Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-13, 21:08
  #1
Avstängd
God afton, Ja som rubriken lyder så har jag snubblat över en liten summa så att säga. Jag har suttit och funderat vad jag ska göra med pengarna? Eller vad kan jag göra med pengarna?

1, Jag köpte lite saker på elgiganten 65 tums 4k
2, surroundljud ( Inte så dyrt)
3, En ny Dator
4, Varit på spa/hotell några gånger

Köpte allt detta kontant men inte på en och samma gång!

Jag kan inte resa för pengarna då jag har en 2 åring dotter på heltid och vill inte släpa runt på henne runt massa länder.

Jag kan inte få in pengarna på banken då jag har haft problem med Forex tidigare, Gjort en tråd om detta innan.

Jag har en annan ekonomi på banken + pengar på aktier/All coins. Så använda pengarna till hyra och mat är inte nödvändigt då jag har andra pengar till detta.

Pengarna kommer från Svartklubbar under en lång tid, men har valt nu 2018 att ta ett spelfritt år. Det bästa hade varit om jag fått in pengarna på banken och kunnat uppgradera min bil! Men det går nog bort. Så seriösa tips vad ska jag göra med pengarna?
Citera
2018-01-13, 21:17
  #2
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Kan du inte investera lite av den ekonomin du har på kontot och leva för svarta stålarna?
Citera
2018-01-13, 21:22
  #3
Medlem
Ducken11s avatar
Vill du konsumera pengarna så ju prostituerade en rolig sysselsättning.
Vill du investera så köp kryptovalutor via localbitcoins för kontanterna.
Citera
2018-01-13, 21:26
  #4
Medlem
Sebzors avatar
Betala så mycket du kan i vardagslivet kontant, och spara det du har på kontot och investera i något annat.
Tanka bilen, handla mat, nöjen och diverse kan man alltid betala kontant :-)
Citera
2018-01-13, 21:28
  #5
Medlem
Sätt in mindre belopp på banken (Olika mellan 2-6k) då och då. Inte regelbundna intervaller.

Betala allt förutom eventuell hyra kontant. Spara din vita lön på kontot.
Citera
2018-01-13, 21:30
  #6
Medlem
poxers avatar
Sätt in det i omgångar, säg att du sålt bil/tv/etc på blocket bara? Behöver ju inte komma in med 300k i en vända.
Citera
2018-01-13, 21:32
  #7
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Sätt in allt du har i lön på sparkontot & lev på dina kontanter. Det gör jag.
Citera
2018-01-13, 21:33
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Kan du inte investera lite av den ekonomin du har på kontot och leva för svarta stålarna?
Jo men har redan investerat, Man ska ju inte investera mer än vad man har råd eller lust att förlora.

Citat:
Ursprungligen postat av Ducken11
Vill du konsumera pengarna så ju prostituerade en rolig sysselsättning.
Vill du investera så köp kryptovalutor via localbitcoins för kontanterna.
Jag har redan investerat i kryptovaluta.

Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Betala så mycket du kan i vardagslivet kontant, och spara det du har på kontot och investera i något annat.
Tanka bilen, handla mat, nöjen och diverse kan man alltid betala kontant :-)
Det jag gör just nu! Men vill ju köpa något roligt, Mc, Finare bil, vattenscooter till sommaren tex.

Citat:
Ursprungligen postat av DenTunnaVitaLinjen
Sätt in mindre belopp på banken (Olika mellan 2-6k) då och då. Inte regelbundna intervaller.

Betala allt förutom eventuell hyra kontant. Spara din vita lön på kontot.
Jag gjorde så på Forex förra året, Lite mer dock 6000, 10.000, 20.000 och till slut 45.000. Sen fick jag brev hem :P
Citera
2018-01-13, 21:47
  #9
Medlem
Köp begagnade bilar kontant och sälj genom kontoöverföringar eller swisch.

Men det bästa vore nog att leva på kontanter och låta transaktionskonton mm vara orörda, 300' gör man av med på ett par år.
Citera
2018-01-13, 21:52
  #10
Medlem
generalconcretes avatar
Köp kokain och horer, garanterar dig sköna stunder.
Citera
2018-01-13, 22:02
  #11
Medlem
ridethewinds avatar
Mätta de fattiga
Citera
2018-01-13, 22:07
  #12
Medlem
SophieNeveus avatar
Finansiera ditt vardagsliv med hjälp av kontanter, borde väl räcka ungefär 1.5-2 år skulle jag gissa. Spara alla andra pengar du tjänar. Då kan du köpa dig en ny bil istället om det är vad du vill ha.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback