Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-07, 07:03
  #157
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Chooopisen
Nej, jag har inte fel uppfattning. Jag är tjej själv. Visst, dina tjejer kanske har sagt till dej att du är nr3... det betyder inte att de talar sanning.
Bullshit.

Kvinnor gillar inte sex. Och så är det med den saken.
Man vill byta sex mot resurser men beskriver det som att det är sexet man gillar.

Det skulle vara ett stort bakslag för mannen att höra att hon låtsas intressera sig för honom för att få massa fördelar, försörjning osv. Därför ljuger alla kvinnor, som du gör nu. Då skulle han inte försörja henne.
Citera
2018-02-07, 07:11
  #158
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goldcashier
Bullshit.

Kvinnor gillar inte sex. Och så är det med den saken.
Man vill byta sex mot resurser men beskriver det som att det är sexet man gillar.

Det skulle vara ett stort bakslag för mannen att höra att hon låtsas intressera sig för honom för att få massa fördelar, försörjning osv. Därför ljuger alla kvinnor, som du gör nu. Då skulle han inte försörja henne.

Jag ljuger inte... Jag älskar sex och skulle lätt kunna ha det 3 ggr om dan typ. Tror att många kvinnor tappar lusten om inte förhållandet är bra. Om mannen tex inte tar den ansvarsfördelning han bör ta. Sen är en kvinnas sexualitet skamlig sen gammalt... inte längesen sex endast var för mannen. Kvinnan skulle inte njuta då det sågs ofint. I grunden så är vi kvinnor också sexuella. Det är bara det att ojämställdhet Inte är så sexigt.
__________________
Senast redigerad av Chooopisen 2018-02-07 kl. 07:14.
Citera
2018-02-07, 07:17
  #159
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goldcashier
Bristen på testosteron, stigma, felaktig uppfattning om vad de gillar, byter sex mot resurser men säger att det är sexet de gillar när de inte får dessa saker så "försvinner" intresset osv.

På sexsidor är det en kvinna på hundra kukar. Vad gör alla andra kvinnor? De ogillar sex. Män är där för att ha sex.

Nu kommer säkert nån störd kärrring och klagar på att det är själva konceptet i hur man söker sex som avhåller henne att söka sex.

I övrigt är du en störd persisk mytoman.


Om vi håller oss ifrån personangrepp och om vem jag är för du vet inte vem jag är. Det är inte relevant i tråden.


Kvinnor älskar sex med rätt man. Du verkar ha enbart varit med kvinnor som är dig för betalning och då kan man få en felaktig uppfattning om sex.

En man som vet vad han gör i sängen och erfaren skulle inte kvinnor avstå sex med.

Min man har varit med många kvinnor innan mig och det har aldrig varit något utbyte för sex
Citera
2018-02-07, 07:22
  #160
Medlem
Det är väldigt lätt att få uppfattningen att kvinnor gillar sex då de "vill" knulla 3 ggr om dagen de första månaderna av en relation, och tar sexuella initiativ hela tiden. Spontanavsugningar, morgonsex, överaska en i duschen osv.

Jag vet inte om det är något man borde klaga på, men det ger en falsk bild av kvinnans egentliga sexualitet.
Citera
2018-02-07, 07:29
  #161
Medlem
Kvinnans sexualitet ökar ofta efter 30 medans mannens minskar.
Citera
2018-02-07, 07:34
  #162
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Chooopisen
Jag ljuger inte... Jag älskar sex och skulle lätt kunna ha det 3 ggr om dan typ. Tror att många kvinnor tappar lusten om inte förhållandet är bra. Om mannen tex inte tar den ansvarsfördelning han bör ta. Sen är en kvinnas sexualitet skamlig sen gammalt... inte längesen sex endast var för mannen. Kvinnan skulle inte njuta då det sågs ofint. I grunden så är vi kvinnor också sexuella. Det är bara det att ojämställdhet Inte är så sexigt.
Struntprat.

Ingen kvinna gillar sex. Du försöker intala dig det. Skulle du enbart kunna träffa en man för att ha sex utan att få något tillbaka annat än sex. Jag vet att du inte hade gjort det.

Och dra inte upp normer. När det är en kvinna som mår dåligt så pekar du på gamla förlegade normer men när en man mår dåligt så heter det att han får ta ansvar.
Citera
2018-02-07, 07:42
  #163
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goldcashier
Struntprat.

Ingen kvinna gillar sex. Du försöker intala dig det. Skulle du enbart kunna träffa en man för att ha sex utan att få något tillbaka annat än sex. Jag vet att du inte hade gjort det.

Och dra inte upp normer. När det är en kvinna som mår dåligt så pekar du på gamla förlegade normer men när en man mår dåligt så heter det att han får ta ansvar.
Jag skulle absolut kunna träffa en man enbart för sex. Sen så är det klart att man hellre har sex med någon man är kär i. Det blir härligare då.

