• 1
  • 2
2018-01-13, 14:19
Medlem
fibbe123s avatar
Hej jag har i 3-4 månader känt mig deprimerad dock känner jag lycka i vissa tillfällen. Jag orkar inte gå in på detaljer om allting som har hänt. Men jag kan förklara lite hur min barndom såg ut. Pappa åkte in i fängelse för han jobbade åt maffian dock gjorde han detta för att kunna försörja familjen. Han stred även för kroatiska armen. Som sagt han åkte in i fängelse. Min mamma hittade en ny man. Jag ser upp till han även idag och vi har fortfarande bra kontakt. Vi kan kalla honom för Niklas.

När jag blev äldre runt 10 år så gjorde mamma och Niklas slut. Jag var ledsen i 1-2 år efter det innan jag släppte det. Mamma började supa 4-5 ggr i veckan. Jag fick ta all skit. Torka upp spyor. Lyssna på när hon blev knullad utav andra män som hon dejtade. För 4 år sen när jag var 15 flyttade vi. Det var då jag började stå upp för mig själv. Det var också vid denna tid som hon ordnade upp sitt liv. Hon har en sjukt bra utbildning och ett bra jobb.

När jag var runt 14 år började jag göra kriminella saker. Snorta tjack, röka gräs och flumma xanor. Jag blev sedan springpojke åt dem stora grabbarna. Dem kändes som min familj. Jag har även skrivit om detta i en annan tråd.

Aja för 4 år fixade hon till sitt liv. Men jag kan liksom inte glömma det. Jag avskyr min egna mor med hela mitt hjärta. Skulle hon dö nu hade jag inte blivit ledsen. Jag ser liksom inget hopp i livet. Jag har ingen flickvän och min egna familj sviker mig förutom Niklas då. För 2 månader sen började jag ta benzo igen och snorta kokain samt röka gräs. Innan det hade jag varit ren i 2 år.

Jag känner verkligen inget hopp. Det jag kan tycka är roligt är att lira counter strike då jag är väldigt bra på det. Gymma är också roligt. Jag är rädd att jag kommer kollapsa snart att jag bara kommer begå självmord.

EDIT: En liten dröm har alltid varit att gå med i militären.
Senast redigerad av fibbe123 2018-01-13 kl. 14:27.
Citera
2018-01-13, 14:27
Medlem
Stess avatar
Ring Niklas.
Om han är där för dig efter så många år trots 0 släktband verkar han vara en bra person. Han känner dig bättre än någon här och kanske kan hjälpa dig på riktigt.
Citera
2018-01-13, 14:28
Medlem
Dr_Dollars avatar
Ta dig ett par minuter och läs igenom den här tråden - (FB) "Någon att tala med"-telefonnummer (Uppgifterna i TS har uppdaterats 2016-10-17)
Tänk igenom vad du läst och testa att ringa nått av numren...det kan faktiskt hjälpa.
Citera
2018-01-13, 14:28
Medlem
Cijoks avatar
ingen är perfekt, låter som din mamma har mått väldigt dåligt med. hon borde inte gjort så tänker säkert du, men ibland är man inte stark nog. det låter som om du var en fin pojke som var där för din mamma när hon hade det svårt. Nu har nog bättrat sig och tagit tag i sitt liv, hon är säkert ledsen över det hon gjorde som påverkade dig. tycker du borde förlåta henne, se livet ur din mammas ögon.
Citera
2018-01-13, 14:32
Medlem
RonHowards avatar
Din framtid ligger i dina händer, bokstavligen. Du har gått från pojke till man och du kan för första gången i ditt liv faktiskt själv bestämma vad ditt liv ska bestå av. Du kommer fortsatt att möta motgångar men när du inser att du skördar frukten av det du sår, så kan du för första gången börja planera vad du vill göra. Jag har inte bra koll på det militära men det jag vet är att de söker personal och du kanske har en god chans att kvala in om du är ostraffad eller har förseelser av det mindre slaget?

