2021-08-27, 02:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Tråden avhandlar Rask och jag trodde man fick skriva om allt som avhandlade Rask. Jag trodde det där med den fulla kvinnan som kom över till honom var allmängods och att deras förehavanden t.o.m. gick till rättegång och således borde vara allmänna uppgifter att hämta ut rättegångsprotokoll etc.

Men rätta mig om jag har fel. Jag kanske inte får skriva om denna kvinna i Rask-tråden. I så fall får moderatorerna radera mina inlägg.

Jag ber om ursäkt om jag trampat någon på tårna.
Självklart är det okej att skriva om brotten han fällts för. Jag uppfattade det som att du svamlade runt om annat.
Gällande att begära ut saker kan du dock enbart få en kortversion eftersom man på begäran av Rask själv sekretessbelagt det mesta från rättegången ....
Ska vi ta en gissningslek på vilka/vem Rask ville skydda?
Citera
2021-08-27, 02:23
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Självklart är det okej att skriva om brotten han fällts för. Jag uppfattade det som att du svamlade runt om annat.
Gällande att begära ut saker kan du dock enbart få en kortversion eftersom man på begäran av Rask själv sekretessbelagt det mesta från rättegången ....
Ska vi ta en gissningslek på vilka/vem Rask ville skydda?

Jag har inte svamlat. Jag får skriva om vad jag vill som avhandlar ämnet i tråden. Du kanske kan hjälpa mig friska upp mitt minne förresten? Jag har inte läst denna tråd på ett par år. Det kanske du har. Var det inte någon i rättegången mot Rask som hade just hävdat något liknande det jag tidigare skrev om; alltså att hen nekade att hen hade skrivit det hen de facto hade skrivit med sitt internetalias, med förevisning att hen delade sitt internetkonto tillika internet-alias med flera andra personer.

Det var mest det JAG mindes från Rask-saken. Inte att han har adhd och sånt. Jag minns bara den där personen som ljög om sitt internet-liv och skyllde på att andra använt hens konto. Det var det jag tyckte var så patetiskt. Att man inte kan stå för vad man skriver alltså.
Citera
2021-08-27, 06:15
Medlem
Viper08s avatar
Hur gick tiggeriet igår kväll, tyvärr eftersom att jag går upp 05 på morgonen för att åka och jobba så missar jag alltid dessa freakshows. Brukar väl klirra bra i kassan när båda sitter i liven.
Citera
2021-08-27, 07:17
Medlem
Han säger i videon att det var jätte jobbigt att åka till Ulf, han hade skjutit på det flera gånger, pga hans psykiska ohälsa. Hur i helvetet ska han kunna vara med på youtube racet där han ska vara front man och gå runt till alla människor, kommer han lägga sig på marken med panik attack. Det är sånt jävla skitsnack om hans psykiska ohälsa, allt som är kul går bra och så fort någon ber han skaffa ett jobb då klarar han inte vardagen längre, jävla parasit och hycklare. Du mår säkert skit, men det är pga av den situationen du satt dig och din familj i och att du inte kan ta ett kneg.
Citera
2021-08-27, 07:21
Medlem
Från senaste videon: ”Mina barn har det jättebra! De har kläder på kroppen, tak över huvudet och mat i magen.”
Ja och så tvingas de leva bland svartmögel och framförallt dottern som var prematurfödd och hade därför extra känsliga lungor vid födseln, jättebra Rask!
Citera
2021-08-27, 09:09
Medlem
B´stards avatar
Lögnerna fortsatte såklart, nu hade han jobbat nonstop i 10 år sedan han hoppade av skolan vid 16 års ålder. Men ändå går han på soc vid 20-21 års ålder och frågar FB efter vad han ska driva för företag...

Ingenstans i hans gamla bloggar eller vloggar så nämns det att han jobbat mer än tillfälliga timjobb o liknande.

Även om han inte klarar av ett jobb så borde han rimligen sikta på att bli förtidspensionär eller liknande - det är iallafall en stadig inkomst... ...istället för att leva kvar i tron att han ska livnära sig på skäggoljor.
Citera
2021-08-27, 09:17
Medlem
Skäggoljor som passar lika bra för kvinnor?
Citera
2021-08-27, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viper08
Hur gick tiggeriet igår kväll, tyvärr eftersom att jag går upp 05 på morgonen för att åka och jobba så missar jag alltid dessa freakshows. Brukar väl klirra bra i kassan när båda sitter i liven.
Eftersom jag börjar senare brukar jag kunna kolla lite.

Swishen gick trögt och det diskuterades fredagsmiddag, Therese bryr sig inte och säger att hon kan äta korv & makaroner jämt, vilken gourmand..

Paret diskuterade också Baronens nya drama, håller han på att göra sig Persona non grata med hela Lundell familjen nu?
Citera
2021-08-27, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Skäggoljor som passar lika bra för kvinnor?

