2022-01-26, 22:45
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Fast vill de ha 3 barn kan de inte vänta tills de är skuldfria innan de skaffar det 3:dje barnet, så rent tidsmässigt var det nog ganska lämpligt att skaffa det 3:dje barnet just nu (jag vet dock inte om 3:dje barnet var planerat eller om hon bara råkade bli gravid?)

Jag tror att deras problem är att de inte kan se framåt, se lever här och nu, och om båda jobbar heltid kommer de ändå leva på existens minimum tills alla skulder är betala, och då tycker se nog inte att de är värt allt slit.
De kan inte se att om de jobbar hårt nu så kommer skulderna snabbare betala av sig, och sen kan de spara, köpa hus, köpa bil och leva som resten av människorna i Sverige gör.
Tessan var påväg att lämna miffot, plötsligt blev hon gravid och allt blev guld och gröna skogar...
Citera
2022-01-26, 22:50
Medlem
Citat:
Om du gör egen vegan kost är vegan kost faktiskt billigare. Men då ska man äta saker som spenat, bönor, linser, osv. Inte lätt att få 3 barn att äta sånt.
Köper man dock "vegansk färs", "veganska köttbullar" eller liknande produkter, då blir det snabbt svindyrt.
Det krävs lite kunnande och tålamod för att hantera och tillaga böner,linser och andra baljväxter, och det är ju två egenskaper Veganbaronen helt saknar.
De få grönsakerna som har förekommit på hans tidigare matbilder är inplastad spetspaprika, gurka och burkmajs.
Ungarna lär ju dissa den oätliga vegokorven.
Citera
2022-01-26, 22:53
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Tessan var påväg att lämna miffot, plötsligt blev hon gravid och allt blev guld och gröna skogar...
Var hon??? :O det har jag helt missat.
Citera
2022-01-26, 22:54
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tulipa
Det krävs lite kunnande och tålamod för att hantera och tillaga böner,linser och andra baljväxter, och det är ju två egenskaper Veganbaronen helt saknar.
De få grönsakerna som har förekommit på hans tidigare matbilder är inplastad spetspaprika, gurka och burkmajs.
Ungarna lär ju dissa den oätliga vegokorven.
Och såna där saker som vegan korv är dyrare är vanlig korv. Och just nu behöver de leva billigt, inte köpare dyrare mat än normalt.
Citera
2022-01-26, 22:55
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlappTjackBalle
Hur kan skulderna växa varje månad om dom betalar in varje månad? KF kan väl ibland ta bort räntorna så skulden stannar av ?
Kronofogden har inget att säga till om utan det är i så fall borgenärerna (de som äger skulderna) som kan frysa eventuell ränta. Kronofogden bara hanterar det hela.
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Har dock för mig att det är barnmisshandel att ge barnet enbart veganmat.
Va väl ett par i australien som åkte dit på det.
Öh, nej. Så länge barnen får i sig allt de behöver så är vegansk kost helt OK. I och för sig tror jag inte att föräldrarna Rask har koll på näringinnehåll så risken är att det blir fel ändå.
Citera
2022-01-26, 22:56
Citat:
Var hon??? :O det har jag helt missat.
Ja, hon efterlyste boende för sig själv och två barn. Raderade allt med miffot från insta mm
Citera
2022-01-26, 22:58
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Fast vill de ha 3 barn kan de inte vänta tills de är skuldfria innan de skaffar det 3:dje barnet, så rent tidsmässigt var det nog ganska lämpligt att skaffa det 3:dje barnet just nu (jag vet dock inte om 3:dje barnet var planerat eller om hon bara råkade bli gravid?)

Jag tror att deras problem är att de inte kan se framåt, se lever här och nu, och om båda jobbar heltid kommer de ändå leva på existens minimum tills alla skulder är betala, och då tycker se nog inte att de är värt allt slit.
De kan inte se att om de jobbar hårt nu så kommer skulderna snabbare betala av sig, och sen kan de spara, köpa hus, köpa bil och leva som resten av människorna i Sverige gör.
Vadå kan inte vänta?

Kan man inte vänta på att ge sina barn sitt allt ska man från första barnen inte ens ha barn.

Problemet är att T är korkad och medberoende till Narcissistbaronen som år efter år utnyttjar henne och barnen både psykiskt och ekonomiskt.

Sanningen är att om båda skulle jobba heltid skulle dom kunna lösa Thessans skulder inom ett par år och om 5 år från idag kunna bo i ett litet radhus men nu skiter ju Rask i både barnen & T för han tycker det är mer soft att gå runt där hemma varje dag och mata sitt ego på youtube som den ärkegris han är.
Citera
2022-01-26, 22:58
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ja, hon efterlyste boende för sig själv och två barn. Raderade allt med miffot från insta mm
Åh, tycker faktiskt synd om T nu. Känns ju som att hon är fast i denna situation, låst, och liksom inte kan ta sig ur den för att reda upp sitt liv så som det är just nu
Citera
2022-01-26, 23:05
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Vadå kan inte vänta?

Kan man inte vänta på att ge sina barn sitt allt ska man från första barnen inte ens ha barn.

Problemet är att T är korkad och medberoende till Narcissistbaronen som år efter år utnyttjar henne och barnen både psykiskt och ekonomiskt.

Sanningen är att om båda skulle jobba heltid skulle dom kunna lösa Thessans skulder inom ett par år och om 5 år från idag kunna bo i ett litet radhus men nu skiter ju Rask i både barnen & T för han tycker det är mer soft att gå runt där hemma varje dag och mata sitt ego på youtube som den ärkegris han är.

