2018-01-27, 18:12
Medlem
Jag är kluven.

Jag står och väger om jag ska göra en donering eller ej. O ena sidan så måste sanningen fram. O andra sidan borde kvinnor ta större ansvar. Inte bara Heberlein. Hon är ett föredöme för kvinnor.

O andra sidan representerar hon Moderaterna som har flera brott på sina samvete p.g.a den politik som Nya moderaterna bedrivit under Reinfeldt. Och jag är inte övertygad om att Kristensson kommer ändra på denna. Jag misstänker att Kristensson bara är en ny Macron.
Citera
2018-01-27, 18:12
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coquille
Jag ser inga problem med öppna gränser och fri invandring, så länge staten inte lägger sig i
Du är alltså en ung man utan erfarenhet eller intresse för hur Sverige faktiskt fungerar i verkligheten, men med många dumma åsikter. Du gillar moderaterna. Det var ju spännande. Om du inte var så lat så kunde du försöka ta reda på hur mycket moderaterna gjorde under sin regeringstid för att införa hårdare straff eller stärka polisen. Svaret är: inte mycket.
Citera
2018-01-27, 18:15
Medlem
Citat:
Jag ser inga problem med öppna gränser och fri invandring, så länge staten inte lägger sig i (dvs inte ger några bidrag eller bostäder osv, utan låter invandrarna klara sig på egen hand).

Eller så skulle vi får ett Sverige med kåkstäder, hög kriminalitet (de måste försörja sig) och tiggare.

Att du inte ser problem med öppna gränser i en välfärdsstat beror nog på att du är antingen väldigt ung och okunnig. Eller naiv.

Att inte se problem med öppna gränser är det samma som att säga man är blind eller att man inte bryr sig.
Citera
2018-01-27, 18:22
Medlem
Ifatree-FUCK-YOUs avatar
Oh really? Man bryr sig mer om oskyldiga än att anklaga hela grupper för att vara mer våldtäcktsbenägna. Vilket skitsnack, fegt skitsnack dessutom. Väx upp, klipp er och skaffa riktiga jobb.

Vill man påstå att hela grupper av människor är mer övergreppsbenägna, stå för det då. Göm er inte bakom påhittad statistik, vill ni hävda fakta, bifoga länkar till var ni fått era fakta från.
Och påstå inte att ni smutskastar andra utifrån omtanke, klarar ni inte av att ösa er galla över människor utan att ursäkta er med att "Det är bara för att jag bryr mig om barnen/kvinnorna/arier/whatever..." så kan ni hålla igen.

Flashback är ett forum med högt i tak, det är den främsta anledningen till att jag ger mig in här ibland. Men högt i tak betyder inte att man får vräka ur sig vad som helst utan att bli motsagd. Anonymiteten är ingen ursäkt för att bete sig som en barnrumpa.
Citera
2018-01-27, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Du är alltså en ung man utan erfarenhet eller intresse för verkliga förhållanden, men med många dumma åsikter. Du gillar moderaterna. Det var ju spännande. Om du inte var så lat så kunde du försöka ta reda på hur mycket moderaterna gjorde under sin regeringstid för att införa hårdare straff eller stärka polisen. Svaret är: inte mycket.

He he, nä, jag är inte så ung längre men jag var helt riktigt MUFare i min ungdom.

Jag förstår helt ärligt inte vad du vill säga eller varför du angriper min politiska hemvist. Vad har det med ämnet att göra? Om du undrar vilket politiskt block som vill stärka polisen och införa hårdare tag mot brottslighet så är det inte vänstern i alla fall.

Det ska bli intressant att se vilka utspel partierna gör när Heberlein redovisar att nästan alla gruppvåldtäkter begås av folk med ursprung i Afrika och Mellanöstern.
Citera
2018-01-27, 18:25
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Du menar alltså att sossarna är villiga att ta ansvar? Det är den rådande politiken som är orsaken till att vi knappt har några industrier kvar i Sverige (Alla flyttar ut på grund av det orimligt höga skattetrycket).

