2021-12-17, 06:53
Medlem
- Ja hejsan mitt namn är Carl Fredrik Alexander RASK, jag har en utav Sveriges största youtubekanaler, idag ringer jag till dig med ett kanon erbjudande.

Kunden: nej tack vi ska inget ha!

Rask: sa jag att jag hade en väldigt stor youtube kanal? Så mitt erbjuda…

Kunden: men jag ska inte ha något *klick*

Rask: *rask startar kameran* goddag alla mina framstjärtar idag ska vi prata om vett och hur fan folk beter sig, men först en snus. Som ni alla vet så har jag börjar jobba som säljare, jag prata nyss med Berit och hon hade ett fruktansvärt dåligt bemötande *klippet håller på i 32 min till*

Ser framemot arbetarbaronens jobb vloggar.
Citera
2021-12-17, 07:04
Moderator
pewpews avatar
Nu får det blir skärpning! Vill ni gnabbas gör det i PM men i tråden håller vi oss till TOPIC. Varningar utdelade, OT rensat.

/Mod
Citera
2021-12-17, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer
Parfymerna ligger på 975kr dom nya oljorna 389 kr 30 ml, ett jävla skämt 😂, ingen seriös användare av skäggprodukter skulle lägga dom pengarna på så små flaskor i längden. Och vem skulle lägga nästan 1000 kr på en parfym som han alltid framställt som en parfym som inte kan bäras av vem som helst och att dom är väldigt speciella osv.

Jag vet att han har sin rabatt men det framkommer ju ingenstans hur man tar del av den? Måste man ha en kod? Vad är koden?
Jag är blockad på hans IG, de är kanske där man får den?
Och det är det sjukaste erbjudandet jag sett, personligen hade jag föredragit procent rabatt på hela köpet eller köp 3 få en gratis osv, det blir ju billigare att bara köpa 3 produkter än att köpa 3 och en till och få en fattig 100lapp i rabatt.

Oj, A du ser. Skönt att spara en hundring då. Det ger ju en rabatt på runt 0.5% då. Vilket jävla skämt!
Citera
2021-12-17, 08:25
Medlem
massuppfittarens avatar
Nu känns det som att han ljugit igen va? Han visade siffror på att ha sålt för totalt ~57 000 kr. Men lät det inte väldigt annorlunda nyligen?
Citera
2021-12-17, 08:34
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Han har väl en varningstriangel på hans namn på mrkoll.se och ratsit där vissa kollar innan man anställer nån så att det inte är en skurk som man anställer som sen skapar problem i företaget.

Rask är uthängd som en kriminell där genom varningstriangeln så han kan väl lika bra avtjäna fängelsestraff och behålla ansiktstatueringarna eftersom han får nog inget jobb nånsin efter sina brott på internet och mr kolls förmåga att hänga ut kriminella stygga människor som aldrig ska få ses som normala igen.
Det första är väl en snabb googling, det kommer bli lite knepigt att bortförklara hans beteende, det finns väl dokumenterat, nu även från barndomen..
Citera
2021-12-17, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Nu känns det som att han ljugit igen va? Han visade siffror på att ha sålt för totalt ~57 000 kr. Men lät det inte väldigt annorlunda nyligen?

När han gjorde sin comeback till tråden för en månad sen (tror jag) så visade han en print där det stod 54 000:- omsättning har jag för mig. Så nu går det trööööögt.
Citera
2021-12-17, 08:37
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmasen7
Oj, A du ser. Skönt att spara en hundring då. Det ger ju en rabatt på runt 0.5% då. Vilket jävla skämt!
Men hörrni, firman bjuder alltid på fri frakt, vilken deal!
Citera
2021-12-17, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren

Det stämmer, i denna video så säger han att dom omsatt 50,5k, han rättar sig själv sen och säger ”nej inte omsatt, vi har sålt för 50,5k” . Han kommer sen in i tråden och vevar när folk ifrågasätter hans försäljning, då laddar han upp en bil med text omsättning 57k (det är ju några månader från videon släpptes till nu).
Men han ljuger alltså i denna video och försöker få det att låta bra och sen gör en video igår där det klart och tydligt står att det är omsättning. Så det har inte gått så bra som företagsbaronen försöker få det som.

49:50 in i klippet
https://youtu.be/cuNztWVAlGQ
Citera
2021-12-17, 08:55
Medlem
Entjockbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Herregud, telefonförsäljarjobb? Jaja, okej, det är väl bättre än inget, men helvete vad han kommer bränna ut sig själv. Det är ett oerhört psykiskt påfrestande yrke.

