Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-26, 11:03
Medlem
bowlingjockes avatar
Såg i senaste stories att nu har han börjat med förköp av sina produkter som tagit slut.
Sena leveranser från England, men dom är på väg.
Citera
2021-09-26, 11:04
Medlem
Intressant, då har han alltså manipulerat lagerstatusen. En ny lägstapunkt även för honom, hur fan kan någon ens våga beställa av ett sånt företag??

Edit: Såg att det var förbeställningar. Dock fram kom inte det på hemsidan när jag kollade, sjukt oseriöst...
Senast redigerad av Dawsoncreek 2021-09-26 kl. 11:06.
Citera
2021-09-26, 11:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bowlingjocke
Såg i senaste stories att nu har han börjat med förköp av sina produkter som tagit slut.
Sena leveranser från England, men dom är på väg.

Citat:
Ursprungligen postat av Dawsoncreek
Intressant, då har han alltså manipulerat lagerstatusen. En ny lägstapunkt även för honom, hur fan kan någon ens våga beställa av ett sånt företag??

Edit: Såg att det var förbeställningar. Dock fram kom inte det på hemsidan när jag kollade, sjukt oseriöst...
Jag är inte direkt orienterad på hans köpsida så undrar:
Innebär det att kunderna först får betala, sen beställer han hem varan?
Citera
2021-09-26, 11:29
Medlem
Baeverhojtaas avatar
Satt o glodde några gamla videos han gjort med LF.
Slog mig när de skulle till nått övergivet hus..
Har han lätt för att bli "Besatt" av saker/människor?
i den videon nämnde han "Bula" multum med gånger innan det ens gått 2 min av videon.
"Och bula"
"Var ska ni andra sitta, Jag och bula tar soffan"

Osv..
Citera
2021-09-26, 11:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baeverhojtaa
Satt o glodde några gamla videos han gjort med LF.
Slog mig när de skulle till nått övergivet hus..
Har han lätt för att bli "Besatt" av saker/människor?
i den videon nämnde han "Bula" multum med gånger innan det ens gått 2 min av videon.
"Och bula"
"Var ska ni andra sitta, Jag och bula tar soffan"

Osv..
Vad/vem är "bula"?
Citera
2021-09-26, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmasen7
Hann någon ställa frågor till T innan kommentarerna blev bort plockade om hennes skulder och ekonomi?

Kan dom köra en fuling, att de kanske kommer någon Swish men dom redovisas inte på listan? Man håller det för sig själv?

Tror det hade klagats en del att deras namn inte kom upp på listan när dom donerat. Det har även slutat skrivas i chatten ”kolla Swish”. Så donationer har nog bara avtagit. Kanske ska göra en test och skicka en 10a för att se hur snabbt namnet åker upp på listan.
Citera
2021-09-26, 11:37
Medlem
Baeverhojtaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad/vem är "bula"?

Någon från Landskrona, Hänger med Emilush & Co
Videon jag menade.

https://www.youtube.com/watch?v=IQgD...b_channel=RASK
Citera
2021-09-26, 11:47
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
En sak har slagit mig med Rasks kanal, ni får säga om jag är ute och cyklar eller inte.

På många populära Youtube-kanaler börjar tittarna i kommentarerna kommunicera med VARANDRA. På Rasks kanal försöker tittarna kommunicera med Rask. ”Ååååå vad myyysigt ni har det!!!!”

Kan det vara så att nästan ingen längre är intresserad av det faktiska innehållet i hans klipp? Kan det vara så att allting handlar om att överösa antingen kärlek eller avsky? Att folk kommenterar för att supporta eller kritisera och inte ens tittar på klippen?

Jag vet inte, men jag tror det finns nåt här.
Citera
2021-09-26, 11:56
Medlem
CarIsbergs avatar
Citat:
Korrekt micro. Affärsmodellen kallas dropshipping.

"Dropshipping är enkelt förklarat en affärsmodell som möjliggör att driva e-handel utan att ha ett eget varulager. Produkterna skickas istället direkt från tillverkaren eller distributören till slutkunden."
Citera
2021-09-26, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
En sak har slagit mig med Rasks kanal, ni får säga om jag är ute och cyklar eller inte.

På många populära Youtube-kanaler börjar tittarna i kommentarerna kommunicera med VARANDRA. På Rasks kanal försöker tittarna kommunicera med Rask. ”Ååååå vad myyysigt ni har det!!!!”

Kan det vara så att nästan ingen längre är intresserad av det faktiska innehållet i hans klipp? Kan det vara så att allting handlar om att överösa antingen kärlek eller avsky? Att folk kommenterar för att supporta eller kritisera och inte ens tittar på klippen?

Jag vet inte, men jag tror det finns nåt här.

Du är definitivt något på spåren. Baserat på tittarsiffrorna så är det bara hans die-hard fans som är kvar på kanalen (tillsammans med dom som kritiserar honom), och för dom så kvittar ju innehållet. Det finns inget intresse för Rask längre, tyvärr, och det måste han inse. Han har dödat sin kanal.

Med det sagt så ville ju Jockiboi prata med honom igår, och om det handlar om en potentiell medverkan i ett program så kan Baronen kanske få ett litet uppsving iallafall!
Citera
2021-09-26, 12:06
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av CarIsberg
Korrekt micro. Affärsmodellen kallas dropshipping.

"Dropshipping är enkelt förklarat en affärsmodell som möjliggör att driva e-handel utan att ha ett eget varulager. Produkterna skickas istället direkt från tillverkaren eller distributören till slutkunden."
Vad jag förstått så är det inte riktigt dropshipping det handlar om, utan han har bara bestämt sig för att ta ut förskott på varor som är försenade(eller så har han helt enkelt glömt att beställa, vilket nog är mer troligt).

Edit: stavfel
Citera
2021-09-26, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Froge
Med det sagt så ville ju Jockiboi prata med honom igår, och om det handlar om en potentiell medverkan i ett program så kan Baronen kanske få ett litet uppsving iallafall!

Tror det har med kryssning att göra, tror det är någon spökkryssning, Thomas och Carina skulle också med. Men rask vågade inte följa med på kryssningen och vara med andra människor, sen med Estonia i tankarna och vädret ute osv, riktig fjolla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in