• 1
  • 2
2018-01-15, 17:30
Medlem
coffeshops avatar
Hej,

Fick idag ett brev hem från iF där jag ska få en summa utbetald runt 50.000kr. Har samtidigt löneutmätning av KF. Kommer dessa pengar gå direkt till KF om man skriver sitt kontonummer eller ser inte IF att man har skulder där?
Jag kan ta utbetalningen på avi också ifall det skulle göra någon skillnad.
Moralkärringar som ska påpeka att jag ska betala mina skulder kan vara tysta.

Mvh
Citera
2018-01-15, 17:36
Medlem
Softers avatar
Betala dina skulder.
Citera
2018-01-15, 17:36
Medlem
Jag hoppas att KF knycker det med en gång. Men du kan alltid ringa KF och fråga rent allmänt.
Citera
2018-01-15, 17:38
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Fokden är duktiga på att ta allt snabbt och det gör dom rätt i.
Citera
2018-01-15, 17:41
Medlem
WykkedWitchs avatar
Det är så här: Endast ett par gånger om året gör din bank vid skuldsituation (inte inkasso) förfrågningar till din bank och kollar dina bank konton. De kollar dig även om du redan har utmätning eller om de har "fryst" utmätningen för att du har för mycket utgifter.
NÄR de gör dessa förfrågningar vet du inte men du får alltid ett brev efteråt.

Hur göra! : Ta ut pengarna på ditt bankkontor direkt om de sätts in och göm dem hemma eller ha dem på en annan persons konto som du Verkligen kan lita på.
Citera
2018-01-15, 17:44
Medlem
WykkedWitchs avatar
Det är även så att du kan vara 99% lugn! Banken meddelar ALDRIG kronofogden någonting i detta fallet. Det är alltså fogden som gör förfrågningar.
Citera
2018-01-15, 17:48
Medlem
coffeshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch
Det är även så att du kan vara 99% lugn! Banken meddelar ALDRIG kronofogden någonting i detta fallet. Det är alltså fogden som gör förfrågningar.

Tänkte bara ifall If gör en slagning innan de betalar ut summan, fast de kanske inte fungerar så?
Citera
2018-01-15, 17:53
Medlem
WykkedWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coffeshop
Tänkte bara ifall If gör en slagning innan de betalar ut summan, fast de kanske inte fungerar så?

Och sedan skulle de meddela KF som tar dina pengar precis när de kommer till kontot menar du?
Citera
2018-01-15, 17:54
Medlem
coffeshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch
Och sedan skulle de meddela KF som tar dina pengar precis när de kommer till kontot menar du?

Nae, att If skickar till Kf precis som lönen försvinner innan den kommer in
Citera
2018-01-15, 17:56
Medlem
WykkedWitchs avatar
Citat:
Nae, att If skickar till Kf precis som lönen försvinner innan den kommer in
De sammarbetar inte på det sättet- Det är bara FK och Skattemyndigheten som kan göra liknande saker.
Citera
2018-01-15, 17:56
Medlem
Citat:

Nej. Enda risken att KF tar dom är om du har oturen att dom kollar dig just när pengarna finns på kontot. Men de kollar väldigt sällan folk som har löneutmätning. Så egentligen tror jag du kan ha kvar pengarna på kontot. Men det är dum att riskera något så ta ut dom du eller för över dom till någon annan. Men du behöver inte stressa med det.
Citera
2018-01-15, 18:12
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Nej. Enda risken att KF tar dom är om du har oturen att dom kollar dig just när pengarna finns på kontot. Men de kollar väldigt sällan folk som har löneutmätning. Så egentligen tror jag du kan ha kvar pengarna på kontot. Men det är dum att riskera något så ta ut dom du eller för över dom till någon annan. Men du behöver inte stressa med det.
Det var väl nyss nån tråd om en som hade otur, och blev av med pengarna innan denne hann ta ut...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in