2018-01-15, 17:48
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsemestern
Jo.

Men är du dum i huvudet eller, hur kan min ålder på något vis spela någon roll här?
Citera
2018-01-15, 17:55
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Jag ser inte hur det skulle vara relevant.
Jag förstår att du inte kan se, förstå, hur det skulle vara relevant. Du påminner om en elefant i en porslinsbutik.

Tids nog kommer du kanske att förstå att man kan blunda för verkligheten men inte för dess konsekvenser!

You go girl!
Citera
2018-01-15, 18:10
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Jag förstår att du inte kan se, förstå, hur det skulle vara relevant. Du påminner om en elefant i en porslinsbutik.

Tids nog kommer du kanske att förstå att man kan blunda för verkligheten men inte för dess konsekvenser!

You go girl!

Jag har fått tunga argument mot mig som "du är kvinna va?" och "hur gammal är du?". Jag bryr mig inte om den här tråden så mycket så jag ska bry mig mer än så här, men ni kan fortsätta stå i rampljuset om ni behagar. I verkligheten går det bra för mig och det räcker gott. Jag har ett bredd yrkesliv både vitt och svart som jag gladligen delar med mig av, men bonnläppar föreblir bonnläppar antar jag. Lev väl.
Citera
2018-01-15, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Betala så mycket du kan i vardagslivet kontant, och spara det du har på kontot och investera i något annat.
Tanka bilen, handla mat, nöjen och diverse kan man alltid betala kontant :-)

Skulle precis ge samma råd. Kolla när sedlar går ut (de flesta är ju nu utbytta).
Det är svårt att göra av med pengar kontant då större grejer oftast blir på faktura etc. Till och med svårt att boka en charterresa med kontanta medel eller betala sin hyra med kontanter är ju inte att tänka på. Men lev väl och placera det du får över på kontot istället. Vissa summor kan du ju också sätta in i insättningsautomat.
Citera
2018-01-15, 19:52
Medlem
Idag är 300kkr en struntsumma men för femtio år tillbaka var det ett kapital.
Citera
2018-01-15, 21:29
Medlem
Enydrions avatar
Jag tog ut 200k en gång i femhundringar blev väl nån halv dm eller så, jag sa jag ville ha kuvert, bankkärringen sprang omkring bakom disken flera varv och letade kuvert med min sedelbunt i handen, jättekul... hon kunde ju hållit upp den i vädret med rak arm så alla i banklokalen hade sett

Det här var tjugo år sen så det var ju lite mer pengar än vad det vore idag... Givetvis var jag tvungen att varsko banken några dagar i förväg om uttaget.

Det gick inte lika bra att sätta in pengarna igen när det inte blev något bilköp, men pengarna fick åka en sväng utomlands först innan de åkte in på kontot igen. Så de hade en del koll även för 20 år sen... men det har ju skärpts senare i ett par omgångar.
Citera
2018-01-15, 22:28
Medlem
drummel89s avatar
Bli kund hos en annan bank och sätt in pengarna där?
Citera
2018-01-16, 05:26
Medlem
sergbongs avatar
Gå till polisen ditt jäkla troll?
Citera
2018-01-17, 17:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Idag är 300kkr en struntsumma men för femtio år tillbaka var det ett kapital.

Om 300 är en struntsumma kan du förklara hur jag får in dom på en bank då?
Citera
2018-01-17, 17:13
Bannlyst
Var inne på pank banken där dom säljer Rolex, Det var okej att betala kontant där, Har varit folk som köpt för 125.000:- kontant där tidigare,

Om min kompis köper en klocka där för mina kontanter. Sen får jag klockan kvitto osv, Sen 2 månader efter lägger jag ut den på blocket, Och säger att jag fått den av min vän som var skyldig mig pengar men kunde inte betala. Hur mycket lär man gå back på detta? Med tanke på att pantbanken tar nog mycket mer än vad den är värd.
Citera
2018-01-17, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sergbong
Gå till polisen ditt jäkla troll?

Jag ska gå till polisen för att? Är det olagligt att ha kontanter?
Citera
2018-01-17, 17:45
Medlem
SnobbenLs avatar
Köp tiotusen trisslotter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in