Om man varit tillsammans länge så kanske man tröttnar lite på varann. Det borde väl gälla för killar också?! Det är väl därför många är otrogna...?
Citera
2018-02-07, 07:52
  #164
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chooopisen
Jag ljuger inte... Jag älskar sex och skulle lätt kunna ha det 3 ggr om dan typ. Tror att många kvinnor tappar lusten om inte förhållandet är bra. Om mannen tex inte tar den ansvarsfördelning han bör ta. Sen är en kvinnas sexualitet skamlig sen gammalt... inte längesen sex endast var för mannen. Kvinnan skulle inte njuta då det sågs ofint. I grunden så är vi kvinnor också sexuella. Det är bara det att ojämställdhet Inte är så sexigt.

Svenska män är så himla pinsamma!
Bara för att average Joe som äter cheeseburgare inte kan få en kvinna/sex så tror man att alla män lider av samma problem och att kvinnor hatar sex.

Jag undrar vad 50 shades böckerna sålt i miljoner och filmerna är det helt hysteri på ifrån kvinnor.

Mr Grey spelar verkligen på vad kvinnor vill ha i sängen. Jag tror inte snygga Alberto håller med om att kvinnor har problem med sexualitet.

Cleopatra hade 3 män.

Sedan beror det mycket på hur attraktiv mannen är och vad han gör i sängen.
Citera
2018-02-07, 07:54
  #165
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Jag förundras alltid över hur män försöker applicera sin sexualitet på kvinnor. Män tror att kvinnor går igång på att se bilder av deras könsorgan bara för att de själva går igång på fittbilder. Män i förhållanden klagar över hur sällan de får till det i sänghalmen medan det är biologiskt och naturligt att kvinnor inte har ett intresse för sex regelbundet. Män klagar över hur sällan kvinnor tar initiativ.

Kvinnor gillar helt enkelt inte sex. Det är därför alla dejtingsidor och liknande översvämmas av män. Det är därför män tar första steget/initiativet. Det är därför män rankar sex som nummer ett i ett förhållande medan det kommer på femte plats eller liknande hos tjejer.

För kvinnor är sex bara misär och leder till stora konsekvenser så som graviditet eller könssjukdomar. Tjejer använder sex som en valuta i ett förhållande eller äktenskap och inget annat.

När ska män förstå detta?

Nu gillar jag den promiskuösa typen av tjejer och känner därför inte igen det du beskriver. Alla de tjejer jag träffat har haft ännu större sexualdrift än jag. På grund av att kvinnor generellt har lägre nivåer av testosteron (kåthetshormonet) kan jag inte helt utesluta din teori. Men det kan väl finnas andra orsaker än testosteronkickar till att någon kan vilja ha sex. Bevisligen kämpar kvinnor ungefär lika mycket som män för att få sex. Och över hälften av kvinnorna är kapabla att få orgasm (endast 1/3 har aldrig nånsin fått det).
Citera
2018-02-07, 07:56
  #166
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chooopisen
Jag skulle absolut kunna träffa en man enbart för sex. Sen så är det klart att man hellre har sex med någon man är kär i. Det blir härligare då.

Om man varit tillsammans länge så kanske man tröttnar lite på varann. Det borde väl gälla för killar också?! Det är väl därför många är otrogna...?


Det beror verkligen på. Jag träffade min man för 10 år sedan och är fortfarande lika kåt som när jag träffade honom.

Det beror på även att han är fransk/belgisk. Han ligger inte i sängen och bara tänker på sig själv. Han vill att jag ska njuta och frågar om hur jag vill ha det.

Det är kanske skillnad på Nicholas och Erik.
Citera
2018-02-07, 08:01
  #167
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Svenska män är så himla pinsamma!
Bara för att average Joe som äter cheeseburgare inte kan få en kvinna/sex så tror man att alla män lider av samma problem och att kvinnor hatar sex.

Jag undrar vad 50 shades böckerna sålt i miljoner och filmerna är det helt hysteri på ifrån kvinnor.

Mr Grey spelar verkligen på vad kvinnor vill ha i sängen. Jag tror inte snygga Alberto håller med om att kvinnor har problem med sexualitet.

Cleopatra hade 3 män.

Sedan beror det mycket på hur attraktiv mannen är och vad han gör i sängen.
Haha... ja...
Bara för att tjejer inte kanske vill ha sex med just dem så är det tydligen allmängiltigt.
Citera
2018-02-07, 08:03
  #168
Medlem
DixieDs avatar
Marc Anthony på gamla tiden hade en kvinna ifrån varje land som han reste runt till och var med henne ett kort tag för att resa vidare.

Nästan alla ifrån romerska riddare hade älskarinnor i varje land till skillnad ifrån vikingarna som begränsade sig enbart till att åka runt för insamling.

Redan då var väl männen inga höjdare på sex i det här landet till skillnad ifrån södra Europa där ingen kvinna varit missnöjd.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback