2018-01-13, 02:38
Medlem
Tjeckoslovakien vet verkligen hur man gör riktiga barnprogram med mardröms väckande clown liknande puppet i fokus. Serien heter "Slniecko" och dess stjärna "Ratafak Plachta" (eller "Nosey Blankets") Är en stor varelse som drivs av två personer under ett lakan. Bara själva ansiktet på denna varelse ser ut att höra hemma i någons mörka mardrömmar från barndomen.

Jag förstår verkligen inte hur dem kunde komma undan med den där! Speciellt när dem hade väldigt många barn i serien omking den konstant.

Detta är tydligen ett klipp från den serien. Var ska jag ens börja? sången är fett creepy (framför allt hen som sjunger), Ratafak är läskig som han är men hur han dansar & rör sig i klippet är riktigt disturbing & känns riktigt "Out of place" för ett barnprogram.

Vad tycker ni? Klippet är här under om ni vågar kolla på den!

- https://www.youtube.com/watch?v=Iv3geJygMkk
Citera
2018-01-13, 02:42
Medlem
InflatableBoppos avatar
Inte läskigare än svenska barnprogram före 90-talet. Känns som att läskiga barnprogram är synonymt med länderna bakom järnridån och länder som Sverige som sympatiserade med kommunismen.

Kolla upp vilse i pannkakan
Senast redigerad av InflatableBoppo 2018-01-13 kl. 02:46.
Citera
2018-01-13, 04:29
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InflatableBoppo
Inte läskigare än svenska barnprogram före 90-talet. Känns som att läskiga barnprogram är synonymt med länderna bakom järnridån och länder som Sverige som sympatiserade med kommunismen.

Fast Vilse i Pannkakan är inte särskilt läskig, den är mest konstig.
Citera
2018-01-13, 04:35
Medlem
Aviarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InflatableBoppo

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Fast Vilse i Pannkakan är inte särskilt läskig, den är mest konstig.

Stor Potäten har INGET på Ika i Rutan. Vem minns inte den jävla miffot. Där snackar vi trauma.
Citera
2018-01-13, 04:38
I Sverige, är nog "Ika i rutan" bland det läskigaste som visats i tv avsett för barn.
Citera
2018-01-13, 06:17
Medlem
Ika i rutan är ju harmlös. Älskade det programmet som liten.
Citera
2018-01-13, 11:39
Medlem
Raggsokks avatar
https://tv.nrk.no/serie/pompel-og-pi...toerene-kommer från min barndom (-70 tallet)

Inte rart en generasjon nordmenn drikker for mycket...
Citera
2018-01-13, 11:56
Medlem
Sqrbankens avatar
Haha. Vilket jävla barnprogram...

Skriver också under på "Ika i rutan". Blev smått deprimerad när introt satte igång. "Nej inte den här jävla skiten" tänkte jag och satte igång Nintendot istället.

Nu finns inte Tjeckoslovakien längre men när jag flög med czech airlines till Prag senast så var säkerhetsfilmen också rätt creepy animerad. Nått muppigt inslag i kulturen kanske.
Citera
2018-01-13, 15:47
Avstängd
NAVYSEALTEAM6s avatar
Om iraniern Behrang Miri varit med i ett barnprogram då är det läskigaste.
Citera
2018-01-13, 15:52
Medlem
https://youtube.com/watch?v=hXRVpwNQo_U

Det där är nog det enda barnprogrammet jag vet att jag vägrade se som liten, på grund av att det var så extremt surrealistiskt och obehagligt. Hade gärna sett det släppas på Öppet Arkiv.
Citera
2018-01-13, 17:39
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
Stor Potäten har INGET på Ika i Rutan. Vem minns inte den jävla miffot. Där snackar vi trauma.
Ika diggade jag som fan. Som en pårökt version av Winona Ryders karaktär i Bettlejuice eller något. Men det kanske inte var så lämpligt som barnprogram, det kan jag hålla med om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in