Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-17, 02:08
  #25
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunt-fornuft
Mannens frisyr ger en klar hint om psykiskt sjukdom av allvarlig karaktär, ingen normal klipper sig så.

Pappan är uppvuxen på 60-talet. Han var sannolikt ett så kallat mods.
Titta här på ett mods från 60-talet med exakt samma frisyr.

Under slutet av 1970-talet uppstod en återupplivad modrörelse i Storbritannien, kallad Mod Revival. Den följdes av ett återupplivande i Nordamerika under tidigt 1980-tal, särskilt i södra Kalifornien https://sv.wikipedia.org/wiki/Mods

Inget konstigt alls i pappans fall, men det som är knepigt (i en normal familj) är att grabbarna har exakt samma frisyr. DET är inte normalt.

För övrigt är även flickorna klädda på ett sextiotalsmässigt sätt. Påminner om gammal amerikansk TV-serie från den tiden.
__________________
Senast redigerad av kraftfoder 2018-01-17 kl. 02:21.
Citera
2018-01-17, 03:35
  #26
Medlem
Witkos avatar
Kristna dårar finns det gott om. Att grabbarna har samma sorts frilla är väl inte så konstigt de torde ha samma värdelösa frisör.
Citera
2018-01-17, 03:51
  #27
Medlem
Hemskola.. hoppas vi inte har den avarten av uppfostran/skolgång i Sverige. Det är ju som gjort för att skapa knäppgökar.
Citera
2018-01-17, 04:55
  #28
Medlem
Citat:
Dotterns flykt genom fönstret avslöjade ”skräckens hus”

Citat:
Makarna David, 57, och Louise Turpin, 49, greps på plats men enligt den lokala sheriffen verkade de oförstående till myndigheternas ingripande.
– Hon verkade häpen, säger sheriff Greg Fellows om Louise reaktion, enligt AP.
De är nu misstänkta för att ha utsatt barnen för fara samt för att ha torterat dem.

Citat:
Fadern är registrerad som rektor för familjens hemskola och ska enligt myndigheterna ha skött verksamheten på ett regelrätt vis. Det finns inte heller några krav på att myndigheterna ska inspektera hemskolor i staten, skriver LA Times.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-skrackens-hus
Citera
2018-01-17, 05:37
  #29
Medlem
Citat:
The Riverside County Sheriff’s Department said deputies had never been called to the home while the family lived here, nor had the county Department of Public Social Services. Had the children attended a public school, they would have interacted daily with teachers who might have noticed their emaciated bodies and contacted law enforcement, authorities say.

Ultimately, home-schooling proved to be another way to shield their children from anyone’s oversight.

Like many California families who choose to home-school their children, the Turpins registered with the state Department of Education. Beginning in 2010, when the family lived in Murrieta, David Turpin filed paperwork to run a private school out of his home, putting himself down as principal of what he called the Sandcastle Day School. For several years, he described it as a full-time, religious school unaffiliated with any denomination, but recently he wrote that it was nonreligious.
http://www.latimes.com/local/la-me-l...116-story.html

(min fetning)
Citera
2018-01-17, 05:58
  #30
Medlem
sfrges avatar
Pojkarna ser ju lite efterblivna ut.
Inavel kanske?

När jag först såg denna tråd så tänkte jag att det kanske var i Österrike detta hänt.
Josef Fritzl, Kampush och det där men U.S.A brukar ju inte vara så mycket sämre.
Citera
2018-01-17, 13:07
  #31
Medlem
religiösa dårar till föräldrar
Citera
2018-01-17, 15:35
  #32
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
De två tjejerna längs till höger ser gravida ut. Försöker inte dra skam över dem men deras magar... Kan givetvis vara uppsvullna och pga hemförhållanden/kost.

Herregud, nu när du säger det, jag ser. Fy fan va vidrigt, stackars barn. Bra att dom äntligen är fria, tänk att sitta fängelse likt hela sitt liv från tidig ålder.
Citera
2018-01-17, 17:18
  #33
Medlem
senhackarens avatar
Föräldrarna kommer garanterat bli inlåsta livet ut. Nu det deras tur. Vilka sadister.
Citera
2018-01-17, 19:14
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Att de äldsta "barnen" har låtit sig kedjas, tyder på att de har hunsats hela sin uppväxt av sina föräldrar och inte vågat stå upp emot dem. Till slut har den modigaste "rebellen", fått nog och lyckats rymma för att skaffa hjälp. Jag gissar på en psykopat till far, som har hunsat hela familjen.
Riktigt jävla creepy !

En psykopat till far hade aldrig lyckats utan en psykopat till fru... Varför lägga ansvaret på mannen när kvinnan lär vara minst lika delaktig?

Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Hemskola.. hoppas vi inte har den avarten av uppfostran/skolgång i Sverige. Det är ju som gjort för att skapa knäppgökar.

Till skillnad från de knäppgökar man låter Lärarhögskolan bygga? Personligen skulle jag lägga alla mina pengar på att skicka mina barn till Schweizisk internatskola innan jag lämnade dem till svensk skola.

De flesta av Sveriges lärare av idag är ideologiska feministiska fotsoldater.

Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Föräldrarna kommer garanterat bli inlåsta livet ut. Nu det deras tur. Vilka sadister.

TOPPEN, du har nått nivån öga för öga... WOW!! Vilken stor människa du är alltså, är så glad över att du är en medsvensk.

/ironi.

Du tycker inte att en bättre lösning hade varit att samhället runt haft kraft att FÖREGRIPA det som skett, nej, du nöjer dig och är glad över att de ansvariga straffas.

Vilken absolut värdelös människa du är. Äcklas över att dela skattebörda med liknande personer.
Citera
2018-01-17, 20:18
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kad1
En psykopat till far hade aldrig lyckats utan en psykopat till fru... Varför lägga ansvaret på mannen när kvinnan lär vara minst lika delaktig?



Till skillnad från de knäppgökar man låter Lärarhögskolan bygga? Personligen skulle jag lägga alla mina pengar på att skicka mina barn till Schweizisk internatskola innan jag lämnade dem till svensk skola.

De flesta av Sveriges lärare av idag är ideologiska feministiska fotsoldater.



TOPPEN, du har nått nivån öga för öga... WOW!! Vilken stor människa du är alltså, är så glad över att du är en medsvensk.

/ironi.

Du tycker inte att en bättre lösning hade varit att samhället runt haft kraft att FÖREGRIPA det som skett, nej, du nöjer dig och är glad över att de ansvariga straffas.

Vilken absolut värdelös människa du är. Äcklas över att dela skattebörda med liknande personer.
"En psykopat till far hade aldrig lyckats utan en psykopat till fru... Varför lägga ansvaret på mannen när kvinnan lär vara minst lika delaktig?" Jo då, du har en poäng där. När man läser de amerikanska tidningarna, så framgår det att kvinnan spottat mot poliserna, så hon har nog haft lite underligt humör. Det framgick också att de fostrat barnen strängt religiöst, där barnen skulle lära sig bibelcitat utantill. Religiös fanatism kan helt klart ligga bakom det mycket skruvade beteendet.
Citera
2018-01-17, 21:11
  #36
Medlem
Yngsta barnet ska ha fötts när "mamman" var 47? Ytterst osannolikt! Tippar på att en av döttrarna är mamma till minstingen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback