and morals.
¨
Tycker det är en punkt som stämmer in bra på Rasken. Kolla hans senaste live och se hur han bemöter påpekandet att det han gör i sina podcasts är brottsligt. Han snackar om att hans intention inte är att göra brott, och därför är det OK. Hans egna moral är det som styr hans handlingar, om det råkar vara olagligt så får det vara så, det är hans egna personliga preferenser som är det viktiga.

Citat:
12. Superficial charm and charisma.

Rasken kan nog vid första anblick verka charmig, vältalig, trevlig och sympatisk. Jag tror det är fallet med hans äktenskap, nu har han sugit livet ur Tessan och hon tror nog Rasken är det bästa hon kan få. Ser samma tendenser med hans följe, som bidrar till hans välmående i form av swishdonationer och sympatiköp av skäggolja. Skalet av Alexander framstår som ett charmtroll som man lätt kan sympatisera med, man har bara ännu inte sett hans smutsiga sidor.

Citat:
11. Pathological lying.

Påminner om Rask uti fingerspetsarna. Han ljuger inte bara för följarna utan även för familjen och hela hans släkt. Han har jobbat hela livet, han har aldrig gått på bidrag, han tjänar mer än T gör på ett halvår på en månad. Han tar aldrig något ansvar och han snärjer in sig i så mycket lögner att han har svårt att hålla reda på alla.

Citat:
10. Has a small range of emotions.

Svårt att säga vad som försegår i Raskens innersta känsloliv.

Citat:
9. Lacks empathy and is callous.

Rask har utan tvekan bristande empati. Det visar hela hans uthängningskampanjer på trasiga människor och hur han bemötte dem i sina videor, en väldigt hånfull och kränkande ton på snubben när han hängde ut folk för deras fel och brister. Det finns inte en tanke på att det är kränkande för hans pappa att lägga upp filmer när han ligger halvt utslagen och dregglar på golvet. Han har även själv uttalat att han inte kände skuld eller skam för sina uthängningar, för alla han hängde ut var svin som får skylla sig själva.

Citat:
8. They are impulsive.

Rasken uti fingerspetsarna, jag slutar med youtube, jag startar ett företag, jag ska börja jobba, jag säljer min kanal, jag filmar mig själv bölandes för jag tycker jag får för lite uppmärksamhet, jag hänger ut en förståndshandikappad eller psykiskt sjuk för jag tycker jag får för lite uppmärksamhet, osv osv.

Citat:
7. They bully and abuse even those they’re close to.

Som sagt, uthängningarna av hans egen pappa talar sitt tydliga språk. Missbruksbloggen kan summeras med att Rask åkte hem till hans drogpåverkade pappa och mobbade honom, that's it. Jag tror även att T är väldigt manipulerad av Rask och har otroligt låg självkänsla. Hon är rädd för att vara ensam och Rask har manipulerat henne till att tro att hon inte kan få något bättre.

Citat:
6. They act like a victim when immoral actions are caught.

Rasken uti fingerspetsarna. När Rask åker dit för grovt förtal sitter han och håller "deep-talk i skogen", där han sitter och ojar sig över vilken tryckkokare han var och att han i själva verket mådde dåligt av att göra det, men följarna pushade honom att göra drama ändå, så egentligen var det följarnas fel. "Ska jag aldrig tillåtas att få må bra?". Samma när han hängde ut Joz och spred felaktiga uppgifter om att han var en våldtäktsman, som en person mailat Rasken för att exponera hans dåliga källkritik. Visst, det var fel att sprida, tyckte Rask. Men hur sjuk var inte personen som skrev det där mailet? Det var värre än det Rask gör enligt han själv. Mer aktuellt nu med podden, de som påpekar att hans plagierande är brottsligt är bara hatare som letar skit och missunnar honom hans framgång.

Citat:
5. They directly blame others for their misfortunes.

Rask skyller på hans pappa för att han är som han är. Tycker även han visar tendenser till att inte gå vidare. Inte minst kring hela förtalsdomen, där han i somras höll en utläggning om hur orättvist det var att han skulle betala skadestånd till hans mammas granne, när hon själv hade bidragit till det genom att skriva skit på nätet. Han sa i en video nyligen att han ångrar alla förtal, utom ett. Det tyder på att han fortfarande inte gått vidare ifrån detta.

Citat:
4. Narcissism and superiority complexes are common.

Rasken uti fingerspetsarna. Han tycker verkligen att han är en rockstjärna, det är därför han hänger sig fast vid youtube. Där får han den uppmärksamhet han tycker att han förtjänar, utan att ha gjort det som vanliga kändisar gjort för att bli dyrkade, såsom att vara bra på någonting. Han säger det själv i avsnittet på Anjos dokumentär. Han betraktade sig som en rockstjärna, han provade jobba, men först när han började med youtube fick han den positiva känsla han fick när han hade drömt om att vara en rockstjärna. Det är anledningen till varför han inte jobbar, han ser sig som väldigt mycket bättre än människorna som jobbar i äldrevården, så han kan inte beblanda sig med sånt folk.

