Citat:
Ursprungligen postat av
Dopy
Jag tycker inte deras barn verkar misskötta, tak över huvudet, mat på borde och barnen verkar glada. Man behöver inte ha en villa på 200 kvm, 3 bilar och åka utomlands 1 gång/år för att ha en bra barndom. Kvalitet är viktigare än kvantitet.
Finns många rikemans ungar som får allt de pekar på som är olyckliga i livet för att föräldrarna aldrig är närvarande, sen finns det barn till ensamstående mammor som lever på förtidspension/sjukpenning som är lyckliga trots att de inte har allt.
Jag håller däremot med att T troligen är medberoende, och om hon skaffade sig ett heltidsjobb och lämnare Rask skulle hon klara sig mycket bättre.
Och att det stora problemet för dem är Rask som drar ner hela familjen. Han spenderar pengar de inte har, bidrar inte med någon inkomst, han är en vandrande dyr utgift.
Det menade jag inte, materialism kan aldrig ersätta kärlek; aldrig.
Däremot förtjänar barnen en trygg uppväxt utan stressen och pressen från föräldrarnas vuxenproblem som tyvvär drabbar barnen.
Det finns 3 stycken uppdrag varje förälder måste uppfylla för att vara en bra förälder och förebild och det är följande.
* Tak över huvudet (knappt, utan T eller allmosor från Alf skulle det aldrig vara möjligt).
* Kärlek (Rask kan inte ge genuin sådan, det är ett som är säkert, det har med hans personlighetsstörning att göra).
* Mat i magen (samma sak där, visst ungarna behöver inte gå hungriga som Afrikanska barn men dom får en skitkost som finansieras till största delen av T och Rasks släkt).
Rask är i min bok en riktig skitfarsa som inte uppfyller majoriteten av sina 3 uppdrag som förälder och med tanke på vad han gjort för familjen, både ekonomiskt och hänga ut dom på yt förtjänar han inget bättre än att sova i en hundgård och äta hundmat dagligen.