Jag förstår att ditt förflutna känns tufft och förmodligen svårt att släppa. Men du har världen vid dina fötter, om du tycker att det är jobbigt med mamma, ta chansen och flytta ut i Europa! Skaffa lite distans till platsen du växte upp, lämna allt det där hemma hos mamma och ta chansen att skapa dig en ny karaktär på annan plats. En plats där ingen vet om ditt förflutna, där du döms utifrån hur du beter dig idag och inte för hur du var förut.

Du är en fantastisk människa, investera i dig själv på sikt och ge dig själv chansen att må bra, vara bland bra människor och skapa dig själv ett liv du tycker om!

Starta, idag!
Citera
2018-01-13, 14:37
Medlem
Bronixs avatar
Ja det gjorde min också fast för Bosniska armén.Ja jag tar benso och dricker jobbar och försöker kämpa mig framåt.Min morsa är psykiskt sjuk efter kriget.Har också tänkt begå självmord , blivit dömd 7 ggr för misshandel och narkotikabrott men har två barn nu med en svensk tjej.

Vi ska ner till Bosnien för andra gången och även till Kroatien.Jag gick hos psykolog osv osv till slut fick jag Alprazolam utskrivet som har räddat mitt liv kan ta tag i saker och ting.

Du är fortfarande ung, var glad att du fick komma hit och slippa fattigdom o krig!
Citera
2018-01-13, 14:37
Medlem
fibbe123s avatar
Allt det ni skriver är verkligen motiverande. Men det känns så kortsiktigt. Ska man kanske snacka med en psykolog? Jag har hört lite olika saker om dem.
Citera
2018-01-13, 14:39
Medlem
Le-Hericons avatar
Såg att någon redan länkat; men:

(FB) "Någon att tala med"-telefonnummer (Uppgifterna i TS har uppdaterats 2016-10-17)

Läs; och var inte rädd för att ringa någon av dem. Du har ingenting att skämmas för alls, tvärtom.

Och, ring din "plastpappa". Be om ett möte och berätta precis hur jäkla illa du mår, vad du håller på med och att du känner dig trött på livet som det är nu.

INGEN(!) behöver ta livet av sig; det enda som händer är att den personen gör det skitjobbigt för de som känner personen.
Citera
2018-01-13, 14:39
Medlem
fibbe123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bronix
Ja det gjorde min också fast för Bosniska armén.Ja jag tar benso och dricker jobbar och försöker kämpa mig framåt.Min morsa är psykiskt sjuk efter kriget.Har också tänkt begå självmord , blivit dömd 7 ggr för misshandel och narkotikabrott men har två barn nu med en svensk tjej.

Vi ska ner till Bosnien för andra gången och även till Kroatien.Jag gick hos psykolog osv osv till slut fick jag Alprazolam utskrivet som har räddat mitt liv kan ta tag i saker och ting.

Du är fortfarande ung, var glad att du fick komma hit och slippa fattigdom o krig!

Tack! Det känns skönt när det kommer från en som haft ungefär samma bakgrund
Citera
2018-01-13, 14:41
Medlem
Bronixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fibbe123
Tack! Det känns skönt när det kommer från en som haft ungefär samma bakgrund

hahha aa typ sammma ! Tro mig du måste köra på gå till vårdcentral och förklara hur du känner.Att röka weed är nice men när man mår dåligt kan det förvärra situationen.
Citera
2018-01-13, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fibbe123
Allt det ni skriver är verkligen motiverande. Men det känns så kortsiktigt. Ska man kanske snacka med en psykolog? Jag har hört lite olika saker om dem.

Ja det tycker jag verkligen att du ska, du har inget att förlora och allt att vinna!
//A
Citera
2018-01-13, 15:36
Medlem
Det låter som ett samtal till vc eller den psykiatriska öppenvården är på sin plats. Du måste ventilera dina tankar med någon. Kanske äta någon antidepressiv medicin en period.
Du är ung och har hela livet framför dig! Men jag tycker verkligen att du ska söka hjälp.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in