Citat:
3. Manipulation comes naturally.

Även det kännetecknar Rask. Hans mantra "jag är ärlig om allt", fast det är svart på vitt att han bluffade. Han upprepar att han bryr sig om andra mer än om sig själv, trots att det är svart på vitt att han prioriterar sitt framför människorna i hans närhet, när han köper bilar och klockor bara han har nöje av istället för att göra saker med familjen. Det är uppenbart att han har följare som tror på precis allt detta också, för Rasken är en manipulativ person som framstår som charmig och ödmjuk vid första anblick, men ser man hur han beter sig så inser man att det bara är skådespel.

Citat:
2. Multiple sexual partners and short-term relationships.

Där är ett drag som inte riktigt stämmer in, han har trots allt hållit ihop med sin fru i över 10 år. Å andra sidan har han varit otrogen, och vi vet förstås inte om han vänsterprasslat under årens lopp. Självklart skulle Rask aldrig stoltsera med något sådant heller, just för att han är en så manipulativ och ohederlig människa.

Citat:
1. They seek revenge.

Tycker att hans uthängningskampanjer mot andra talar sitt tydliga språk. Hans uthängningar av Jewels och Issy och mammans granne berodde på att de uttalat sig illa om honom, så han letade upp all skit han kunde tänka sig om människorna för att dra deras namn i smutsen så mycket han kunde. Man kan även se missbruksbloggen som en lång utdragen hämnd mot hans pappa, för vad han fick stå ut med som barn.

Visst, jag tror inte att Rasken är en fullfjädrad psykopat, men han har helt klart flera psykopatiska drag och är uppenbart en väldigt väldigt störd människa.
Senast redigerad av StorTuffBiker 2022-04-08 kl. 16:59.
Citera
2022-04-08, 17:12
Medlem
IkeaMannen50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
När var senaste gången Vitlöksbaronen hade ett riktigt jobb? Har han någonsin jobbat? Eller är Youtube och pedofilpodden de enda inkomster han någonsin haft?

Edit: Vi kan bortse från telefonförsäljarjobbet. Det räknas inte.
Han påstår att han haft städfirma men det kan ju lika gärna vara han städat upp hos farsan och sen bestämt sig för ta betalt för det?
Citera
2022-04-08, 17:15
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Har Bajsbaronen gjort sig fredagsfin? Ser ut som han sminkat sig.
Han går inte en meter utan att se till att allt ser bra ut, skandal vord det ju annars...
Nu har han upptäckt kriget i Ukraina och sitter och filmar sin tv och kommenterar, säger att han inte kan visa vissa saker, då det är döda kroppar med blod täckt av sopsäckar osv...i bakgrunden hör man hans barn tjoa..tur att de bor i ett chateau...
Citera
2022-04-08, 17:16
Citat:
Ursprungligen postat av IkeaMannen50
Han påstår att han haft städfirma men det kan ju lika gärna vara han städat upp hos farsan och sen bestämt sig för ta betalt för det?
Ibland har han haft två städfirmor och en klädbutik...
Citera
2022-04-08, 17:19
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IkeaMannen50
Det finns inga som helst bevis på hans påstådda bolagsengagemang, jag skulle tro att du är rätt ute i din analys.

"Klädbutiken" tror jag personligen var en låda med hårdrocks t-shirts bakom soffan som han sålde till polare för att kunna köpa mer öl och tjack.

Alla lögner han drar startar med hans personlighetsstörning, han är narcissist ut i fingerspetsarna och känner att han inte duger till som han är, det är därför han går runt och ljuger för sig själv att han skulle varit någon typ av framgångsrik entreprenör när sanningen är att han under hela sitt arbetsliv arbetat 1 år på "mupphem", resten är vanföreställningar om personen han vill vara.

Han ljuger så mycket att han gränsar till psykos, "ni känner inte mig, jag väljer vad jag visar upp" blir ett väldigt skrämmande uttalande.

Om han väljer att visa upp sig såhär, hur hemsk är han då inte bakom kameran?
Citera
2022-04-08, 17:21
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Han går inte en meter utan att se till att allt ser bra ut, skandal vord det ju annars...
Nu har han upptäckt kriget i Ukraina och sitter och filmar sin tv och kommenterar, säger att han inte kan visa vissa saker, då det är döda kroppar med blod täckt av sopsäckar osv...i bakgrunden hör man hans barn tjoa..tur att de bor i ett chateau...
Jag tycker det är roligt när narcissister försöker visa empati, vanligtvis spelar dom över så jävla mycket, ingen normal människa sitter och spelar in elände på tvn med falska kommentarer och laddar upp för att visa sin godhet, fake ass Baronen.
Citera
2022-04-08, 18:17
Medlem
Citat:
Ibland har han haft två städfirmor och en klädbutik...

Jobbet i klädbutiken bestod mest av att dra ladd och supa med polarna och dra dit tjejer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in