Nja, det ganska lätt faktiskt. Jobbade med det på kvällar i början av 2000-talet några kvällar 18-21. Det var enkla pengar, på 3h drog man in lätt 1k på sälja barnförsäkringar. Ibland blev det 2k.

Man märkde direkt de som inte var intresserade och ringde ny. Efter det blev det några öl med arbetskamraterna vilket var trevligt sätt avrunda kvällen på.
Citera
2021-12-17, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Entjockbanan
Nja, det ganska lätt faktiskt. Jobbade med det på kvällar i början av 2000-talet några kvällar 18-21. Det var enkla pengar, på 3h drog man in lätt 1k på sälja barnförsäkringar. Ibland blev det 2k.

Man märkde direkt de som inte var intresserade och ringde ny. Efter det blev det några öl med arbetskamraterna vilket var trevligt sätt avrunda kvällen på.

Känner igen mig på pricken, sålde dock annat. Det var även en annan tid, det var lättare att vara telefonförsäljare då. Nu har alla internet kan själva hitta bra erbjudande, mycket scam utförs nu för tiden via telefon vilket ökat att man inte köper saker via telefon. Sen är det ett perfekt jobb för sociala 18-22 åringar. Rask kommer in som 31 år utan någon som helst sociala egenskaper då dom senaste 6 åren spenderats i sovrummet. Att vara försäljare är som du säger att känna/läsa av, rask saknar helt den egenskapen, han sa även i en live nydlingen när någon kläckte denna idé att ”Tro det eller ej men jag har väldigt svårt att prata med folk på telefon, jag måste mentalt förbereda mig i flera dagar”, säg det till rekryterings ansvariga så ska vi se. Han har även sagt ”att det vore ju inte schyst mot arbetsgivaren att anställa någon som inte kan jobba”, men söker då ett jobb som han redan sagt att han inte klarar av.
Citera
2021-12-17, 09:20
Medlem
Entjockbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer
Känner igen mig på pricken, sålde dock annat. Det var även en annan tid, det var lättare att vara telefonförsäljare då. Nu har alla internet kan själva hitta bra erbjudande, mycket scam utförs nu för tiden via telefon vilket ökat att man inte köper saker via telefon. Sen är det ett perfekt jobb för sociala 18-22 åringar. Rask kommer in som 31 år utan någon som helst sociala egenskaper då dom senaste 6 åren spenderats i sovrummet. Att vara försäljare är som du säger att känna/läsa av, rask saknar helt den egenskapen, han sa även i en live nydlingen när någon kläckte denna idé att ”Tro det eller ej men jag har väldigt svårt att prata med folk på telefon, jag måste mentalt förbereda mig i flera dagar”, säg det till rekryterings ansvariga så ska vi se. Han har även sagt ”att det vore ju inte schyst mot arbetsgivaren att anställa någon som inte kan jobba”, men söker då ett jobb som han redan sagt att han inte klarar av.
Jo Rask har inte riktigt den sociala biten men han har munnläder.

Ofta hade man redan tagit någon öl innan jobbet började så de där 3h gick fort. Vi hade roligt också på jobbet, mycket skratt och skämtande mellan samtalen. Som du säger detta var innan internet var stort, nu är det nog mycket svårare. Om folk känner igen honom kan det ibland kanske vara till en fördel att snacka med en "kändis", kan också vara nackdel.

Hur tror du folk reagerar när de märker det är "Rask" som ringer och vill sälja städtjänster? Alltså om de hört talas om honom.
Citera
2021-12-17, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Entjockbanan
Jo Rask har inte riktigt den sociala biten men han har munnläder.

Ofta hade man redan tagit någon öl innan jobbet började så de där 3h gick fort. Vi hade roligt också på jobbet, mycket skratt och skämtande mellan samtalen. Som du säger detta var innan internet var stort, nu är det nog mycket svårare. Om folk känner igen honom kan det ibland kanske vara till en fördel att snacka med en "kändis", kan också vara nackdel.

Hur tror du folk reagerar när de märker det är "Rask" som ringer och vill sälja städtjänster? Alltså om de hört talas om honom.

I rask fall är det negativt och bli igenkänd. Samir badrum är det nog positivt att vara känd och vara säljare som mäklare.

Det är även ett jobb som jag inte skulle ta för att försörja 3 barn och betala hyra med, alldeles för mycket press för att få sin provision och räkna med det.
Som 18 åring var det en bra boost i kassan när man bodde hemma med noll utgifter men ett jävla uteliv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in