2018-01-12, 18:13
Medlem
Imorse vid 08.15 var det 2 brandbilar, ett par ambulanser och flera polisbilar vid vergngsstllet ungefr vid sushin vid utfarten frn rondellen mot vanadisvgen. En person blev insvept i en gul filt, sg inga livstecken eller annat. Men en stor bit lastbil stod still mitt ver vergngsstllet s sannolikt har perosonen blivit pkrd av den.

Ngt som vet ngt eller hur det gick?
Citera
2018-01-12, 18:15
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onemember
Imorse vid 08.15 var det 2 brandbilar, ett par ambulanser och flera polisbilar vid vergngsstllet ungefr vid sushin vid utfarten frn rondellen mot vanadisvgen. En person blev insvept i en gul filt, sg inga livstecken eller annat. Men en stor bit lastbil stod still mitt ver vergngsstllet s sannolikt har perosonen blivit pkrd av den.

Frn polisen.se:
Citat:
En person frd till sjukhus efter trafikolycka mellan cyklist och lastbil.

Olyckan intrffade vid Vanadisplan och cyklisten har frts till sjukhus. Skadelget r just nu oklart.

En frunderskning om vrdslshet i trafik samt vllande till kropsskada har inletts.
Citera
2018-01-12, 18:34
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onemember

Var i vrlden befinner vi oss?
Citera
2018-01-12, 18:36
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psflax
Var i vrlden befinner vi oss?
Stockholm, Stockholm, stad i vrlden...
Citera
2018-01-12, 19:38
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mupp08
D har jag lrt mig ngot nytt. Tack!
OnT: Tragiskt, men snt r livet.
Men cyklisten tycks vl ha klarat sig utan allvarliga skador? S nnu en av de otaliga trafikolyckorna utan nmnvrt nyhetsintresse som det verkar.

Edit: En sur bieffekt av mediarapporteringen r ju att det aldrig blir ngon uppfljning eller avslut s vi fr nja oss med nedanstende och hoppas cyklisten r ok.
Citat:
Polisen har inga exakta detaljer ver hur olyckan gick till, men lastbilschauffren r misstnkt fr vrdslshet i trafik och vllande till kroppsskada.

 Det r lastbilschauffren som r misstnkt. Vi ska hlla frhr inom kort, sger sa Wallentin vid Stockholmspolisen.

Hur pass skadad cyklisten blev var vid 9.30tiden nnu oklart.
https://www.stockholmdirekt.se/nyhet...qDh1Eoc9IBmOQ/
Senast redigerad av DreamTwister 2018-01-12 kl. 19:42.
Citera
2018-01-12, 20:53
Medlem
OmedelSvenssons avatar
[quote=DreamTwister|
Edit: En sur bieffekt av mediarapporteringen r ju att det aldrig blir ngon uppfljning eller avslut s vi fr nja oss med nedanstende och hoppas cyklisten r ok.[/QUOTE]

Exakt s r det. Finns inget intresse att fortstta rapportera om det inte blev ngot mer.

Hr p FB r det ju lite likadant. Mnga olyckor r bara intressanta s lnge det luktar brnt lik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in