Citat:
Ursprungligen postat av
Konrad
Inte helt otroligt fast det verkar vara relativt gott om utrymme mellan lastbilspumparna och själva taket. Ser väl ungefär ut som det brukar på sådana där stationer. Varma däck och halt som har fått släpet att glida in under taket under själva tankningensförloppet? Kanske en liten naturlig terränglutning också?
https://www.google.se/maps/uv?hl=sv&...99BW0QoioIbTAK
Vinterbilderna skiljer sig från sommarbilderna. Det verkar som utfarten varit ganska så trång vintertid. En massa elstolpar som inte verkar finnas på den tio år gamla sommarbilden. Föraren valde att backa ut då det skulle bli en alltför snäv sväng att försöka köra framåt?
Jag tänker så här:
Alla kan begå misstag, även den mest aktsamme föraren. En lastbil som har gått 100000 mil lär ha ett gäng mindre fenderbenders, repor osv.
Jag försöker bete mig moget och ta det försiktigt i trafiken, men så sent som i Måndags begick jag två stora misstag där mina med trafikanter fick rädda mig genom att ge företräde där jag inte skulle ha haft det.
När slutresultatet blev såhär in i bomben tokigt kan man dra slutsatsen att någon, i det här fallet troligtvis föraren, begått en hel räcka med fel och varit grovt oaktsam, gasat för mycket och inte sett sig för alls.