2022-03-28, 11:49
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Enligt Rask får T ersättning från sin A-kassa.
Sa inte hon upp sig själv? får man verkligen ersättning från A-kassan ifall man själv sagt upp sig ifrån ett jobb?
Rask vet inte hur en a-kassa fungerar eftersom han aldrig jobbat och varit med i någon.

Therese får pengar från alfakassan.

Såg på Facebook att Rask är med i ninetone, dags att ändra Rasken, du fick ju sparken har du glömt bort det?
Citera
2022-03-28, 11:53
Medlem
Citat:
Om någon har något problem med mig, och kommer hit vandrade stupfull mitt i natten och rantar och svamlar som en galning, ja då tycker jag att personen beter sig galet.
Om personen däremot nyktrade till och kom nästa dag under dagtid för att prata med mig, ja det tycker jag är ett helt normalt beteende.

Men folk i din närhet kanske brukar komma mitt i natten as fulla för att prata med dig om saker, så du kanske är van, och därför tycker det är ett helt normalt beteende?

Jag tror inte Rask skulle kasta ägg och tomatsås på grannens uteplats, troligen några ungar/ungdomar som gjort det, eftersom tanten verkar lite knäpp så har hon säkert skrikit åt några ungar/ungdomar som hon tyckt gjort något fel och sen har dessa hämnats. Kasta ägg är ganska typiskt ungdomsgrej.

Att Rask ville hjälpa sin mamma när grannen var galen har jag inget emot, men att han började prata om det offentligt tycker jag är fel, men rask ser ju pengar i allt och kan inte göra någonting som en normal människa.

Jag förstår vad du menar. Nej, jag brukar inte ha folk som kommer över och gapar och skriker, men vi får sätta det i en kontext. Rask hade helt klart betett sig passivt aggressivt som han alltid gör. Det är klart att man blir provocerad, och när spriten går in går omdömet ut och man kan göra en sådan sak. Det hade varit annat om det inte fanns en konflikt i grunden.

Nehej? För Rask har gjort sig känd som den mogna typen. Du glömmer bort att det här är mannen som senast i år fick ett raseriutbrott mot en äldre kvinna inne på matbutiken för hon inte höll tillräckligt avstånd. Det är mannen som satt och viftade med teleskopbatong efter att några ungdomar gjort ett busstreck. Han visade upp samma batong och hans pepparspray i en video. Han har som sagt i vuxen ålder, totalt nykter, gått över till hans mormors grannar och hotat just med att kasta ägg på deras hus om de inte slutar med att gnälla på hans stackars mormor. Utöver det är han känd som mannen som filmar sig själv när han sitter och bajsar på dass och som lever som en 16-åring som hoppat av gymnasiet fortfarande fastän han är 30+ och har flera barn att försörja. Han är som en ungdom, så busstrecken hör till hans personlighet.

Att han inte med 8-10 Pripps 7,2 innanför västen skulle kunna gå över och faktiskt ägga en fiendes uteplats är alltså helt otänkbart för dig med dessa vetskaper?
Citera
2022-03-28, 11:55
Medlem
Citat:
Många utan diagnoser tar droger som självmedicinering. Mtp att han ändå klarade av att jobba och tjäna mycket pengar så han var en "levande bankomat" under rasks uppväxt + att båda hans barn verkar ha diagnoser, får mig att misstänka att han självmedicinerade någon diagnos han inte vet att han har.

Att Rask som nu går utredning inte fått veta hur vanligt det är att personer med diagnoser tar droger som självmedicinering, och att han inte ser hur bra det stämmer in på hans pappa är ganska förvånade enligt mig.

Jag säger inte att han inte har någon diagnos, det tror jag säkert. Men jag tror inte har har narcissism, utan möjligen andra diagnoser.

Rask saknar all förståelse för andra människor.

Edit: jag menar såklart att Rasks pappa inte är narcissist, narcissistbaronen själv är utom alla tvivel narcissist.
Senast redigerad av FightOrFlight1 2022-03-28 kl. 12:37.
Citera
2022-03-28, 12:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vem har gått över till baronen när det gäller bråket med mammans granne?

Tror de flesta är överrens om att mammans granne är tokig/knäpp/galen, och att Rask är en narcissist som ger sig på svagare människor för att tjäna pengar.
Vilka är de flesta?
Och hur känner de henne?
Senast redigerad av micro113 2022-03-28 kl. 12:09.
Citera
2022-03-28, 12:47
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Jag förstår vad du menar. Nej, jag brukar inte ha folk som kommer över och gapar och skriker, men vi får sätta det i en kontext. Rask hade helt klart betett sig passivt aggressivt som han alltid gör. Det är klart att man blir provocerad, och när spriten går in går omdömet ut och man kan göra en sådan sak. Det hade varit annat om det inte fanns en konflikt i grunden.

Nehej? För Rask har gjort sig känd som den mogna typen. Du glömmer bort att det här är mannen som senast i år fick ett raseriutbrott mot en äldre kvinna inne på matbutiken för hon inte höll tillräckligt avstånd. Det är mannen som satt och viftade med teleskopbatong efter att några ungdomar gjort ett busstreck. Han visade upp samma batong och hans pepparspray i en video. Han har som sagt i vuxen ålder, totalt nykter, gått över till hans mormors grannar och hotat just med att kasta ägg på deras hus om de inte slutar med att gnälla på hans stackars mormor. Utöver det är han känd som mannen som filmar sig själv när han sitter och bajsar på dass och som lever som en 16-åring som hoppat av gymnasiet fortfarande fastän han är 30+ och har flera barn att försörja. Han är som en ungdom, så busstrecken hör till hans personlighet.

