• 1
  • 2
2006-01-20, 21:11
Medlem
Hej!
Jag ska träffa en tjej jag snackat en del med över nätet för första gången. Vi tänkte gå och handla lite först för att sen vid 18-tiden äta middag i Örebro (hon bor där, jag i Stockholm). Det skall alltså vara en lagom mysig restaurang med lagom prisnivå. Behöver inte vara jättebilligt men dom fetdyra ställen går bort oavsett mysighet. Är det någon som har några bra tips? Helst inte kinesiskt men allt annat går bra.
Citera
2006-01-20, 21:14
Medlem
Hej,

Restauranger vet jag inget om där, men tänk på att det ofta blir bra mycket billigare att åka från Bålsta(2 tilläggsklipp på pendeln dock pga ny kommun/län(?)) än från Sthlm C. Om du åker tåg då... (jmf priser på www.sl.se)

ca 120 kr/enkel kostar detta sättet.
Citera
2006-01-20, 21:29
Medlem
Madchilds avatar
felpost
Citera
2006-01-20, 23:05
Medlem
bjäbb bjäbbs avatar
Efesos... på en date? Varför inte ett vanligt billigt kebabhak på en gång i så fall? Efesos har jag ätit på en gång - och blev magsjuk. :thumbsdow

På en date ska man absolut inte snåla med pengar. Nu vet jag inte exakt vad ni klassar er träff som, men en liten date, blinddate eller något liknande verkar det i alla fall vara.

Varför inte prova
- A Mano (inte ätit där själv, men folk verkar gilla maten och restaurangen ska vara mysig)
- Drängen (många år sedan jag var där men trevlig miljö och god mat)
- Stallyktan (blandning mellan restaurang och pub - väldigt mysigt ställe och helt ok priser)
- Shanghai eller Wongs (Shanghai var jag i princip stamgäst hos när jag bodde i Örebro. Världens godaste vitlökswok! Men kanske inte så bra att häva i sig en sån på en date )
- Ågatan 3 (mysigt, lite "vuxnare")
- Wobbler
Citera
2006-01-20, 23:12
Medlem
Madchilds avatar
felpost
Citera
2006-01-21, 13:25
Medlem
Kallebollans avatar
Såsom boendes i staden...

Drängen : kan rekommenderas, mysigt ställe med gott käk, inte hysteriskt dyrt. Lite "off" från centrum (~10 minuters promenad)
http://www.drangen.se/

Royal Arms : Spöstraff på att inte äta deras potatisgratäng! Gott käk, inte hysteriskt dyrt.

Bishop Arms : Rustik miljö, gott käk (men inte så mycket att välja på, barmeny, typ)

Ågatan 3 : Gott käk, trevligt ställe, men ganska dyrt

Stallyktan : God mat, lite sunkigare/rustikare miljö

Hellas : God grekisk mat, lite trist miljö

Wobbler : Har iofs bara ätit lunch där, men det var gott

Wongs : Inte "your everyday kines-hak", mycket mat för pengarna (iaf vid avhämtning)
Citera
2006-01-21, 21:55
Medlem
Bråkmakarns avatar
Efesos.. Inte bara känner jag till flera som blivit magsjuka när dom ätit där, skattefifflare är dom också. Jag har också ätit hos dom, det är gott men kanske inte värt att riskera att bli sjuk och ligga och spy när du hellre skulle myst med tjejen

Shanghai var bra för några år sedan, sen så sålde ägaren, Wong, restaurangen och kvalitén rasade fullkomligt. För nåt drygt år sedan så öppnade Wong en ny restaurang - Wong, som ligger på gatan norr om slottet. Jag har inte ätit där, men är helt säker på att maten är riktigt bra eftersom det är han som har det.
Senast jag hörde så är Shanghai bra igen, men jag vet inte riktigt.

Stallyktan är ok.
Citera
2006-01-23, 18:11
Medlem
hej och tack för svaren!

Faan vad dött det är i örebro en söndagkväll ! Vad gör alla människor egentligen?

Vi hade trevligt iaf . Jag hade velat gå till Wongs men kom på att jag inte kunde hitta dit...glömde skriva ut en karta .

Det blev en restaurang som hette Kina Muren (ja dom hette så, särskrivet och allt...). Det var riktigt mysigt faktiskt! Låg i en källare..ganska romantisk stämning faktiskt. Priserna var helt ok också..jag åt en lammgryta för 130 kr. Nästa gång (som jag hoppas det blir...) blir det nog grekiskt eller Wongs
Citera
2006-01-25, 15:15
Medlem
bjäbb bjäbbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.C.
Det blev en restaurang som hette Kina Muren (ja dom hette så, särskrivet och allt...)

Tja, Kinamuren duger väl i krig.
Citera
2006-01-25, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.C.
hej och tack för svaren!

Faan vad dött det är i örebro en söndagkväll ! Vad gör alla människor egentligen?

Vi hade trevligt iaf . Jag hade velat gå till Wongs men kom på att jag inte kunde hitta dit...glömde skriva ut en karta .

Det blev en restaurang som hette Kina Muren (ja dom hette så, särskrivet och allt...). Det var riktigt mysigt faktiskt! Låg i en källare..ganska romantisk stämning faktiskt. Priserna var helt ok också..jag åt en lammgryta för 130 kr. Nästa gång (som jag hoppas det blir...) blir det nog grekiskt eller Wongs

Nästa gång tar du Efosos. Har aldrig hört talas om den såkallade "magsjukan" som beskriv i tråden. Ruskigt gott och ganska mysigt om det inte är för mycket folk.
Citera
2006-01-25, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fransk Räv
Nästa gång tar du Efosos. Har aldrig hört talas om den såkallade "magsjukan" som beskriv i tråden. Ruskigt gott och ganska mysigt om det inte är för mycket folk.

Jepp det står överst på listan. Eller nej förresten överst står laga mat hemma hos henne .
Citera
2006-01-25, 20:24
Medlem
Jag hade nog valt Danska Krogen.
Bra mat till rimliga priser, med bra personal i mysig miljö.
Dessutom endast 2-3 minuter från Örebro C.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in