• 1
  • 2
2018-01-14, 16:31
Medlem

Som rubriken lyder, klippte in artikeln för de som inte kan se den på följande länk:
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...B6md-1.5044127

Finns även en bild från kameran i artikeln.

Hur går det för grabbarna i Bergsjön nu? Enligt artikeln inte så bra, vem åkte fast? Vilka pratas de om i artikeln?

...................................

Delar av texten i spoilerrutan bortredigerad enligt regel 1.02 - upphovsrätten.

/Mod
Senast redigerad av blomvattnare 2018-01-14 kl. 23:08.
Citera
2018-01-14, 19:13
Bannlyst
Råägda tänker vi.
Frågan är hur många miljoner de lyckats skrapa ihop, gömma, tvätta, skicka till utlandet - innan de hamnade i finkan?
1, 5, 10...20 miljoner?
Månadslönen måste vara minst 200k om man slänger kilon på rutin, och då gissar jag bara.
Senast redigerad av LampaLyser 2018-01-14 kl. 19:29.
Citera
2018-01-14, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LampaLyser
Råägda tänker vi.
Frågan är hur många miljoner de lyckats skrapa ihop, gömma, tvätta, skicka till utlandet - innan de hamnade i finkan?
1, 5, 10...20 miljoner?
Månadslönen måste vara minst 200k om man slänger kilon på rutin, och då gissar jag bara.

Frågan är, om de tjänar de pengarna, varför bo en skabbig lägenhet i orten och hänga på torgen?
Citera
2018-01-14, 21:46
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valhallasbarn
Frågan är, om de tjänar de pengarna, varför bo en skabbig lägenhet i orten och hänga på torgen?
Jag gissar att kriminella innerst inne bär på en dröm att kunna dra sig tillbaka när man tjänat tillräckligt och därför lever sunkigt för att inte väcka uppmärksamhet?
Citera
2018-01-14, 22:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
Jag gissar att kriminella innerst inne bär på en dröm att kunna dra sig tillbaka när man tjänat tillräckligt och därför lever sunkigt för att inte väcka uppmärksamhet?

Handlar nog mer om att det är deras områden, där dom känner folk och har kontakter och får bort sin skit.
Citera
2018-01-14, 22:42
Medlem
Sturmgeweihts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Handlar nog mer om att det är deras områden, där dom känner folk och har kontakter och får bort sin skit.

Det här svaret stämmer nog bäst överens med sanningen.

Hela deras nätverk finns ju där så varför förflytta sig och behöva bygga upp ett nytt litet luftslott?
Citera
2018-01-14, 22:46
Medlem
dandylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyond

Snarare att majoriteten prioriterar statusprylar i form av bilar, klockor och annat och helst bor i förorten där de känner sig hemma och har sitt nätverk.
Citera
2018-01-14, 23:02
Medlem
Hmm...

Det jag vet säger mig annat, aldrig hört om någon som tagit sig från orten utom när polisen tar en eller i en liksäck.

Man behöver inte sitta i trapphus och hänga på kvällar/nätter och sitta på den lokala sunkiga pizzerian om man har pengar.

Inte väcka uppmärksamhet är en sak, men att vara luffare är en annan, de lyckas tydligen ändå åka fast...

Så någon med namn på ledaren som åkte in?
Citera
2018-01-15, 05:37
Medlem
Caens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beskadroppar
Att polisen tar två kassar i Angered, är en fjärt i kosmos.

Fick ha tre år för två kassar..?
Citera
2018-01-15, 09:08
Medlem
Grishnacs avatar
Det finns ju flera anledningar att dessa kriminella lever kvar i förorten, dels har dom ju sina "affärer" där så det är ju lukrativt att finnas på plats och hävda sin marknad om inte annat.
Men också för att dom inte kan använda sina pengar till annat än att köpa lösöre och leasa bilar, skall dom köpa en fastighet så måste dom börja redovisa sina inkomster och då blir det lite krångligt, då måste man blanda in penningtvätt och andra saker för att inte tala om risken att bli sköntaxerad.
Enda chansen dom har är väl egentligen att stanna där dom bor och njuta av balla bilar, elektronik och heminredning eller försöka föra pengarna utomlands och sen följa efter om och när dom lyckas skrapa ihop tillräckligt med pengar.
Men det är väl också problemet, pengarna rinner iväg och ingen lyckas väl egentligen skrapa ihop någon större förmögenhet.
Citera
2018-01-15, 10:52
Medlem
kaosblattens avatar
Finns många tungt kriminella som har egen bostad i dyrt område, premiumbil, klocka för halvmille och åker på lyxsemestrar då och då. Rent skitsnack att det inte går att använda svarta pengar till bostad och liknande. Den som har kunskapen och resurserna fixar det utan problem. Vissa vill leva för dagen i orten, dra ladd, festa och slösa upp sina pengar medan de bor kvar hemma. Andra prioriterar högre.
Citera
2018-01-15, 11:39
Medlem
Wigilantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beskadroppar
Att polisen tar två kassar i Angered, är en fjärt i kosmos.
Ligger inte i Angered utan i Kortedala
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in