Att han inte med 8-10 Pripps 7,2 innanför västen skulle kunna gå över och faktiskt ägga en fiendes uteplats är alltså helt otänkbart för dig med dessa vetskaper?

Att rask faktiskt skulle göra något har jag svårt att se.
Att han skulle hämta äggen och tomatsåsen, gå till mammans granne, kasta och smeta ner hennes uteplats, och sen gå hem. Nej känns inte troligt, latmasken lämnar knappt huset eller tomten om det inte är för att tjäna pengar, att bära tomatsås och ägg hem och använda det på någon annans uteplats är allderles för ansträngande för rask, han skulle ju behöva minst 3 dagars vila efter ett sånt "uppdrag".
Att skrika åt en gammal tant är inte lika jobbigt, rask fick göra det han älskar, öppna käften, han behöver inte röra sig en milimeter eller anstängra sig någonting.

Det enda rask orkar göra är sitta och tjoa i videos, att faktiskt ta sig någonstans utan att han tjänar pengar på det känns inte jätte troligt.
Citera
2022-03-28, 12:49
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FightOrFlight1
Jag säger inte att han inte har någon diagnos, det tror jag säkert. Men jag tror inte har har narcissism, utan möjligen andra diagnoser.

Rask saknar all förståelse för andra människor.

Edit: jag menar såklart att Rasks pappa inte är narcissist, narcissistbaronen själv är utom alla tvivel narcissist.
Ja, inte troligt att farsan har narcissism, men kanske ADHD eller autism/asperger.
Är narcissism ärftligt?
Citera
2022-03-28, 12:54
Medlem
Citat:
Ja, inte troligt att farsan har narcissism, men kanske ADHD eller autism/asperger.
Är narcissism ärftligt?

Ja det finns ärftlighet i det.
Citera
2022-03-28, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Det är ett jävla tjat om ”diagnoser” i tråden dag ut och dag in. Man kan vara ett äckel även utan diagnoser. Diagnoser är inte sjukdomar som folk går och bär på utan en ruta man kryssar i när man uppfyllt ett visst antal förutbestämda kriterier.

Det går inte att lita på folk med diagnoser, de är labila och helt dumma i huvudet. Kolla patrask chatt på liven, man blir ju knäpp av att läsa skiten.
Citera
2022-03-28, 14:35
Medlem
Borka88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker

Jag satsar alla mina semlor på att det var den Ville Vessla liknande baron i all sin höghet som berikade fasaden med tomatsås och ägg. Om jag inte minns fel var det väl den tvivelaktige Loccoluke eller vad han nu heter som agerade alibi till stekpanne-baronen för tiden av det aktuella brottet. Det jag kan se genom mitt förstorings glas om jag riktar detta emot alibit för kvällen: Kan det lika väl vara så att han var medbrottsling till denna allvarliga attack emot mammans granne. Kanske till och med anstiftare.

Till slut: "Ständigt denna Vessla"
Citera
2022-03-28, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tosse61
Hon har nog lite mer än så.

Ska ge dig ett exakt svar.
Året 2020 så tjänade U 368 278 kr, alltså 30 689 kr i månaden före skatt. Inkomsterna för 2021 är ännu inte släppt men du kan få uppdaterade siffror då, eftersom att båda delar samma efternamn får man med båda när man beställer taxeringskalendern.

” I Sverige uppgick medianlönen till 32 400 kronor i månaden år 2020. Den var något högre i privat sektor än bland offentliganställda, men skillnaden var inte större än 300 kronor i månaden. Genomsnittslönen i hela ekonomin uppgick till 36 100 kronor.”

Hon jobbar väl i den offentliga sektorn? Hon når alltså inte ens upp till medellön, och kan där alltså inte ses som höginkomsttagare.
Citera
2022-03-28, 14:54
Avstängd
Citat:

Jag tror inte Rask skulle kasta ägg och tomatsås på grannens uteplats, troligen några ungar/ungdomar som gjort det, eftersom tanten verkar lite knäpp så har hon säkert skrikit åt några ungar/ungdomar som hon tyckt gjort något fel och sen har dessa hämnats. Kasta ägg är ganska typiskt ungdomsgrej.

Jag inte bara tror att han skulle det när han druckit sig tuff och hård på 7.2 utan kan sätta en häftig summa på det dessutom.

Alla vet att Raks har totalstannat i utvecklingen vid ca 15årsåldern så det stämmer ju väldigt bra med dina teorier också.

Raks kastade. - Så ÄR det.
Citera
2022-03-28, 14:54
Medlem
Citat:
Att rask faktiskt skulle göra något har jag svårt att se.
Att han skulle hämta äggen och tomatsåsen, gå till mammans granne, kasta och smeta ner hennes uteplats, och sen gå hem. Nej känns inte troligt, latmasken lämnar knappt huset eller tomten om det inte är för att tjäna pengar, att bära tomatsås och ägg hem och använda det på någon annans uteplats är allderles för ansträngande för rask, han skulle ju behöva minst 3 dagars vila efter ett sånt "uppdrag".
Att skrika åt en gammal tant är inte lika jobbigt, rask fick göra det han älskar, öppna käften, han behöver inte röra sig en milimeter eller anstängra sig någonting.

Det enda rask orkar göra är sitta och tjoa i videos, att faktiskt ta sig någonstans utan att han tjänar pengar på det känns inte jätte troligt.

Han kanske kom ihåg hur jobbigt det var att släpa på ägg och tomatsås så den gången han gick över till sin mormors granne och hotade det pensionärsparet (vilket han filmade och la upp på sin yt kanal) så hotade han med att smeta in huset med bajs. Det hade ju varit bekvämare att bara sätta sig och bajsa i handen än att åter igen släpa på massa produkter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in