Citat:
Ursprungligen postat av
tgbtgb
Min frågeställning var dumt formulerad. Jag skrev den med en viss ironi. Det är givet att jag fattar att jag inte är svagbegåvad. Jag har har högsta betyg i alla kurser som jag har läst på komvux, dvs 15 stycken totalt. Tycker du att jag verkar svagbegåvad, eller?
För det första, kurser på komvux är på en låg nivå. För det andra så är det lätt att få högsta betyg på dessa kurser. Det gäller bara att ha disciplin nog att göra jobbet. Så har du högsta betyg på 15 komvuxkurser visar det att du har disciplin (bra mycket högre än medel). Du har också mycket kunskap. Dessa två egenskaper kan ta dig hur långt som helst.
Men ditt testresultat då? Så som du beskriver att genomförandet av testet har gått till låter problematiskt. Vad menar du mer exakt med att personen (psykologen) satt och glodde på dig? Är det så du upplever det eller är det så det faktiskt var. Kan du beskriva det lite mer exakt?
För sakens skulle så vill jag även hävda att dom flesta kurser i högre studier (högskola/universitet) är lätta att få höga betyg i, bara man gör jobbet.