2021-10-05, 11:29
Medlem
Vad gör rasks tråd så långt ner? Den ska ju alltid ligga högst upp i Youtubers hörnan på forumet.
Citera
2021-10-05, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
Vad gör rasks tråd så långt ner? Den ska ju alltid ligga högst upp i Youtubers hörnan på forumet.
Hans tråd ligger alltid på populära ämnen, bara för någon vecka sedan hade han 3 miljoner views, nu +60k.

Känns bra att denna tråd hjälper Baronen att ställa mat på bordet, utan oss skulle familjen gå hungriga, så ja vi är vardagshjältar hela bunten.
Citera
2021-10-05, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pattknullaren
Hans tråd ligger alltid på populära ämnen, bara för någon vecka sedan hade han 3 miljoner views, nu +60k.

Känns bra att denna tråd hjälper Baronen att ställa mat på bordet, utan oss skulle familjen gå hungriga, så ja vi är vardagshjältar hela bunten.

Den skulle ha hjälpt om han började lyssna litegrann, men det gör han inte. Ingen skillnad när han lever sin egna värld.
Citera
2021-10-05, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kubeen
Den skulle ha hjälpt om han började lyssna litegrann, men det gör han inte. Ingen skillnad när han lever sin egna värld.
Det är konstigt att han hatar oss så mycket när allt vi vill är att hjälpa honom och familjen.

Men så länge Rask forsätter sitt självbedrägeri kommer det vara vi som är idioterna som ljuger det är därför tråden blir så rolig att följa.

Lajv ikväll?
Citera
2021-10-05, 13:02
Medlem
Citat:

Problemet är att Rasks personlighet är sådan att han anser att han alltid har rätt. I alla fall när det kommer till vanliga svennebanan. Rask anser att han är lite bättre än dessa, så deras råd är inte värda att ta på allvar. Det krävs att någon Rask ser upp till kommer med tips. Skulle Joakim Lundell säga till Rask att det kanske är bäst att lägga influencerdrömmarna åt sidan till du kommer på fötter, då tror jag Rask hade tänkt över det.

Rask tycker folk som tittar på honom är lite dummare än honom. Lägg märke till hur han berättar, så här är det! Folk som har en åsikt om det han gör har ingen rätt att ifrågasätta honom, för Rask tycker sig stå över de här människorna och anser att åsiktsfriheten bara sträcker sig till viktiga människor, till vilka han hör.

Rask är fullkomligt inkapabel att ta emot kritik. Det gör att det är svårt för honom att föra sig i den verkliga världen. Kritiken som framförs består ofta i helt vanliga normer, värderingar och hyfs, som gemene man följer. Såsom att vara ödmjuk, inte skryta, sluta vara självgod, etc. Att Rask inte kan ta det till sig är egentligen ett rejält handikapp. Det är faktiskt ganska synd om honom.
Citera
2021-10-05, 13:02
Medlem
4608s avatar
Citat:
T verkar ju vara den med lite ansvar i sig. Men det försvinner lite med Raskens lata mentalitet. Men hon tycker jag borde ta till sig lite av vad som sägs här. Även fast hon kanske inte är den mest slipade diamanten där ute.
Citera
2021-10-05, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4608
T verkar ju vara den med lite ansvar i sig.
Det trodde jag också tills det visade sig att hon sitter på en kvarts miljon i skuldsaldo hos kfm.

Paret skulle behöva hjälp av experterna från lyxfällan och samtalsterapi.

Jag tror tyvvär varken T eller R nått sin botten ännu och det är väl tragiskt nog det som krävs innan dom kan resa sig som en fenix ur elden.
Citera
2021-10-05, 13:16
Medlem
Haubits77Bs avatar
Synd att man inte får betalt per inlägg om en själv på Flashback.
Skulle Rask få 1 krona per inlägg i honom i denna tråd så skulle han idag vara uppe i ungefär vad en arbetslös med a-kassa får före skatt per månad.

Då hade familjen åtminstone fått en "normal" ekonomisk månad. Då menar jag alltså normal för en arbetslös.

Enligt Rädda Barnens definition av "barnfattigdom" så lever barn i detta om en familj med 2 vuxna och 2 barn har 19 000 kr i månaden eller mindre, och det EFTER SKATT!!!

Vad säger vi då om familjen Rask med 2 vuxna och 3 barn?
Citera
2021-10-05, 13:20
Medlem
Citat:
Det trodde jag också tills det visade sig att hon sitter på en kvarts miljon i skuldsaldo hos kfm.

Jag tror tyvvär varken T eller R nått sin botten ännu och det är väl tragiskt nog det som krävs innan dom kan resa sig som en fenix ur elden.

Jag har varit inne lite på det förr… Jag tror att detta är ingenting jämfört med hur det kommer se ut om några år. Något säger mig att han Rask kommer göra något helt sinnessjukt som att ärva alla Alfs pengar och köpa sig själv en present för att han kämpat så hårt och förtjänat det.ge snubben 5 miljoner han hade varit i samma sits som idag i slutändan
Citera
2021-10-05, 13:24
Medlem
4608s avatar
Citat:

Till hennes försvar så kan ju faktiskt skulderna vara pga Rask. Hon är ju den som jobbat och burit det tyngsta lasset medan Rasken har larvar sig på Youtube i flera år.
Citera
2021-10-05, 13:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Till hennes försvar så kan ju faktiskt skulderna vara pga Rask. Hon är ju den som jobbat och burit det tyngsta lasset medan Rasken har larvar sig på Youtube i flera år.
På vilket sätt skulle det vara ett försvar om hon tillåter att han skuldsätter henne istället för att hon ställer krav på att han bär upp sin del för kostnaderna?
Citera
2021-10-05, 14:06
Medlem
Citat:
Jag har varit inne lite på det förr… Jag tror att detta är ingenting jämfört med hur det kommer se ut om några år. Något säger mig att han Rask kommer göra något helt sinnessjukt som att ärva alla Alfs pengar och köpa sig själv en present för att han kämpat så hårt och förtjänat det.ge snubben 5 miljoner han hade varit i samma sits som idag i slutändan
Det är det som är så hemskt, om Rask skulle ärva en miljon skulle den vara slut på några månader, han kan inte hålla i pengar, kanske för att han aldrig fått lära sig det, ingen ställer ju krav på honom.

Citat:
Enligt T började det med kreditshopping på zalando och det kan väl stämma men den skulden är en fis i rymden.

Hon har ett stort blancolån som gått till fogden och det tror jag hon tagit för att familjen ska överleva och kunna handla mat.

Men att leva på kredit kommer kosta henne väldigt mycket i framtiden och det verkar på hennes beteende som hon inte förstår allvarlet med att vara så pass skuldsatt.

Elonomin kommer inte heller bli bättre när hon börjar jobba för kfm kommer nypa typ halva lönen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in