2018-01-17, 14:39
Medlem
Senaste tiden har det hänt massa grejer och det håller på att döda mig.
Men jag kan inte säga till min psykolog och kurator vad som hänt och ljuger att allt är bra och förminskar allt jag går igenom så att dom inte behöver kontakta mina föräldrar eller typ lägga in mig på psyket.
Alltså jag kan ju säga men det är lättare att låtsas som att det inte finns. Men om jag inte säger som det är så kan jag heller inte få hjälp.
Var sjukskriven 6v i höstas och missade massor i skolan, har inte kommit igen det fortfarande och jag kan inte vara sjukskriven mer.
Men samtidigt kommer jag gå in i väggen snart eller dö.
Känner mig splittrad.
Har tre val.
1. Ta livet av mig
2. Lägga in mig
3. Fortsätta leva såhär och låtsas som att allt är bra.

Inget val är bra och jag vill bara stanna tiden men det går inte.
Vad ska jag göra??
Citera
2018-01-17, 14:43
Medlem
franges avatar
Eller varför inte alternativ 4 - göra något konkret åt dina problem och faktiskt prata med psykologen och kuratorn även om det tar emot? För att sitta här kommer knappast kunna lösa dina problem åt dig.
Citera
2018-01-17, 15:13
Medlem
Man måste få bort alla blockeringar som stoppar . Tror jag! Det krävs energi. Och mode. Vet inte själv hur men.

Energi ger livsglädje. Grötande tankar om att man måste vara minst lika bra som andra eller bättre . Gör att man blir ännu sämre.

Man tänker så mycke på sina problem. Så det finns inga celler över som kan arbeta med dom enkla sakerna i livet.

Det man gillar

Man tänker så mycke på hur man ska betee sig . Så man vet inte hur man beteer sig. Det är naturlig. Du kan inte påverka det . Lämna det till din natur. Mycke är ju inte vi som bestämmer. Skulle man få noja av att man mås5e styra hjärtats slag . Har man redan gett sig vatten över huvet.
Senast redigerad av troligengud 2018-01-17 kl. 15:24.
Citera
2018-01-17, 15:17
Bannlyst
Tänk inte så jevla mycket,,,,lägg energin på annat..
Citera
2018-01-17, 15:31
Medlem
shorty81s avatar
Jag har ett liknade problem där jag bor har det hänt alldeles för mycket och jag har bott där förlägne.
Jag har hunnit bli grovt misshandlad i min längnhet och en barndoms vän har dött på min soffa.
Hela tiden försöker jag hitta ny lägenhet men allt är så dyrt och jag har inte råd med så dyra längdenheter, och inte nog med det är det så lyhört att jag knappt kan tänka.
Det är i bland väldigt tufft.

Jag ber omursäkt det bara kom ut, men jag håller med de andra gå och prata med någon.
Senast redigerad av shorty81 2018-01-17 kl. 15:41.
Citera
2018-01-17, 15:54
Medlem
shorty81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffeen
Senaste tiden har det hänt massa grejer och det håller på att döda mig.
Men jag kan inte säga till min psykolog och kurator vad som hänt och ljuger att allt är bra och förminskar allt jag går igenom så att dom inte behöver kontakta mina föräldrar eller typ lägga in mig på psyket.
Alltså jag kan ju säga men det är lättare att låtsas som att det inte finns. Men om jag inte säger som det är så kan jag heller inte få hjälp.
Var sjukskriven 6v i höstas och missade massor i skolan, har inte kommit igen det fortfarande och jag kan inte vara sjukskriven mer.
Men samtidigt kommer jag gå in i väggen snart eller dö.
Känner mig splittrad.
Har tre val.
1. Ta livet av mig
2. Lägga in mig
3. Fortsätta leva såhär och låtsas som att allt är bra.

Inget val är bra och jag vill bara stanna tiden men det går inte.
Vad ska jag göra??

Du måste gå och prata med någon, kanske har du vän eller nån i familjen som kan stödja dig så du kan lätta på dina tankar.
Eventuellt stödja dig för samtal till psykolog .
Citera
2018-01-17, 18:40
Bannlyst
Skit drar skit--så det är bara att hålla sig därifrån..
Citera
2018-01-17, 19:30
Avstängd
Pungsvings avatar
Om någon gjort dig illa eller vill få dig ur balans, varför ska du ta livet av dig? Köp en yxa i järnaffären.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in