2022-02-02, 13:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
UPPDATERING

Har just i detta nu fått information om att polisanmälan inte är nerlagd och att åklagaren/förundersökningsledaren anser sig ha nog på fötterna för att väcka åtal, Bajsbaronen har alltså ännu ett myndighetsbrev att se fram emot, grattis Rask!

Och grattis Therese! Det blir förmodligen du som måste betala skadestånden denna gång om inte Ulf vill.

Citat:
Har haft kontakt med offret, hjälpte henne att skicka över lite bevismaterial.

Kommer väl en video om någon vecka eller två.
Hon menar väl i så fall att man inleder en förundersökning?
Det är alldeles för kort tid för att det skall ha hunnit till åtalsbeslut.
Citera
2022-02-02, 13:01
Medlem
Citat:
Har haft kontakt med offret, hjälpte henne att skicka över lite bevismaterial.

Kommer väl en video om någon vecka eller två.

Tycker inte att vi ska ta det förtalsoffret säger på för stort allvar. Hon är ohederlig, precis som Baronen. Men visst, jag skulle inte bli förvånad över om det leder till åtal. Det Rasken gör är tveksamt och kan tänka mig att en åklagare gärna statuerar exempel med en bajshög som åkt dit för samma sak för bara drygt ett år sedan, men ändå inte lärt sig.
Citera
2022-02-02, 13:04
Citat:
UPPDATERING

Har just i detta nu fått information om att polisanmälan inte är nerlagd och att åklagaren/förundersökningsledaren anser sig ha nog på fötterna för att väcka åtal, Bajsbaronen har alltså ännu ett myndighetsbrev att se fram emot, grattis Rask!

Och grattis Therese! Det blir förmodligen du som måste betala skadestånden denna gång om inte Ulf vill.
Fantastiska nyheter.
Det blir tufft först, en rejäl omställning för barnen, men vilken befrielse🙏🤜
Citera
2022-02-02, 13:10
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hon menar väl i så fall att man inleder en förundersökning?
Det är alldeles för kort tid för att det skall ha hunnit till åtalsbeslut.
Du har helt rätt, det var jag som uttryckte mig lite klumpigt.
Citera
2022-02-02, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Haha, ja, det hade ju varit rätt tragiskt om han lade ner så mycket tid på mig. Men han har ju iofs redan tänkt på mig det första han gjorde idag i princip, då jag fick ett meddelande av honom vid 10-tiden. Han kanske håller på att koka ihop något för att sätta mig på plats? Vem vet.

Det är inte tragiskt då att du väljer att tälta inne på flashback avdelning Rask och jagar ryggdunkar av andra likasinnade skribenter? Han lever ju tamejfan gratis i huvudet på dig
Citera
2022-02-02, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Det är inte tragiskt då att du väljer att tälta inne på flashback avdelning Rask och jagar ryggdunkar av andra likasinnade skribenter? Han lever ju tamejfan gratis i huvudet på dig

Fan bryr sig? Det är bara kul att följa Baronen, jag gör det med stor behållning. Varför tror du att folk följer killen, för att man mår dåligt av det?

Nej, det är kul att följa en skithög som Baronen, för han är verkligen helt makalöst odräglig.

Lägg märke till att makalöst är ett positivt laddat ord. Självgoda narcissister är fascinerande personer som är underhållande att följa på avstånd. Värre är det för dem som tvingas leva med avskrädet.
Citera
2022-02-02, 13:55
Medlem
Tosse61s avatar
Citat:
UPPDATERING

Konstigt att du fått info om det eftersom det fortfarande är under förundersökningssekretess i så fall... Tills åtal är väckt eller personen blir häktad kan du inte få reda på NÅGOT.
Senast redigerad av Tosse61 2022-02-02 kl. 14:18.
Citera
2022-02-02, 14:21
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tosse61
Konstigt att du fått info om det eftersom det fortfarande är under förundersökningssekretess i så fall...
Nu har jag ju fått insideinformation, du kan väl snacka med din bästis Mr.Bajshög, han lär få samma information den dagen åtal väckts.

Har du tänkt på varför din postcount aldrig rört på sig?

Det är därför dina offtopic skitinlägg alltid raderas, försök hålla dig till ämnet är du snäll.
Citera
2022-02-02, 14:23
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Tycker inte att vi ska ta det förtalsoffret säger på för stort allvar. Hon är ohederlig, precis som Baronen. Men visst, jag skulle inte bli förvånad över om det leder till åtal. Det Rasken gör är tveksamt och kan tänka mig att en åklagare gärna statuerar exempel med en bajshög som åkt dit för samma sak för bara drygt ett år sedan, men ändå inte lärt sig.
Han är tydligen på henne som fan just nu i insta dm och vill ringa henne igen, han ger sig inte.

Han vill ha ut video del 4 redan ikväll.
Citera
2022-02-02, 14:27
Medlem
Tosse61s avatar
Citat:
Nu har jag ju fått insideinformation, du kan väl snacka med din bästis Mr.Bajshög, han lär få samma information den dagen åtal väckts.

Har du tänkt på varför din postcount aldrig rört på sig?

Det är därför dina offtopic skitinlägg alltid raderas, försök hålla dig till ämnet är du snäll.

Mitt svar var väl helt i ämnet. Har du inga bra svar förutom personangrepp?
Citera
2022-02-02, 14:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tosse61
Konstigt att du fått info om det eftersom det fortfarande är under förundersökningssekretess i så fall... Tills åtal är väckt eller personen blir häktad kan du inte få reda på NÅGOT.
Jo, det får man visst, man får veta om de inleder förundersökning eller om det läggs ner.
Det är den som är anmäld som inte får information förrän senare - och det sker också INNAN åtal väcks eftersom den som är anmäld kommer kontaktas som en del i förundersökningen.
Citera
2022-02-02, 14:32
Medlem
Tosse61s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jo, det får man visst, man får veta om de inleder förundersökning eller om det läggs ner.
Det är den som är anmäld som inte får information förrän senare - och det sker också INNAN åtal väcks eftersom den som är anmäld kommer kontaktas som en del i förundersökningen.

Fel. Även om du anmält får du inte reda på något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in