Det är inte vad han har sagt..
Han säger att oljorna är bra för hud och hår, vilket stämmer.
Citera
2021-08-27, 10:35
Medlem
Bajsbaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Tessan var väl påväg att leta lägenhet för att ta steget och lämna krokodiltårsbebisen, tror att en till bebis var raskrns enda sätt att hålla henne kvar, dessutom skulle han kunna dra nytta av gravidvlogg mm
Pinsamma jävla människa som livesänder, gnäller över kall takeaway, inget snus mm, när senaste skulle födas. Allt fokus på hans välmående.
Han är äckligt genomskinlig.

Det han gjorde mot Ulf, som han försökte rättfärdiga med att det var Ulf som kom med ideen, är sämsta lögnen. De som såg hans första video, minns, någon som sparade ner den?
Brottet rask begår genom sitt handlande är ocker.
Ulf är fritt villebråd för baronen. Glädjande dock att inte ens hans mest hardcore följare i tråden ställer sig bakom utnyttjandet av Ulf.

För att sätta det i kontext:
Lek med tanken att baronens farfar en dag kom på tanken att han vill ge tillbaka till baronens följare. Han är villig att dela ut en halv mille. Tror ni baronen hade nappat på det direkt och tyckt att det var en skitbra idé? Baronens arv minskar avsevärt, men det är Alfs pengar och han bestämmer!

Min uppfattning är att det dels aldrig skulle hänt då Alf mig veterligen inte är psykiskt instabil, men även för att baronen aldrig skulle tillåta att arvet minskade.

Kom ihåg hur ofta han utnyttjat sina följare. Kort lista nedan.
1. Den gången han sålde sitt gamla instagramkonto med flera tusen följare för 8000 kr. Sålde ut sina följare för en spottstyver.
2. Den gången han köpt zigenarmercan och yrade om hur fantastiskt bra bilfirman var, "detta är ABSOLUT INTE ett samarbete, utan en genuin rekommendation från min sida". Vad erkände han ett par månader senare? Jo, att det visst var en del han slutit med bolaget. Han pratar gott om dem i utbyte mot rabatt på bilförsäljningen.
3. Hundköpet är en klassiker. Samla in pengar till en hund för att barnen ville ha en. Vi vet alla hur det slutade.

Listan kan göras lång. Ulf kvalar definitivt in på listan.
Citera
2021-08-27, 11:10
Medlem
Har han jobbat hårt i 10år som han säger så stämmer det, för Alexander har väl aldrig ljugit?!

Alexander, om du nu mår så jävla dåligt varför spelar du in en video och svara Chrille? Varför ringer du inte han och tag det off cam? Det är ytterligare saker som talar emot allt vad du sitter och säger att du mår så dåligt och jada jada. Du ser en chans att få ett klipp på kanalen som du vet kommer sälja. Det får man ge dig. Men allt hitte på du kör med varannan vecka är ingen mer än dina efterblivna fans som tror på… För det är samma gäng som kommenterar dina videos som hänger i din live, den ene dummare än den andra.

Ja nu kom jag på det, antigen går du med i i sekt eller så startar du upp en ny och tar dyra medlemsavgifter. För den inre kretsen du har med Uffe i spetsen har du lindat runt ditt lillfinger.

Du pratar emot dig själv i dina videos, ni har inget med mitt privat liv att göra säger du för att 10 sekunder senare så berättar du allt… Ta på dig blåstället din jävla tomte! Fan nu blir man arg på riktigt!

Du verkar ta mig fan dum i huvud på riktigt. Tråkigt men sant.

Till T, stick fort som fan. Å med det menar jag inte att Alexander inte ska få träffa sina barn, för där är du nog en så god pappa du kan. Men Therese du kan hitta en bättre man som kan ge dig mer i livet.
Citera
2021-08-27, 11:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Jag har inte svamlat. Jag får skriva om vad jag vill som avhandlar ämnet i tråden. Du kanske kan hjälpa mig friska upp mitt minne förresten? Jag har inte läst denna tråd på ett par år. Det kanske du har. Var det inte någon i rättegången mot Rask som hade just hävdat något liknande det jag tidigare skrev om; alltså att hen nekade att hen hade skrivit det hen de facto hade skrivit med sitt internetalias, med förevisning att hen delade sitt internetkonto tillika internet-alias med flera andra personer.

Det var mest det JAG mindes från Rask-saken. Inte att han har adhd och sånt. Jag minns bara den där personen som ljög om sitt internet-liv och skyllde på att andra använt hens konto. Det var det jag tyckte var så patetiskt. Att man inte kan stå för vad man skriver alltså.
Hur kan du minnas något som helst från rättegången?
Var du där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in