Det är den nuvarande regeringen som låter alla asylsökande stanna i landet och ger dem bidrag, i stället för att slänga ut dem. Alliansen har i alla fall en tanke att varje individ är fri och ansvarig för sig själv. Att de tillät en galen invandring var så klart ett misstag, men vänstern hade knappast agerat annorlunda om de hade haft makten.

Sossarna var inte direkt drivande för att begränsa invandringen när de satt i opposition. De blev helt enkelt tvungna att bromsa utvecklingen för att inte gå mot katastrof. Alliansen hade gjort samma sak, helt enkelt för att kostnaderna skenade.

Det sossarna gjort under sina 4 år är att höja skatterna, sänka pensionerna, försöka begränsa välfärdsföretagens näringsfrihet, införa fler förbud och försöka styra människors liv på flera sätt.

Detta är dock inte relevant för ämnet. En grej som jag tycker är skrämmande är att vissa försöker (och lyckas med) att tysta forskare som vill redovisa fakta. Verkligheten går inte att manipulera, men en del verkar bli livrädda om verkligheten kommer fram.

Alla vet att ”ungdomar” från Afrika/Mellanöstern (eller är födda i Sverige men har föräldrar därifrån) står för 99% av alla personrån och allmänna svinerier, inklusive gruppvåldtäkter, men om någon vill redovisa detta i en forskningsrapport så blir hon direkt motarbetad.

Varför vill inte vänstern att folk ska få ta del av fakta?
Det var ju alltså högern som öppnade gränserna och sedan passivt såg på medan saker började haverera utan att kunna förmå sig till åtgärder, medan Löfven ju ändå till slut införde gränskontroller och annat som stabiliserade situation - till stor del för lite och för sent, men ändå mycket mer än vad Kristersson och alliansgänget förmådde.
Det var också högern, som ledde den största nedrustningen av svenskt försvar i modern tid, just som det säkerhetspolitiska läget började förändras, medan det var Löfven som har påbörjat det svåra arbetet att bygga upp försvaret igen.
Det var också högern som administrerade det utbildningspolitiska haveriet.
Med högern menar jag alltså här alliansen. Ni i pojkhögern måste inse att sådana som Bali och Heberlein är udda fåglar inom borgerligheten. Kristersson och de övriga är främst populistiska opportunister som duckar så fort besvärliga frågeställningar dyker upp. Heberleins statistik må vara intressant, men vänta er inte att sådana politiker som Kristersson och Lööf drar några slutsatser av den.
Citera
2018-01-27, 18:27
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Hur menar du nu?
Genom att stänga gränsen 2017 och bara släppa 100000 migranter?
Ja ungefär så... Åtgärderna kom för sent och var för begränsade, men har ändå lett till att den akuta krisen löstes. Alliansen hade aldrig gjort något sådant. De är ju inte ens intresserade av att bilda regering! Fattarinte att Heberlein engagerade sig i moderaterna av alla partier!
Citera
2018-01-27, 18:31
Medlem
Geordis avatar
Citat:
...
Jag ser inga problem med öppna gränser och fri invandring, så länge staten inte lägger sig i (dvs inte ger några bidrag eller bostäder osv, utan låter invandrarna klara sig på egen hand). Detta skulle få den naturliga följden att afrikaner och araber inte skulle söka sig till Sverige, för de skulle inte ha något att hämta här.
...
Det förutsätter att alla som väljer att flytta hit delar samma värderingar som dig. Annars är det bara att antingen demokratiskt eller genom våld för dem som kommer att ändra på spelreglerna*. Nyliberalism är en utopi som förutsätter att människor delar samma värderingar.

De som stödjer (västerländsk) liberalism är universellt sett en minoritet.

