2018-01-15, 12:52
Medlem
Hände förvisso igår, såg dock ingen tråd om detta.

https://polisen.se/Stockholms_lan/Ak...all-Stockholm/

Citat:
2018-01-14 16:05, Larm Överfall, Stockholm

Grev Turegatan, Östermalm. Väktare knivskuren.

Ambulans och polis har beordrats till platsen sedan överfallslarm utlösts av en väktare och uppgifter inkommit att denne knivskurits i ena armen i ett p-garage.

Förövarna, två män, har lämnat garaget och sprungit mot Birger Jarlsgatan.

Även den angripne väktaren har tagit sig ut ur p-garaget. Enligt initiala uppgifter är väktaren endast lindrigt skadad.

Polispatruller spanar i området.

Uppdatering kl 16:50
Förundersökning avseende grov misshandel inledd.

Ledsen om jag i skottlossningarnas och handgranaternas Sverige kommer med något så simpelt som en knivskuren väktare.

Vet någon mer om händelsen?

Vad kan sägas om området?
Citera
2018-01-15, 13:55
Medlem
sajebiss avatar
Om jag förstod det hela rätt så handlar det om det här garaget, precis vid en av nedgångarna till Östermalmstorgs T-bana....

https://www.google.se/maps/@59.33525...7i13312!8i6656

Tja, vad ska man säga om adressen mer än att den ligger mitt i smeten.
Citera
2018-01-15, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch
"Välja det livet" hahaha Du vet inte så mycket om mitt liv. Det är verkligen inte heltäckande kriminellt!

Vidare så klumpar inta jag ihop samhällsklasser som tråk-HalfRunar gör. En väktare har blivit knivskuren, sweet asså. Mycket liten chans att: " men om du hade lärt känna honom så skulle du inte ha tyckt så".. Mönstren går igen i sånna dära och jag kan typen..

Han borde ha kutat om han hunnit men han skulle promt stila sig tydligen.

Kallar mig "tråk" utan att veta något om mig eller vad som skulle vara tråkigt i mitt liv men jag kan inte uttala mig om det du skriver eftersom jag inte vet något om ditt liv? Nä, men jag kan läsa dina efterblivna alster om att du känner glädje över en knivhuggen väktare och därigenom dra en slutsats om att du förmodligen är efterbliven.

"Inte heltäckande kriminellt" = kriminell...
Även om det bara är lite bajs i (gen?)poolen så är det fortfarande bajs i poolen..

Du "klumpar inte ihop" men klumpar ihop alla väktare och poliser "och kan typen.."

Anklagar en annan för att vara alltför känslostyrd samtidigt har du huggit en väktare som tog i med hårdhandskarna.. Hade han sparkat dig om du var laglydig..? Gissar på ett fett nej.

Min teori står kvar. Jag gissar på förståndshandikappad.
Citera
2018-01-15, 16:39
Medlem
WykkedWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbenz
Drar han en spark i huvudet på dig bakifrån så får du använda dig av självförsvar. Men det kändes som de här killarna knivskar väktaren bara för att han kom och störde?

Och ja, väktare är medvetna om vilka risker det finns.

Vill inte vika ner mig argumentationsmässigt, men jag håller med om att det var onödigt om det nu var så det utspelade sig. De hade säkert kommit undan ändå. Jag gillar inte dem som hatar outsiders och "kriminella"
bara för sakens skull.
Citera
2018-01-15, 17:00
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Klart att väktaren ska sköta sitt jobb, ”argument” om att han skulle sticka är löjliga.
Självklart borde han ha varit beväpnad och skjutit GM.

Det bästa med denna händelse är nu att våldet kommer närmre eliten, visserligen antagligen bara några pundare denna gång men snart nog slåss hazarer mot marockaner där.
Citera
2018-01-15, 17:02
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbenz
Drar han en spark i huvudet på dig bakifrån så får du använda dig av självförsvar. Men det kändes som de här killarna knivskar väktaren bara för att han kom och störde?

Och ja, väktare är medvetna om vilka risker det finns.

Ja, troligen och enligt vad jag läste så har väktaren gått sin runda i ett garage där det förmodligen står en massa tjusiga bilar och där ägarnar betalar dyrt för att kunna parkera dem centralt och säkert.
Senast redigerad av sajebis 2018-01-15 kl. 17:13.
Citera
2018-01-15, 17:04
Medlem
Enligt uppgift var det två zigenarherrar som är skyldiga
Citera
2018-01-15, 17:11
Medlem
WykkedWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetongBenny
Enligt uppgift var det två zigenarherrar som är skyldiga

Dom brukar vara bra på bilar.
Citera
2018-01-15, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch
När jag gjorde en ADHD-utredning på över ett halvår så ingick tester som bättre indikerar på IQ an de som tex mönstringen har idag. Så JAG behöver inte oroa mig för min intelligens. Fick över genomsnittet och verbalt över igen! Att du är gramatik-polis samt märker ord, kan inte se helheten i mina inlägg och borde vara den där väktaren själv i knivsituationen är en sak, en annan att du ÄR tråkig. Ditt eget sätt att dra slutsatser är således efterblivet = skrankar efter genomsnittet.
Du behöver däng så att du hamnar ända borta i Augusti !
OT: Om väktaren hade begått tjänstefel och pucklat på dessa skummisar med vad han hade så hade det alltså varit helt OK??

Jag märker verkligen inte ord, jag analyserar meningen i vad du skriver.. "gillar inte folk som hatar "kriminella" "för sakens skull" samtidigt verkar du själv hata alla poliser och väktare.. #detärbaraoknärjaggördet.. Inget av det du skriver visar att du ens försökt förstå mina slutsatser.

Jag lovar dig att det finns långt fler oskyldiga personer som mår oförtjänat piss i livet pga "kriminella" än vad "kriminella" mår ofärtjänat piss pga av poliser och väktare. Kriminella kostar samhället enorma resurser och orsakar lidande för oskyldiga.

Sedan avslutar du din uppvisning i hur smart du är genom att tycka att jag skall ha stryk.. You go girl! 👍 class act
Senast redigerad av HalfRunar 2018-01-15 kl. 17:17.
Citera
2018-01-15, 17:23
Medlem
WykkedWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Jag märker verkligen inte ord, jag analyserar meningen i vad du skriver.. "gillar inte folk som hatar "kriminella" "för sakens skull" samtidigt verkar du själv hata alla poliser och väktare.. #detärbaraoknärjaggördet.. Inget av det du skriver visar att du ens försökt förstå mina slutsatser.

Jag lovar dig att det finns långt fler oskyldiga personer mår oförtjänat piss i livet pga "kriminella" än vad "kriminella" mår ofärtjänat piss pga av poliser och väktare. Kriminella kostar samhället enorma resurser och orsakar lidande för oskyldiga.

Sedan avslutar du din uppvisning i hur smart du är genom att tycka att jag skall ha stryk.. You go girl! 👍
Jag har till och med varit ihop med en plit som jobbade på ett häkte här i stan och jag hatar INTE alla som är lagens väktare. Lite granna om din slutlednings/analyseringsförmåga; i ett större perspektiv SÅ MÅR JU NÄSTAN ALLA OFÖRTJÄNAT PISS PGA DET DUMMA ETABLISSEMANGET som dessa lagens väktare är en navelsträng i. Det hänger liksom ihop, mannen. ANARKI först sedan polskiftesmentalitet.

OBS jag skyller ingenting på samhället ty jag är rätt nöjd med mitt liv!

OT: Väktaren kände säkert till riskerna men de är ofta lågpannade nog att gå in alltför riskabla situationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in