2021-08-08, 16:01
Medlem
Det verkar som att beställningarna börjar ta slut, för att locka till sig fler köpare så ökar han rabattkoden, rätt ruttet för dom som var dom första kunderna att inte få ta del av en bättre deal. Sjukt också att han står fast vid att det är en dunder deal när han lagt på 130 Kr på Priset, det anser inte jag vara en dunder deal. Scam scam scam.
Citera
2021-08-08, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Klart att det är en scam där han betalar för normalprisade vaxer för att sen lägga på mer än dubbla priset när han själv säljer det. Kanske inte scam men självklart så är det minimal effort för att maximize profits i det extremt korta loppet innan kunderna märker att dom blivit lurade.

Hade han däremot tagit rimliga priser så hade han säkert kunnat bygga upp en trygg inkomst på återkommande kunder.

Han gör reklam för ett skäggvaxföretag som låter honom sälja deras skäggvax för mer än det dubbla priset i utbyte mot att Rask gör reklam för deras företag som har billigare och troligen bättre vax.

Konstigt affärs samarbete minst sagt. Som att dom är okej med att han blåser sina tittare genom att sälja deras produkter för ett högre pris efter att dom ändrat beskrivnigarna och klisterlapparna på flaskorna.
Hoppas Rask betalar dom bra för det eftersom dom sätter ju hela sin business på spel genom att dalta runt med oärligheter inom affärsvärlden där allt handlar om ärlighet.

"Naturliga Doftaromer" är vad kemikalier från ett labb har döpts till.. och det kan irritera men enligt Rask så är det inte så stor chans att det irriterar, men han var ändå tvungen att säga det eftersom hans kunder ska ha kemikalier i skägget efter att Rask har beskrivit det som "enbart ingridienser som är nyttiga för dig".

Företaget han köper av har inggenting med detta att göra och har inget ansvar.

Att Rask säljer deras produkter för dubbla priset är ingenting unikt. Whosale är oftast dyrare.

Han blåser inte sina kunder, och han gör inte heller något fel, han får sätta precis vilket pris han än vill. Det är kundens ansvar att sedan göra research.

Företaget sätter inte alls sitt spel på det, på vilket sätt då? Vem som helst kan köpa deras produkter och sälja det vidare.

Jag kan inte uttala mig om oljorna, men är det naturliga så är det inte keniskt på sättet du tror det vara. Som sagts innan av flera, produkten är bra, faktiskt väldigt bra. Problemet är priset och att han marknadsför det som stt ingenting finns i närheten av hans produkter, och att det är prisvärd.

12.6kr/ml när top off the top kostar ca 8-9kr/ml.
Citera
2021-08-08, 17:51
Medlem
Är det inte smaklöst att första videon Rask väljer att sälja in skäggoljan på är en video om en ung kvinnas försvinnande?
Citera
2021-08-08, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Är det inte smaklöst att första videon Rask väljer att sälja in skäggoljan på är en video om en ung kvinnas försvinnande?
För en normal människa är det smaklöst att utnyttja en stackares död för att marknadsföringen ska nå ut till en bredare publik.

Men Rask som byggt hela sin karriär på att hänga ut och förtala människor är det modus operandi.

Mycket konstigt företagande med individuella rabattkoder från dag till dag beroende på lagersaldot, men jag hade inte förväntat mig något annat från en bedragare som Bajsbaronen.
Senast redigerad av Pattknullaren 2021-08-08 kl. 18:10.
Citera
2021-08-08, 18:11
Medlem
Citat:

Ingen är förvånad när det gäller Alexanders agerande….

2 minuter av 8 är reklam för hans produkter. De övriga 6minuter är ju bara ett måste för han för att få 2 minuter reklam.
Senast redigerad av Fiskmasen7 2021-08-08 kl. 18:42.
Citera
2021-08-08, 18:13
Medlem
Hugin86s avatar
Hur många tror han bara slängt i lite dofter i sin CBD olja och nu kallar de för skägg olja ? Hade han inte ett väldigt stort parti med såna som han inte blev av med ? En liten tanken som slog mig :-D
Citera
2021-08-08, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hugin86
Hur många tror han bara slängt i lite dofter i sin CBD olja och nu kallar de för skägg olja ? Hade han inte ett väldigt stort parti med såna som han inte blev av med ? En liten tanken som slog mig :-D

Typ ingen, då han inte gjort så. Det är beställt ifrån ett annat företag. Mao det är whosale. Han köper in, klistrar på etikett, säljer vidare. Inget konstigt alls, bara att priset är 3x högre.
Citera
2021-08-08, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pattknullaren
För en normal människa är det smaklöst att utnyttja en stackares död för att marknadsföringen ska nå ut till en bredare publik.

Men Rask som byggt hela sin karriär på att hänga ut och förtala människor är det modus operandi.

Mycket konstigt företagande med individuella rabattkoder från dag till dag beroende på lagersaldot, men jag hade inte förväntat mig något annat från en bedragare som Bajsbaronen.

Bedragare hur?!?!
Citera
2021-08-08, 18:39
Medlem
Citat:

Om det stämmer är han ett större smuts än jag trodde, anhöriga till tjejen borde polisanmäla han. Karma kommer bita han i arslet och hans lilla hobby med att sälja vidare någon annans produkt kommer misslyckas. Mannen har verkligen noll spärrar, rask när du läser det här sätt dig in i situationen att Edward försvinner, ni är desperata ber folk om hjälp, någon ställer upp som har en viss räckvidd, men personen använder din sons namn för att sälja sin produkt, fattar du vilken sjuk människa du är? Förmodligen kommer du inte fatta det, och det är därför du har 1000+ sidor på Flashback och är den mest hatade ”kreatören” på youtube.
Citera
2021-08-08, 19:18
Medlem
Väldigt oförsiktig video från Rask. Man ska nog inte nämna en oskyldig individs privatliv och bekymmer om denne frivilligt stuckit. Denne har då inte bett om det - med eller utan föräldrarnas godkännande så är det ändå ett gränsfall till ett nytt förtal. Vi har inget med hennes liv att göra, hennes försvinnande, missbruk, återfall eller predikan om att barnet bör gå före hennes intressen eller vad det nu var som sades. Det ställer henne i sämre dager. Jag blev faktiskt lite chockad över den videon. Verkligen en stor risk för en frivillig flykt.

Och ni som gråter över produkten och återförsäljning.. driver ni egen bondgård och slaktar erat egna kött? Mjölken ni handlar för 9kr/litern har man köpt ifrån bonden för några tiotal ören. Ett påslag med över 1000% desamma gäller alla fabrikat och allt annat i en butik. Samt elektronik. Går ni runt hela dagarna o känner er bedragna o lurade? Jävla barnsak att gnälla över.
Citera
2021-08-08, 19:22
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Väldigt oförsiktig video från Rask. Man ska nog inte nämna en oskyldig individs privatliv och bekymmer om denne frivilligt stuckit. Denne har då inte bett om det - med eller utan föräldrarnas godkännande så är det ändå ett gränsfall till ett nytt förtal. Vi har inget med hennes liv att göra, hennes försvinnande, missbruk, återfall eller predikan om att barnet bör gå före hennes intressen eller vad det nu var som sades. Det ställer henne i sämre dager. Jag blev faktiskt lite chockad över den videon. Verkligen en stor risk för en frivillig flykt.

Och ni som gråter över produkten och återförsäljning.. driver ni egen bondgård och slaktar erat egna kött? Mjölken ni handlar för 9kr/litern har man köpt ifrån bonden för några tiotal ören. Ett påslag med över 1000% desamma gäller alla fabrikat och allt annat i en butik. Samt elektronik. Går ni runt hela dagarna o känner er bedragna o lurade? Jävla barnsak att gnälla över.

Allt det där gör jag, så jag kan gnälla hur mycket jag vill.
Citera
2021-08-08, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Allt det där gör jag, så jag kan gnälla hur mycket jag vill.

Vad bra, då vet du att det är väldigt vanligt med påslag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in