*Detta ser man redan i förorter där kvinnor rapporterar om religiösa män som försöker begränsa kvinnors frihet. Marockanska gatugäng är ett exempel på en grupp som uppehåller sig här utan statligt stöd.
Senast redigerad av Geordi 2018-01-27 kl. 18:40.
Citera
2018-01-27, 19:06
Medlem
Mess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Det var ju alltså högern som öppnade gränserna och sedan passivt såg på medan saker började haverera utan att kunna förmå sig till åtgärder, medan Löfven ju ändå till slut införde gränskontroller och annat som stabiliserade situation - till stor del för lite och för sent, men ändå mycket mer än vad Kristersson och alliansgänget förmådde.
Det var också högern, som ledde den största nedrustningen av svenskt försvar i modern tid, just som det säkerhetspolitiska läget började förändras, medan det var Löfven som har påbörjat det svåra arbetet att bygga upp försvaret igen.
Det var också högern som administrerade det utbildningspolitiska haveriet.
Med högern menar jag alltså här alliansen. Ni i pojkhögern måste inse att sådana som Bali och Heberlein är udda fåglar inom borgerligheten. Kristersson och de övriga är främst populistiska opportunister som duckar så fort besvärliga frågeställningar dyker upp. Heberleins statistik må vara intressant, men vänta er inte att sådana politiker som Kristersson och Lööf drar några slutsatser av den.

Sanningen att säga:

Reinfeldt Sparkade upp dörrarna och Löfven organiserade bidragen för invällarinvasionen.

Värst är sossarna som under sin mandatperiod fördärvat Sverige till oåterkallelig rövhålsstatus.
Finns helt enkelt ingen mandatperiod i hela Sveriges historia som varit så förödande och kommer dessutom gå till historien som "mandatperioden som utplånade Sverige". De har monterat ner hela välfärden och dessutom gjort Svenskarna pensionslösa, allt under en brinnande högkonjunktur som de slår sig för bröstet och medialt berömmer sig själva över den "minskande statsskulden".

Vänta bara och se, vi är bara i början av problemen med bostadsmarknanden.
När den har kraschat så är det över för Sverige.
Citera
2018-01-27, 19:15
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Ja ungefär så... Åtgärderna kom för sent och var för begränsade, men har ändå lett till att den akuta krisen löstes. Alliansen hade aldrig gjort något sådant. De är ju inte ens intresserade av att bilda regering! Fattarinte att Heberlein engagerade sig i moderaterna av alla partier!

Varför det? Hon vill ju inte ha minskad invandring. Skummade lite i Den banala godheten, kan inte se nånting om minskat flyktingmotagande. Såg intervjun som snubben jag alltid glömmer vad han heter gjorde med Heberlein, så jävla dumt alltså - inte Jens Ganman utan en annan profil, kommer på det snart. Han den skallige. Han ringde hem till Heberlein. Hon sa inte ett pip om minskad invandring. Riktad undervisning om värderingar. Jag tror att de som skickar pengar till Heberlein tror att hon ska bli mer emot invandring. Kanske hon blir, men i nu läget är hon inte det.
Moderaterna är främst för skattesänkningar och indragningar av olika typer av bidrag. Håll i hatten, inte bara bidrag till invandrare. Och Heberlein är väl något av en Thatcher.
Så nej det är inte alls konstigt att hon valde moderaterna. Kanske hon tar klivet över till sd - sossarna, aldrig.
Edit: Alltså Joakim Lamottes intervju.
Senast redigerad av Snopphanen 2018-01-27 kl. 19:48.
Citera
2018-01-27, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Jag är kluven.

Jag står och väger om jag ska göra en donering eller ej. O ena sidan så måste sanningen fram. O andra sidan borde kvinnor ta större ansvar. Inte bara Heberlein. Hon är ett föredöme för kvinnor.

O andra sidan representerar hon Moderaterna som har flera brott på sina samvete p.g.a den politik som Nya moderaterna bedrivit under Reinfeldt. Och jag är inte övertygad om att Kristensson kommer ändra på denna. Jag misstänker att Kristensson bara är en ny Macron.

Strunta i politiken och se det som ett forskningsprojekt. Heberlein har en doktorstitel och kan sin vetenskapsmetod.

Forskning först, förändring sen.

Hon ska låta granska sin studie, inte bara häva ur sig en massa data likt P Jonasson.
Citera
2018-01-27, 20:24
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av findus2017
Strunta i politiken och se det som ett forskningsprojekt. Heberlein har en doktorstitel och kan sin vetenskapsmetod.

Hon är teologie doktor i etik. Det är en doktorstitel som Flashback i andra sammanhang skulle göra narr av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in