2018-01-27, 15:45
Medlem
Det verkar ha sagts varken bu eller bä från ledande Moderater om partikollegans motgångar. Har ens Hanif Bali sagt ett knyst?
Kommer de uppburna nymornade "invandringskritikerna" Dahlberg, Apri, de på GP m.fl. att säga något till Heberleins försvar?
Citera
2018-01-27, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Hanif Bali och Ann Heberlein är redskap inom Moderaterna för de politiker, som orsakat problemen med denna ökade kriminalitet som importerats under alliansen.

Det är knappast Alliansen som är roten till problemet här. Jag gissar att du är född på 90-talet och tror att Alliansen har format samhället till det vad det är idag.

Sanningen är att Sverige har styrts av sossar under den större delen av det senaste århundradet. Det var en arbetarrörelse från början, men spårade ur totalt nån gång och har utvecklats till nån genus/invandrar/skattegalnings-rörelse i stället.

Alliansen höll bara fast vid vissa delar av sosse-politiken för att behålla regeringsställningen under ett par mandatperioder,för de visste att folk var alltför hjärntvättade för att kunna acceptera en verkligt liberal och moderat politik.

Det är sossarna och deras medlöpare miljöpartister och kommunister som bär ansvaret till hur samhället ser ut idag.

OK, Fredrik Reinfeldt var en riktigt kass moderatledare, men det är knappast hans fel att Sverige har gått åt helvete

Det är vänsterns fel.
Citera
2018-01-27, 16:26
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coquille
Det är knappast Alliansen som är roten till problemet här. Jag gissar att du är född på 90-talet och tror att Alliansen har format samhället till det vad det är idag.

Sanningen är att Sverige har styrts av sossar under den större delen av det senaste århundradet. Det var en arbetarrörelse från början, men spårade ur totalt nån gång och har utvecklats till nån genus/invandrar/skattegalnings-rörelse i stället.

Alliansen höll bara fast vid vissa delar av sosse-politiken för att behålla regeringsställningen under ett par mandatperioder,för de visste att folk var alltför hjärntvättade för att kunna acceptera en verkligt liberal och moderat politik.

Det är sossarna och deras medlöpare miljöpartister och kommunister som bär ansvaret till hur samhället ser ut idag.

OK, Fredrik Reinfeldt var en riktigt kass moderatledare, men det är knappast hans fel att Sverige har gått åt helvete

Det är vänsterns fel.
Mja - frågan är om det faktiskt inte är alliansen som har huvudansvaret för flera av Sveriges stora problem. Vad de invandrar-relaterade problemen beträffar så är det framför allt borgliga regeringar som öppnat gränserna på vid gavel - både regeringen Reinfeldt och regeringen Bildt. Löfven är ju faktiskt den som vidtog åtgärder - ehuru för sent och otillräcklige - för att reda ut situationen. Nedrustningen av försvaret och fördumningen av skolan är andra områden där särskilt regeringen Reinfeldt har det störst ansvaret, och där Löfvet och sossarna nu försöker reparera situationen.

Sådana som Heberlein och Bali är iochförsig intressanta personligheter, men inse att de är udda fåglar inom moderaterna - klicken runt Kristersson står för helt andra saker. Minns att Kristersson var minister under Reinfeldt, och är en av de huvudansvariga för de senaste årtiondets stora misstag inom svensk politik. För mig är det en gåta att moderaterna verkar ha så stort stöd. Sossarna har ju faktiskt en sak som talar för dem - de är villiga att ta asvar även för svåra beslut. Då hjälper det inte att pojkhögern ägnar sig åt fantasier, som att skuldbelägga sossarna för alliansens missgrepp1
Citera
2018-01-27, 16:41
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handke
Det är väl klart att man inte kan vara moderat politiker som har invandringen till Sverige som ett av sina huvudämnen och samtidigt vara forskare i samma ämne. Det är inte seriöst.

Att ett amerikanskt privat företag inte vill att hon använder de för att samla in pengar är väl också ganska självklart?

