• 2
  • 3
2018-01-13, 11:01
Medlem
Finns även chat eller mail terapi på svenska. Även om det är yttre omständigheter som strular så kan det vara bra med antidepressiva för att hjälpa hjärnan på traven att lösa problem ibland. Kolla upp inositol ifall du har svårt att få tag på antidepressiva! Funkar för många.
Citera
2018-01-13, 11:30
Medlem
Uninteresteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruciante
Vad exakt kostar det? 1 samtal (1tim) = 1500kr
1 ggr i veckan =6000kr/ mån?

Hur bra är min gissning?

Räkna på 1000-1500:- för 45-60 min.
Citera
2018-01-20, 01:31
Medlem
jskls avatar
hur går det för dig? har du fått tag i någon hjälp?
Citera
2018-01-20, 02:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jskl
hur går det för dig? har du fått tag i någon hjälp?

Jag mår faktiskt bättre nu

Ibland så hamnar jag i ganska tunga svackor, det är nog mest jobbrelaterat
när det inte går så bra.
Iallafall så fick jag upp motivationen på något sätt.
Ibland frågar jag mig själv varför jag inte är mer depperimerad, jag brukar
alltid vända känslan när jag mår som sämst till att det händer något som gör att jag mår
väldigt bra. Så jag fastnar aldrig i nån depression. Skummt det där.

Trevligt att du frågar. Hur är det själv, allt bra med dig?
Citera
2018-01-27, 02:17
Medlem
jskls avatar
Citat:
Jag mår faktiskt bättre nu

Ibland så hamnar jag i ganska tunga svackor, det är nog mest jobbrelaterat
när det inte går så bra.
Iallafall så fick jag upp motivationen på något sätt.
Ibland frågar jag mig själv varför jag inte är mer depperimerad, jag brukar
alltid vända känslan när jag mår som sämst till att det händer något som gör att jag mår
väldigt bra. Så jag fastnar aldrig i nån depression. Skummt det där.

Trevligt att du frågar. Hur är det själv, allt bra med dig?

Förstår att det går upp och ner, tack och lov det för egentligen för hur hade man annars uppskattat uppgångarna?!
Härligt att höra att det är bättre! Så skönt att du kan vända det dåliga till något bra, tror att allt har med sin inställning att göra. Bestämmer man sig för att "nu kör jag" så funkar det och då blir man ännu mer motiverad till att göra saker.

Jodå, denna veckan han varit oväntat bra, förra veckan var ett "svart töcken" med liggandes i ett mörkt rum. Så kusligt hur man ena dagen ligger och tror att man aldrig kan resa sig igen till att bli en liten duracellkanin och måla och inreda om ett helt kök, t.o.m tvättade golvlister (något som jag inte gjort sen jag flyttade in för 10 år sedan) Trevligt att du frågade själv, träffar inte så mycket folk i mitt ensamma liv så roligt att någon bryr sig!
Citera
2018-01-27, 17:42
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Mindre lust till att göra saker.. Det känns trögt att gå upp på morgonen.. Ibland kan man sova bort dagar.. Mer och mer känns meningslöst och ibland kan det kännas som livet bara flyter förbi medan man står maktlös och ser på...

Det finns också olika stadier av depression; i de senare kan man få mörka tankar och börja tänka på döden.
Citera
2018-01-27, 19:06
Medlem
Ät bättre, se över om du har någon brist lr liknande genom blodprov, rör på dej!

eventuellt pröva nån ssri/voxra, va inte rädd för ssri, jag har aldrig fått en biverkning utom lite torr i munnen, bara här på flashback folk e rädd för allting man inte blir hög utav heheh. Dettta är absolut ingen lösning men kan lova dej att det kommer lätta på dina problem
Citera
2018-01-27, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hahampus
Ät bättre, se över om du har någon brist lr liknande genom blodprov, rör på dej!

eventuellt pröva nån ssri/voxra, va inte rädd för ssri, jag har aldrig fått en biverkning utom lite torr i munnen, bara här på flashback folk e rädd för allting man inte blir hög utav heheh. Dettta är absolut ingen lösning men kan lova dej att det kommer lätta på dina problem

En stor orsak till att jag varit mycket mer deppig än normalt senaste året
är att jag fick en fotskada under båda fötterna pga löpning i dåliga skor.
Har fortfarande lite ont i ena foten i bland så jag kan inte löpträna längre
som jag alltid gjort tidigare. Kan inte ens ta långa promenader som jag alltid gillat
eller stå upp under för lång tid

Jag äter väldigt bra.
Citera
2018-01-27, 23:47
Medlem
Citat:
En stor orsak till att jag varit mycket mer deppig än normalt senaste året
är att jag fick en fotskada under båda fötterna pga löpning i dåliga skor.
Har fortfarande lite ont i ena foten i bland så jag kan inte löpträna längre
som jag alltid gjort tidigare. Kan inte ens ta långa promenader som jag alltid gillat
eller stå upp under för lång tid

Jag äter väldigt bra.
surt har varit i samma sita men pga träningsvärk. Simmning lr cykla kanske är ett alternativ? Eller bara armhävningar, sätt upp småsmå mål och överdriv "erövringarna" när du klarat det hur mycket du vill. Exempel typ bädda sängen/äta 1 frukt..

Du kanske är utbränd? Kanske du bara behöver vila upp dej en period? Vet hur detta känns också.
Citera
2018-01-28, 00:05
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:
Är tabletter bättre än alkohol? Har börjat lite smått med alkohol nu igen efter ett långt uppehåll...
det känns bra för stunden men tror att det kanske gör mig ännu mer deprimerad i sin helhet.
Om jag slutar dricka igen , vad fan ska jag göra, vad ska jag ersätta "hålet" och tommheten med?

Undersök depressionen. Hur påverkar den din uppfattning av verkligheten? Öppna dina sinnen. Bli vän med depressionen. Låt den komma. Ta djupa andetag. Det är bara flykten ifrån den som är skadlig. Alkoholen är meningslös.
Citera
2018-01-28, 02:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hahampus
surt har varit i samma sita men pga träningsvärk. Simmning lr cykla kanske är ett alternativ? Eller bara armhävningar, sätt upp småsmå mål och överdriv "erövringarna" när du klarat det hur mycket du vill. Exempel typ bädda sängen/äta 1 frukt..

Du kanske är utbränd? Kanske du bara behöver vila upp dej en period? Vet hur detta känns också.

Brukar göra armhävningar ibland men det är inte alls samma sak.
Jag körde 1 timme löpträning innan mellan 1-4 dagar i veckan.
Hittar inga simhallar där jag befinner mig. Är i Latinamerika.
Löpningen fungerade som ett slags lyckopiller för mig, man får en rejäl dos
av endorfiner och kropp och själ mår riktigt bra av den sortens träning.
Sen så kostade det mig inget heller eftersom jag sprang utomhus.
Kan verkligen rekommendera det till alla som är deppiga och Kan träna.

Träningsverk har man väl bara i nån vecka? låter inte så farligt
Citera
2018-01-28, 16:20
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Livet känns meningslöst och man känner sig fast.. Finns kanske inte något man kan göra, man kan ju se det som det är omständigheterna som gjort att man hamnat där...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in