Jag tycker inte deras barn verkar misskötta, tak över huvudet, mat på borde och barnen verkar glada. Man behöver inte ha en villa på 200 kvm, 3 bilar och åka utomlands 1 gång/år för att ha en bra barndom. Kvalitet är viktigare än kvantitet.
Finns många rikemans ungar som får allt de pekar på som är olyckliga i livet för att föräldrarna aldrig är närvarande, sen finns det barn till ensamstående mammor som lever på förtidspension/sjukpenning som är lyckliga trots att de inte har allt.

Jag håller däremot med att T troligen är medberoende, och om hon skaffade sig ett heltidsjobb och lämnare Rask skulle hon klara sig mycket bättre.

Och att det stora problemet för dem är Rask som drar ner hela familjen. Han spenderar pengar de inte har, bidrar inte med någon inkomst, han är en vandrande dyr utgift.
Citera
2022-01-26, 23:13
Citat:
Åh, tycker faktiskt synd om T nu. Känns ju som att hon är fast i denna situation, låst, och liksom inte kan ta sig ur den för att reda upp sitt liv så som det är just nu
Precis, det är tragiskt.
Den som borde skämmas, CarkFredrik, är för självgod och för dum att ens se sin skuld i varför livet blivit som det är.
Jag har länge hävdat att T utsätts för psykisk misshandel.
Hon är den som har en diagnos, men inte gnäller hon över det, eller har tagit sig friheter och skyllt på sin diagnos.
Idioten däremot har beklagat sig över hur svårt han har det som lever med en fru och ett barn med adhd. Frun som dessutom har grov adhd och är bipolär, har jag för mig att han gafflade om. Detta innan sonen ens fått diagnos och T inte fick någon bipolärdiagnos heller, men då vart det snack om annat. Annars hade han ältat hur svårt och jobbigt han haft det pga bipolär fru mm

Han äcklar mig. Nu ska han mjölka bedragaren, vars snyfthistoria han själv delat på insta.. han ska minsann reda ut vilka fuffens affärer de sysslat med.

Vad är skillnaden mot det han själv pysslat med?
Citera
2022-01-26, 23:17
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Jag tycker inte deras barn verkar misskötta, tak över huvudet, mat på borde och barnen verkar glada. Man behöver inte ha en villa på 200 kvm, 3 bilar och åka utomlands 1 gång/år för att ha en bra barndom. Kvalitet är viktigare än kvantitet.
Finns många rikemans ungar som får allt de pekar på som är olyckliga i livet för att föräldrarna aldrig är närvarande, sen finns det barn till ensamstående mammor som lever på förtidspension/sjukpenning som är lyckliga trots att de inte har allt.

Jag håller däremot med att T troligen är medberoende, och om hon skaffade sig ett heltidsjobb och lämnare Rask skulle hon klara sig mycket bättre.

Och att det stora problemet för dem är Rask som drar ner hela familjen. Han spenderar pengar de inte har, bidrar inte med någon inkomst, han är en vandrande dyr utgift.
Det menade jag inte, materialism kan aldrig ersätta kärlek; aldrig.

Däremot förtjänar barnen en trygg uppväxt utan stressen och pressen från föräldrarnas vuxenproblem som tyvvär drabbar barnen.

Det finns 3 stycken uppdrag varje förälder måste uppfylla för att vara en bra förälder och förebild och det är följande.

* Tak över huvudet (knappt, utan T eller allmosor från Alf skulle det aldrig vara möjligt).

* Kärlek (Rask kan inte ge genuin sådan, det är ett som är säkert, det har med hans personlighetsstörning att göra).

* Mat i magen (samma sak där, visst ungarna behöver inte gå hungriga som Afrikanska barn men dom får en skitkost som finansieras till största delen av T och Rasks släkt).

Rask är i min bok en riktig skitfarsa som inte uppfyller majoriteten av sina 3 uppdrag som förälder och med tanke på vad han gjort för familjen, både ekonomiskt och hänga ut dom på yt förtjänar han inget bättre än att sova i en hundgård och äta hundmat dagligen.
Citera
2022-01-26, 23:20
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Precis, det är tragiskt.
Den som borde skämmas, CarkFredrik, är för självgod och för dum att ens se sin skuld i varför livet blivit som det är.
Jag har länge hävdat att T utsätts för psykisk misshandel.
Hon är den som har en diagnos, men inte gnäller hon över det, eller har tagit sig friheter och skyllt på sin diagnos.
Idioten däremot har beklagat sig över hur svårt han har det som lever med en fru och ett barn med adhd. Frun som dessutom har grov adhd och är bipolär, har jag för mig att han gafflade om. Detta innan sonen ens fått diagnos och T inte fick någon bipolärdiagnos heller, men då vart det snack om annat. Annars hade han ältat hur svårt och jobbigt han haft det pga bipolär fru mm

Han äcklar mig. Nu ska han mjölka bedragaren, vars snyfthistoria han själv delat på insta.. han ska minsann reda ut vilka fuffens affärer de sysslat med.

Vad är skillnaden mot det han själv pysslat med?
Om hon utreds för bipolär borde de väl känna igen symtomen och vilja utreda honom? för jag börjar känna mig mer och mer säker på att han är bipolär. Och då finns det hjälp att få så han kan få ett fungerande liv.

Och om hon har grov adhd och har så mycket problem pga det (enligt rask), och ändå är det hon som håller ihop och ser till att familjen överlever, medans han ligger i sängen, gråter, tycker synd om sig själv, men vill inte ta tag i sitt liv. Han ska vara hennes stöd i livet, inte tvärt om.

Om han är så grovt psyksjuk som han påstår kan han gå i terapi, 3 samtal/vecka i 1 månad, sedan borde han ha fått verktyg att hantera de värsta problemen och då kunna börja jobba.
Men nej, han ligger månad efter månad, år efter år, i sängen och tycker synd om sig själv. Medans familjens ekonomi går åt helvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in