Nej det är absolut inte seriöst.
Jag tror inte att det var anmälningarna som sådana som fick Kickstarter att stoppa projektet.
Citera
2018-01-27, 17:02
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Mja - frågan är om det faktiskt inte är alliansen som har huvudansvaret för flera av Sveriges stora problem. Vad de invandrar-relaterade problemen beträffar så är det framför allt borgliga regeringar som öppnat gränserna på vid gavel - både regeringen Reinfeldt och regeringen Bildt. Löfven är ju faktiskt den som vidtog åtgärder - ehuru för sent och otillräcklige - för att reda ut situationen. Nedrustningen av försvaret och fördumningen av skolan är andra områden där särskilt regeringen Reinfeldt har det störst ansvaret, och där Löfvet och sossarna nu försöker reparera situationen.

Sådana som Heberlein och Bali är iochförsig intressanta personligheter, men inse att de är udda fåglar inom moderaterna - klicken runt Kristersson står för helt andra saker. Minns att Kristersson var minister under Reinfeldt, och är en av de huvudansvariga för de senaste årtiondets stora misstag inom svensk politik. För mig är det en gåta att moderaterna verkar ha så stort stöd. Sossarna har ju faktiskt en sak som talar för dem - de är villiga att ta asvar även för svåra beslut. Då hjälper det inte att pojkhögern ägnar sig åt fantasier, som att skuldbelägga sossarna för alliansens missgrepp1

Hur menar du nu?
Genom att stänga gränsen 2017 och bara släppa 100000 migranter?
Citera
2018-01-27, 17:02
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Förminska henne?

Jag menar allvar och precis det jag skriver. Jag tror inte på hennes projekt och är orolig för vad det kan leda till, utifrån hennes sätt att bete sig. Jag ifrågasätter inte hennes person, utan hennes omdöme.

Förutsatt att man enbart tar information från de polisrapporter och domstolsbeslut spelar ju hennes omdöme liten eller ingen roll. Det är fakta som uppvisas något som BRÅ valt att inte göra under många år. Dom har tvärtom dolt denna information samt att politiker påstått att allt är känt och inget spelar någon roll. Det min gode vän är helt fel sätt att bete sig.

Med stor sannolikhet är du inte orolig för fröken Heberlein utan den fakta som kommer presenteras. Det är trist att verkligheten skall komma till oss såpass sent. Hade givetvis varit bättre om BRÅ fortsatt presentera statistiken och vi, Samhället vidtagit lämpliga åtgärder steg för steg för redan länge sedan.

Nu 2018 kommer ett 'rude awakening' det är inte fröken Heberlein eller Hanif Balis fel, det är tyvärr vi alla som duckar verkligheten eller viljan att se den alltför länge.
Citera
2018-01-27, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius

Du menar alltså att sossarna är villiga att ta ansvar? Det är den rådande politiken som är orsaken till att vi knappt har några industrier kvar i Sverige (Alla flyttar ut på grund av det orimligt höga skattetrycket).

Det är den nuvarande regeringen som låter alla asylsökande stanna i landet och ger dem bidrag, i stället för att slänga ut dem. Alliansen har i alla fall en tanke att varje individ är fri och ansvarig för sig själv. Att de tillät en galen invandring var så klart ett misstag, men vänstern hade knappast agerat annorlunda om de hade haft makten.

Sossarna var inte direkt drivande för att begränsa invandringen när de satt i opposition. De blev helt enkelt tvungna att bromsa utvecklingen för att inte gå mot katastrof. Alliansen hade gjort samma sak, helt enkelt för att kostnaderna skenade.

Det sossarna gjort under sina 4 år är att höja skatterna, sänka pensionerna, försöka begränsa välfärdsföretagens näringsfrihet, införa fler förbud och försöka styra människors liv på flera sätt.

Detta är dock inte relevant för ämnet. En grej som jag tycker är skrämmande är att vissa försöker (och lyckas med) att tysta forskare som vill redovisa fakta. Verkligheten går inte att manipulera, men en del verkar bli livrädda om verkligheten kommer fram.

Alla vet att ”ungdomar” från Afrika/Mellanöstern (eller är födda i Sverige men har föräldrar därifrån) står för 99% av alla personrån och allmänna svinerier, inklusive gruppvåldtäkter, men om någon vill redovisa detta i en forskningsrapport så blir hon direkt motarbetad.

Varför vill inte vänstern att folk ska få ta del av fakta?
Citera
2018-01-27, 17:25
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Gör gärna det - lätt att tro att du är ett troll.

De som pröjsar vill såklart att hon trycker hårt på utländsk bakgrund, och då särskilt Mellanöstern, Afrika, Afghanistan. Annars skulle de inte betala. Tror du att hon skulle få ihop så mycket pengar så snabbt om hon velat granska sexhandeln, traffickingens offer osv? Knappast.
De som pröjsar vill också att hon får det till en dramatisk ökning av våldtäkter begångna av utlänska män och särskilt överfallsvåldtäkter utomhus i grupp. Så hon kommer att bli tvungen att vinkla resultatet så - men samtidigt inte så mycket att moderaterna tar avstånd från henne. (SD har hon redan skakat av sig, om de nu inte är helt utan självaktning och kryper tillbaks till henne nästa gång hon vill kränga en bok från deras scen osv).

Jag har inte blivit våldtagen men jag tror inte att Heberleins beskrivning stämmer på särskilt många våldtagna kvinnor - rädd att vara ensam med en man i en hiss? Det är paranoia. Eller lögn, har svårt tänka mig att Heberlein är rädd i en sådan situation.
Dessutom är det exempel på just sådana där känslor som Heberlein själv säger ska undvikas i argumentationen, till förmån för rationalitet.
Sexhandel och trafficking är inte under censur och lögner så som invandringens effekter på Sverige, där har du skillnaden. Det viktiga är inte att sätta dit invandrare utan att få fram sanningen på lögner och från censur.
Citera
2018-01-27, 17:32
Medlem
Har det framkommit vilka det var som okynnes och massanmälde Heberleins projekt till crowfounding. Helt klart organiserat.

Några teorier? Vistårinteut typ. Detta måste ha debatterats på slutna grupper innan. Kanske man kan få crowfounding att lämna ut okynnesanmälarnas identitet eller bara mailen? Dessa saboterar ju företagets verksamhet.
Citera
2018-01-27, 17:40
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coquille
Alliansen har i alla fall en tanke att varje individ är fri och ansvarig för sig själv. Att de tillät en galen invandring var så klart ett misstag, men vänstern hade knappast agerat annorlunda om de hade haft makten.
Så ditt argument till moderaternas försvar är att de agerade precis lika tokigt som "vänstern" skulle ha gjort. Det borde säga dig något som du missar. Ulf Kristersson har också liknande åsikter om individens frihet, han har uttryckt att Sveriges gränser skall stå vidöppna för varenda individ. Alliansen ÄR vänster. (s) och (m) är två center-vänster-partier som stött sig på ett extremt flummigt litet marginalvänsterparti, emot allt sunt förnuft. Dina åsikter om ideologier tillför inte mycket till denna tråd.
Citera
2018-01-27, 17:58
Medlem
Mitt en gång så vackra Sverige har blivit helt sinnessjukt.
Att kickstarter kastar ut detta projekt är ytterligare ett bevis på detta.

PK-dårar, batikhäxor, och verklighetsfrånvarande politiker är tillsammans med all importerat skrot på väg att köra detta land helt i botten.

All form av sanning som inte är bekväm skall till varje pris tystas och det är väldigt skadligt för vårt land.
Svensken måste snarast vakna upp och kräva en förändring av detta vansinne.
Citera
2018-01-27, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Så ditt argument till moderaternas försvar är att de agerade precis lika tokigt som "vänstern" skulle ha gjort. Det borde säga dig något som du missar. Ulf Kristersson har också liknande åsikter om individens frihet, han har uttryckt att Sveriges gränser skall stå vidöppna för varenda individ. Alliansen ÄR vänster. (s) och (m) är två center-vänster-partier som stött sig på ett extremt flummigt litet marginalvänsterparti, emot allt sunt förnuft. Dina åsikter om ideologier tillför inte mycket till denna tråd.

Jag tycker att Alliansens invandringspolitik var dålig. Jag försöker inte försvara dem på den punkten.

Jag tycker också att Miljöpartiet är ett flummigt skitparti.

Jag ser inga problem med öppna gränser och fri invandring, så länge staten inte lägger sig i (dvs inte ger några bidrag eller bostäder osv, utan låter invandrarna klara sig på egen hand). Detta skulle få den naturliga följden att afrikaner och araber inte skulle söka sig till Sverige, för de skulle inte ha något att hämta här.

Dina åsikter tillför inte heller något till denna tråd.
För att återgå till ämnet: Tycker du det är läskigt om forskning skulle visa att folk med ursprung i Mellanöstern vore överrepresende i brottslighet, t ex våldtäkter? Är det jobbigt för dig att acceptera verkligheten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in